וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבימה תעלה עיבוד בימתי ראשון לסרט המיתולוגי "החיים על פי אגפא" של אסי דיין

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 13:25

פרסום ראשון: הבימה במשא ומתן מתקדם להעלות בעונה הבאה עיבוד בימתי ראשון לסרט המיתולוגי "החיים על פי אגפא" של אסי דיין, על רקע 30 ליציאתו. גילה אלמגור הביעה עניין לחזור לתפקידה בסרט אך הליהוק טרם נקבע. במוצ"ש ירד מהבמות העיבוד של הבימה ל"גבעת חלפון" של דיין

החיים על פי אגפא. יואב קוש,
עיבוד בימתי ראשון בישראל. הסרט "החיים על פי אגפא"/יואב קוש

פרסום ראשון: תיאטרון הבימה נמצא במגעים מתקדמים להעלות עיבוד בימתי ראשון שיתבסס על "החיים על פי אגפא", אחד הסרטים החשובים והמצליחים שכתב וביים אסי דיין, ויציין בשנה הבאה 30 שנה לצאתו. אחרי שהסרט יצא, עלה עיבוד בימתי גרמני שרץ במשך שנה, אולם בארץ עד כה לא היה עיבוד בימתי. על העיבוד צפויות להיות חתומות כמחזאיות שלומית ארנון בר-לב ועינת ברנובסקי.

הסכמה עקרונית להעלאת העיבוד הבימתי כבר ניתנה על ידי הצדדים - התיאטרון הלאומי, משפחת דיין והמחזאיות שיעבדו. אם המגעים המתקדמים יבשילו, ההצגה צפויה לעלות בעונה הבאה של התיאטרון, שתהיה גם העונה החדשה הראשונה מאז שהתיאטרון עבר לבעלותה של עיריית תל אביב.

עוד נודע לוואלה! תרבות כי גילה אלמגור, שגילמה בסרט המקורי את דמות בעלת הפאב "בארבי", הביעה רצון לחזור לתפקידה בעיבוד הבימתי של הסרט. עם זאת, הליהוקים עוד לא נקבעו.

אם יבשיל המשא ומתן על "החיים על פי אגפא", יהיה זה עיבוד בימתי נוסף בהבימה לסרט של אסי דיין, לאחר שבשבת האחרונה התקיימה ההצגה האחרונה של "גבעת חלפון אינה עונה" בבימוי משה קפטן, שעלתה במרץ 2019 וכעת ירדה מבמת התיאטרון הלאומי. בניגוד למחזמר "גבעת חלפון", ששילב בין סיפור מסגרת חדש לסיפור הסרט המקורי, במקרה של העיבוד ל"אגפא" הכוונה ליצור מחזה ולא מחזמר, וכן להישאר נאמנים לסיפור המקורי של הסרט.

מנכ"ל הבימה נעם סמל והמנהל האמנותי משה קפטן אישרו את הפרטים ואמרו לוואלה! תרבות: "הבימה גאה להציג על במת התיאטרון הלאומי את מיטב הקולנוע הישראלי".

אסי דיין. שמואל רחמני, ספק 500
עוד אחד בהתבסס על סרטו. אסי דיין ז"ל/ספק 500, שמואל רחמני

הסרט "החיים על פי אגפא", שכתב וביים אסי דיין והפיקו רפי בוקאי ויורם כסלו, שיקף את ישראל בתחילת שנות ה-90, תקופת האינתיפאדה הראשונה, באמצעות תיאור ערב בפאב תל אביב בשם "בארבי" (הסרט יצא עוד לפני שקם מועדון ההופעות באותו השם). הוא הציג קונפליקטים בחברה הישראלית ובמרכזם הסכסוך הישראלי-ערבי, וכלל סוף אלים וקשה שיש המחשיבים לנבואה פסימית מצד דיין למלחמת אחים בחברה הישראלית. קרן הקולנוע הישראלית ביקשה בזמנו לבטל את סצנת הטבח שבסוף הסרט.

"החיים על פי אגפא" צולם בשחור לבן, לווה בשירים של לאונרד כהן והזמר דני ליטני, ששיחק בסרט כזמר הפאב. הסרט זכה לביקורות מהללות ורבים מחשיבים אותו לסרט הטוב ביותר של אסי דיין. הוא היה מועמד לפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין וזכה שם בציון לשבח על הבימוי. בנוסף, בשנת יציאתו זכה בתשעה פרסי אופיר, ובהם פרסים על הסרט הטוב ביותר, הבמאי, התסריט (שניתנו לאסי דיין), השחקן הראשי (שניתן לשולי רנד), שחקן המשנה (שרון אלכסנדר) ושחקנית המשנה (אביטל דיקר). עוד שיחקו בסרט: עירית פרנק, סמדר קילצ'נסקי, עזרא כפרי, שמיל בן ארי, דני ליטני וגם אסי דיין עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully