וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר בארץ זרה: המקרה בטורקיה מזכיר לגולשים את עלילת "אקספרס של חצות"

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 20:12

בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם של זוג התיירים הישראלים, מה שמעלה על דעתם של לא מעט גולשים ברשתות החברתיות את הסרט "אקספרס של חצות" - הדרמה הקולנועית של אלן פרקר שתיארה את סיפורו של צעיר שנעצר בטורקיה בחדש להברחת סמים

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
מעצר של 20 ימים נוספים. נטלי ומורדי אוקנין/אגד

נטלי ומורדי אוקנין רק צילמו לתומם את ארמון הנשיאות הטורקי - אחד מהאקטים הכי שגורים בקרב תיירים. בשל כך הם נכנסו למעצר שאף הוארך הערב ב-20 ימים נוספים על ידי בית המשפט באינסטבול, זאת למרות ההערכה שיגורשו בחזרה לישראל. עבור רבים ברשתות החברתיות, ההתנהלות הטורקית הזכירה את סרטו המפורסם של אלן פרקר מ-1978, "אקספרס של חצות". הדרמה, שכתב אוליבר סטון ובכיכובם של בראד דיוויס, רנדי קווייד ("ימי הרעם") וג'ון הרט ("איש הפיל", "סיפורי עמים"), התבססה על זכרונותיו של אדם אמיתי, בילי הייז.

בצעירותו נעצר הייז בנמל התעופה באיסטנבול בחשד שניסה להבריח חשיש, אחרי שנתפס עם חבילת מריחואנה. הוא נשלח לכלא לתקופה של ארבע שנים, ואחרי שהוא מרצה אותן התביעה מערערת על "קלות עונשו" ומצליחה לשכנע את בית המשפט לשלח אותו לשלושים שנים נוספות מאחורי הסורגים. הסרט מתאר בפרוטרוט את יסוריו הפיזיים והנפשיים של הייז, ומציג מערכת משפט מעוותת שמבקשת להפוך את הצעיר לשעיר לעזאזל כדי להמחיש שהיא נלחמת בתקיפות בנגע הסמים.

בשעתו התיאור הזה הוביל לביקורת רבה בטורקיה, טענות על פגיעה בשמה הטוב של המדינה ואף לירידה בהכנסות שלה מתיירות. בכל זאת זאת, כאמור, החלטת בית המשפט הערב בטורקיה הזכירה לגולשים בטוויטר ובפייסבוק את ההתנהגות הגחמנית והאכזרית של בית המשפט הקולנועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully