וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת אן רייס ("ראיון עם ערפד") הלכה לעולמה בגיל 80

12.12.2021 / 16:48

הסופרת האמריקאית נודעה בעיקר בעקבות ספרי הערפדים שכתבה, ובראשם "ראיון עם ערפד" שגם עובד לסרט מצליח באותו שם ובימים אלה מעובד לסדרה ברשת הכבלים האמריקאית AMC. היא כתבה גם ספרים קתוליים ואירוטיים, ומכרה מעל ל-150 מיליון עותקים

הסופרת אן רייס. Creative Commons
מכרה מעל ל-150 מיליון עותקים מספריה. אן רייס/Creative Commons

הסופרת האמריקאית אן רייס מתה אתמול (שבת) עקב סיבוכים שנבעו משבץ מוחי, כך מסר בנה בעמוד הפייסבוק שלה. רייס כתבה ספרות גותית, נוצרית ואירוטית, ונודעה בעיקר בעקבות ספרי הערפדים שלה ובראשם "ראיון עם ערפד" שגם עובד לסרט מצליח באותו שם. רייס הלכה לעולמה כשהיא מוקפת בבני משפחתה. בת 80 הייתה במותה.

רייס נולדה בניו אורלינס, ארצות הברית, באוקטובר 1941 וגדלה בטקסס. היא באה מבית קתולי שומר מצוות אך הפכה לחילונית כבר בצעירותה. היא פרצה לתודעה עם הספר "ראיון עם ערפד" שיצא בשנת 1976, לאחר שכתבה אותו במשך כשלושה חודשים, והוא הפך לרב מכר. מאוחר יותר, עובד לסרט שזכה להצלחה בבימוי ניל ג'ורדן ובכיכובם של טום קרוז, בראט פיט וקירסטן דנסט, שיצא ב-1994. ריבר פיניקס היה אמור לגלם בסרט את דמות העיתונאי אך נפטר ממנת יתר ארבעה שבועות לפני תחילת הצילומים, והסרט הוקדש לזכרו.

זהו הספר הראשון בכרוניקת הערפדים של רייס שהמשכיו פורסמו החל משנות השמונים. ספר נוסף בסדרה, "מלכת הארורים", עובד גם הוא לסרט בבימוי מייקל ריימר שיצא בשנת 2002. ספרי הערפדים שלה נחשבים ככאלה שהגדירו מחדש את דמות הערפד בספרות.

בסוף שנות התשעים שבה להיות קתולית, ובשנות האלפיים פרסמה ספר הכולל תיאורים בידיוניים בחייו של ישו. לאחר מכן הודיעה כי שוב נפרדה מהנצרותף וכתבה גם ספרות אירוטית תחת שם העט אן רמפלינג. אחד מהם, "Exit to Eden" שמו, פורסם ב-1985, עוסק ב-BDSM ועובד לסרט ב-1994.

היא מכרה מעל ל-150 מיליון עותקים מספריה, מה שהופך אותה לאחת הסופרות הפופולריות והנמכרות ביותר בכל הזמנים. רייס הייתה נשואה למשורר והצייר סטן רייס במשך 41 שנה עד למותו מסרטן המוח ב-2002. בתם מישל מתה מלוקמיה בגיל חמש.

רשת הכבלים האמריקנית AMC מעבדת בימים אלה שתי סדרות על פי ספריה של אן רייס: "ראיון עם הערפד" ו-"Lives of the Mayfair Witches".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully