וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: ההחלטה לעידוד הפקות זרות לצלם בישראל

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 15:35

הממשלה אישרה את ההחלטה לעידוד הפקות זרות לצלם בארץ ע"י הענקת סיוע כספי להוזלת עלויות הפקה, עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות. לפיה, סרט או סדרה זרים שיצלמו בישראל, יזכו להחזר הוצאות הפקה בגובה של 25 אחוזים, ובשנתיים הקרובות יוקצה לכך סכום של 45 מיליון ש"ח

ליאור רז ומארינה מקסימיליאן בעונה השלישית של "פאודה". נטי לוי,
"פאודה"/נטי לוי

הממשלה אישרה ללא התנגדות את הצעת ההחלטה לעידוד הפקות זרות לצלם בארץ באמצעות הענקת סיוע כספי להוזלת עלויות הפקה, עליה פורסם לראשונה בשבוע שעבר בוואלה! תרבות. לפי הנוהל החדש, הפקה זרה שתגיע לצלם בישראל, תזכה להחזר הוצאות הפקת הסרט בגובה של 25 אחוזים. את ההחלטה הובילו משרד התרבות ומשרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם משרדי האוצר, החוץ והתיירות.

במסגרת ההחלטה, יוקצה סכום של 45 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות אשר ישמש להפקת סרטים וסדרות זרות בישראל. הסיוע יינתן במסלול מענקים מיוחד של הרשות להשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה, במסגרתו הפקות זרות שיצולמו בישראל יוכלו לקבל מענקים כספיים לחיזוק התעשייה בישראל. בממשלה מקווים כי הצעד יסייע במיתוג ישראל באופן חיובי כמוקד לצילום סרטים וסדרות בינלאומיים, להעניק פרנסה לישראלים רבים אשר ישתתפו בהפקות השונות ולעודד את התיירות.

במסגרת ההחלטה, כל הפקה אשר תגיע לצלם בישראל תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25 אחוזים. יוקצו 24 מיליון שקלים בשנת 2022, מתוכם שישה מיליון שקלים מתקציב משרד האוצר, ובנוסף כל אחד מהמשרדים האלה ישקיע ארבעה וחצי מיליון שקלים - משרד התרבות, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד התיירות ומשרד החוץ. בשנת 2023 יוקצו 21 מיליון שקלים על ידי משרדי הממשלה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "מדובר בבשורה משמעותית עבור אנשי התרבות הישראלים ועבור היותה של התרבות הישראלית מנוע כלכלי וחברתי משמעותי. משיכת הפקות גדולות לישראל יתרמו לתדמית המדינה, להיותה מרכז של יצירה תרבותית ותאפשר לעובדות ועובדי עולם התרבות הישראלי עוד אפיקי תעסוקה ויצירה. אני מודה לשרים שנרתמו למהלך הטוב הזה".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "הפיכת מדינת ישראל למוקד סרטים וסדרות בינלואמיים מביאה עמה בשורה אדירה למשק הישראלי, למשרות חדשות שיווצרו בזכות המהלך, לתיירות הנכנסת ובעיקר לגאווה הלאומית של כולנו. שיתוף הפעולה של המשרדים שמעורבים במהלך שוב מוכיח בצורה הטובה ביותר את החשיבה מחוץ לקופסה, היצירתיות והיוזמה שהממשלה הזאת מביאה איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully