וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיפוד הזהב 2021: "הסוף - המחזמר" זכתה בפרס הצגת השנה

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 15:52

המחזמר כיכב בטקס המוקדש לעולם הפרינג' והתיאטרון העצמאי, וקטף גם את פרסי שחקן ושחקן המשנה של השנה (עידן אלתרמן ואבי דנגור). גם "הדיבוק - גרסת הבמאי", "ואני לא יכולה לשנות את זה" ו-"שמיים הפוכים" לא יצאו בידיים ריקות. פרס מפעל חיים ניתן למייסד תיאטרון יפו

מיה דגן ועירית קפלן במסיבת העתונאים של תיאטרון הקאמרי ב-24 באוקטובר 2021, מציגות קטע מהמחזמר "חוה ואני" העוסק בחוה יערי ואביבה גרנות/שגיא בן נון

"הסוף - המחזמר" הוכרזה היום (שישי) כהצגת השנה ל-2021 בטקס "קיפוד הזהב". ההצגה הקומית שיצרו גיא וינטרוב ומעין אבן והוצגה בצוותא גרפה גם את פרס הבימוי (למעין אבן, במשותף עם ההצגה "הדיבוק - גרסת הבמאי"), השחקן הטוב ביותר (לעידן אלתרמן) ושחקן המשנה (לאבי דנגור). טקס הפרסים, המוקדש לעולם תיאטרון הפרינג' והתיאטראות העצמאיים, התקיים בתיאטרון הסמטה, זו השנה ה-17.

בין הזוכים בלטה גם ההצגה "הדיבוק - גרסת הבמאי" של קבוצת התיאטרון סמרטוט, שכאמור חלקה את פרס הבימוי (לאבי גיבסון בר-אל) עם "הסוף - המחזמר", וכן גרפה את פרסי עיצוב התפאורה (זוהר שואף) ועיצוב התאורה (נדב ברנע). ההצגה חלקה עוד שני פרסים נוספים: בפרס עיצוב התלבושות זכו במשותף יהודית אהרון שעבדה על הצגה זו ורוני בורשטין, על ההצגה "האם יש מקקים בישראל?"; ואילו בפרס העבודה הקבוצתית זכו במשותף "הדיבוק - גרסת הבמאי" לצד "המדריך לחיפוש אתונות" שיצר אורן עילם.

עידן אלתרמן ואבי דנגור, מתוך "הסוף המחזמר". אורון קפלן,
הזוכה הגדולה של טקס קיפוד הזהב. עידן אלתרמן ואבי דנגור ב"הסוף - המחזמר"/אורון קפלן
מתוך "הדיבוק - גרסת הבמאי". אורי רובינשטיין,
גרפה חמישה פרסים. "הדיבוק - גרסת הבמאי"/אורי רובינשטיין

בפרס מחזה השנה זכה "שמיים הפוכים" שיצר עופר ירושלמי, ולהצגה הוענק גם הפרס על המוזיקה המקורית שנכתבה לה, שכתבו ירושלמי ויונתן בלומנפלד. שתי השחקניות של ההצגה "ואני לא יכולה לשנות את זה", בהט קלצ'י והילה גרוברמן, זכו בפרס שחקנית השנה ושחקנית המשנה של השנה בהתאמה.

יגאל עזרתי, חתן פרס מפעל חיים בטקס קיפוד הזהב 2021, לצד גלית גיאת, תיאטרון הסמטה, תל אביב, 26 בנובמבר 2021. איציק בירן,
זוכה בפרס מפעל חיים. יגאל עזרתי, ולצדו השחקנית גלית גיאת/איציק בירן

ציון לשבח להצגה דיגיטלית הוענק ל"פרויקט אייכמן - טרמינל 1" של לילך דקל אבנרי וקבוצת פאתוס מאתוס שהוצגה בפסטיבל ישראל, וציון לשבח להצגה בתיאטרון הרפרטוארי הוענק להצגה "טייבלה והשד" של תיאטרון החאן, שביימה שירילי דשא על פי סיפור של יצחק בשביס זינגר. בנוסף, פרס מפעל חיים הוענק ליגאל עזרתי, ממייסדי התיאטרון הערבי-עברי ביפו. בנימוקי השופטים נכתב כי עזרתי "מוביל במשך שנים קו בלתי מתפשר ובלתי מתחנף ומוכיח שיש מקום לאופטימיות ואפשרות לשינוי גם במציאות השסועה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully