וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי גבריאלוב, פסטיבל דוקאביב, עדות מקומית: 11 המלצות לתחילת דצמבר

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 1:26

מופע של מיקי גבריאלוב בזאפה תל אביב במלאת 8 שנים למותו של אריק איינשטיין, פסטיבל דוקאביב נודד דרומה עם כמה מסרטי הדוקו המסקרנים של התקופה - ועוד כמה המלצות תרבותיות שכדאי לשים אליהן לב השבוע

פסטיבל עין כרם

פסטיבל עין כרם, מהפסטיבלים הוותיקים בירושלים, יתקיים גם השנה בשכונה הציורית והפסטורלית בבירה. הפסטיבל משלב אירועים חיים לצד מהדורה דיגיטלית של האירועים וכך מאפשר לקהל להנות משלל המופעים בין אם במוקדי ההתרחשות עצמם או תוך התכרבלות בכורסה. כל מופעי הפסטיבל, החיים והמשודרים הינם ללא תשלום. במהלך הפסטיבל יתקיימו מופעים רבים, ביניהם "מותר להיות סנטימנטלי" עם המוזיקאי והזמר נתן סלור, נכדו של נתן אלתרמן ובנה של תרצה אתר; "בגובה העיניים והנפש", מופע שכולו מוסיקת עולם, שירת נשמה וגוספל יהודי מקורי עם המוזיקאי הבינלאומי אבטה בריהון ואמן הגיטרה ניסן ונטורה - ועוד ועוד. בנוסף יתקיימו במהלך יום שישי סיורים מודרכים בהם סיור על כנסיות ומנזרים, סיור בפינותיה הנסתרות של עין כרם, סיור ליקוט בטבע ועוד.

מתי? 2-3 בדצמבר

איפה? עין כרם, ירושלים

מיקי גבריאלוב בזאפה

שיתוף הפעולה של מיקי גבריאלוב עם אריק איינשטיין הצליח לייצר כמה מהשירים הגדולים בשפה העברית והפכו לחלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי. במלאת 8 שנים למותו של איינשטיין, ישיר גבריאלוב את אותם להיטי נצח ("אני ואתה", "צא מזה", "סע לאט", "עוף גוזל") לצד שירים מהתקופה האחרונה. אסור להחמיץ.

מתי? 3 בדצמבר, 22:00

איפה? זאפה תל אביב

"על ארבע"

נראה כי מאז ומעולם היה הכלב חלק בלתי נפרד מרקמת חייהם של מליוני בני המין האנושי באשר הם.
אמנים רבים השתמשו בכלבים כמוטיב מרכזי ביצירותיהם. העונה הישראלית לעיצוב בחולון תציג את "על ארבע" תערוכה חדשה אותה אוצרת קרין כהן הראל שתתקיים במרחב תערוכות החוצות בכיכר ויצמן בחולון ויוצגו בה עבודות של אמני הקומיקס והקריקטורה הבולטים בישראל ובמרכזן - הכלב. בין האמנים המשתתפים: דודי שמאי, שלמה כהן, אדר דריאן ,אורי פינק, זאב אנגלמאיר, ניר מולד ועמוס אנלבוגן.

מתי? 7 בדצמבר עד 31 במרץ

איפה? כיכר ויצמן בחולון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הקומיקסאי והאמן זאב אנגלמאיר והדמות שיצר, שושקה. ראובן קסטרו
יהיה גם. אנגלמאיר/ראובן קסטרו

פסטיבל דוקאביב נגב בירוחם

פסטיבל הדוקו הוותיק יתקיים זו השנה השביעית בירוחם, ערד ומצפה רמון. בפסטיבל השנה יוקרנו סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, מפגשים עם יוצרים, כיתת אמן לנוער, הקרנות לכל המשפחה והקרנות מיוחדות לתלמידים בירוחם.

מתי? 5-7 בדצמבר

איפה? ירוחם, ערד ומצפה רמון

לפרטים נוספים

פסטיבל צלילי שאנן - עושים כבוד למוזיקת הקסטות

במסגרת ציון 100 שנים להקמת שכונת נווה שאנן, עיריית תל אביב תקיים את אירוע "צלילי שאנן" - בסימן מחווה למוזיקת הקסטות. הפסטיבל ייערך ברחוב הגר"א בשכונת נווה שאנן, אשר ייסגר לתנועה ויארח בשלוש בימות לאורך הרחוב מגוון מופעי מוזיקה שמתכתבים עם ההיסטוריה התרבותית העשירה של השכונה. בין השאר יופיע לירון עמרם והפנתרים ויארח את מרגול ויואב יצחק; נטע אלקיים במופע ארנא'ס; סבבה5 במופע של גרוב ופסיכדליה ועוד ועוד.

מתי? 2 בדצמבר

איפה? לאורך רחוב הגר"א בנווה שאנן

ציפורלה והמהפכה

"סדרת המהפכה" באופרה הישראלית ממשיכה לייצר חיבורים מקוריים ויוצאי דופן, והפעם אנסמבל ציפורלה חברו לתזמורת המהפכה למופע פרוע במיוחד. למופע נכתבו במיוחד קטעים מוזיקליים חדשים, כדוגמת השיר "סטריאוטיפי" - שיר פוליטי-סאטירי, כמו גם שיר פרסומות שנוגע בתרבות הצריכה, מערכון פוליטי חדש שנקודת המוצא המוזיקלית שלו היא היצירה המוזיקלית פטר והזאב ועוד. התזמורת משתלבת במופע בשני כובעים: כמגבר מוזיקלי לתיאטרון קומי וכשחקן נוסף לדו-שיח על הבמה. הנגנים הופכים לשחקני משנה ולאלטר אגו מוזיקלי לשחקני ציפורלה במערכונים הידועים, שפורקו והורכבו מחדש עם נגני התזמורת.

מתי? 2 בדצמבר

איפה? בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') תל-אביב

חודש פעילות קהילתית של הצגות בסטודיו למשחק יורם לוינשטיין

הסטודיו לאומנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין, הממוקם בשכונת התקווה, יעלה במהלך דצמבר הפקות נבחרות של הקבוצות עמן פועל הסטודיו בשיתוף פעולה ויוצגו בבית הספר הממוקם בלב שכונת התקווה.

מתי? כל סופ"ש החל מה-3.12.21 עד 1.1.22

איפה? רחוב מבשר 22 שכונת התקווה, ת"א.

עדות מקומית

התערוכות עדות מקומית ו־World Press Photo נחשבות לאירוע השנתי החשוב והגדול בישראל ובעולם לצילום עיתונות ולצילום תיעודי. עדות מקומית נותנת במה לצילום התיעודי המקומי, מבטאת את איכויותיו התרבותיות וממחישה את חשיבותו החברתית. התצלומים הזוכים נבחרו בידי חבר שופטים בלתי תלוי, המורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחומי הצילום, האוצרות והתקשורת. בין מאות התמונות המרהיבות המוצגות בתערוכה, אפשר גם לתפוס את תמונותיו של חברנו למערכת, הצלם הוותיק והאגדי ראובן קסטרו, שתיעד את הלינץ' בבת ים.

מתי? ראשון, שני, רביעי 10:00-16:00 | שלישי, חמישי, שבת 10:00-20:00 | שישי 10:00-14:00

איפה? מוז"א, חיים לבנון 2, רמת אביב, תל-אביב

לינץ' בטיילת בת ים, 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
הלינץ' בבת ים/ראובן קסטרו

החג של החגים

לאחר שנתיים רצופות סגרים ואירועים מקוונים, יחזור השנה פסטיבל "חג החגים" לחגוג בין תרבותיות במהלך שלושה סופי שבוע בחודש דצמבר, בבית הגפן וברחבי חיפה. בשנתו ה-28, הפסטיבל האהוב מציין את חודש החגים בסיורים מיוחדים ומפגשים בין-תרבותיים, תערוכות חדשות, סדנאות, מופעי תיאטרון ומחול, מופעים לכל המשפחה ושלל אירועים שמנכיחים את הקסם החיפאי. הקהל מוזמן לסייר ברחובות מוארים ומלאי אווירת חג וליהנות מתרבות משובחת.

מתי? 2-4 | 9-11 | 16-18 בדצמבר

איפה? בית הגפן, העיר התחתית ורחבי חיפה

"מוזיאון בתהליך"

תיאטרון גבעתיים מציג תערוכה בשם "מוזיאון בתהליך ("construction in process") של האוצר דורון פולק . העבודות מוצגות בחללי התיאטרון המשמשים כגלריה מוזיאונית, והן שייכות לחמישה אמנים ישראלים: ישראל רבינוביץ, יעקב חפץ, זואי סבר, מריאנה קורול ויעל סגל. התערוכה מתארת את תהליכי העבודה המגוונים של היוצרים ומאפשרת הצצה לתהליך יצירתם , ויחדיו יוצרים מעין פאזל מרתק של אמירה ישראלית עכשווית.

מתי? עד 12 בדצמבר, 9:00-16:00

איפה? תיאטרון גבעתיים

פסטיבל הללויה

התזמורת הסימפונית ירושלים משיקה פסטיבל חדש שיכלול 6 קונצרטים, ויארח 4 תזמורות ו-5 מקהלות מהמשובחות בארץ ביחד עם 350 אמנים. המהדורה הראשונה של הפסטיבל מוקדשת לספר "תהילים". לאורך מאות בשנים מלחינים משלוש הדתות הוקסמו מן היופי הציורי ומן העוצמה שבפסוקיו. בחודש בו הנוצרים חוגגים את חג המולד והיהודים את חג החנוכה, יושמעו מיטב העיבודים והלחנים החדשים, לאחד הספרים היותר מפורסמים בתנ"ך. בין המשתתפים: תזמורת פירקת אל-נור, תזמורת הבארוק ירושלים, מקהלת אורטוריו ירושלים, המקהלה הקאמרית ומקהלת התלמידים של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מקהלת אנקור, המקהלה הישראלית על שם גארי ברתיני, האנסמבל הקולי הישראלי.

מתי? 2-23 בדצמבר

איפה? רחבי ירושלים: תיאטרון ירושלים, ימק"א ובנייני האומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully