וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכינו לחיות בתקופה שלארי דיוויד עושה טלוויזיה. עוד נספר לנכדים שלנו עליו

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 10:10

הנוכחות של לארי דיוויד על המסך שלנו היא לא רק התרסה נגד המערכת שהפכה אותו למולטי מיליונר, אלא גם תזכורת לאיך עושים את זה נכון. גם כשהוא לא בשיאו - והעונה הזאת של "תרגיע" (הוט, יס וסלקום טי-וי) בהחלט הייתה רחוקה מכך - הוא עדיין הגדול מכולם

טריילר "תרגיע" - עונה 11/HBO
הנוכחות של לארי דיוויד על המסך שלנו היא לא רק התרסה נגד המערכת שהפכה אותו למולטי מיליונר, אלא גם תזכורת לאיך עושים את זה נכון. גם כשהוא לא בשיאו - והעונה הזאת בהחלט הייתה רחוקה מכך - הוא עדיין הגדול מכולם

בגיל 74, לארי דיוויד הוא עדיין יוצר הטלוויזיה הכי מצחיק בעולם. המהדרין יוסיפו שהוא הגדול בהיסטוריה. ה-GOAT של הקומדיה הטלוויזיונית. באקלים התרבותי הנוכחי, העובדה שהוא עדיין פעיל, וממשיך ליצור עונות חדשות של סדרת המופת "תרגיע", זה לא פחות מנס. צפייה חוזרת בנטפליקס בפרקי "סיינפלד" הקלאסיים שכתב רק מחזקים את ההבנה הזאת.

בעתיד נוכל לספר לנכדים שלנו שראינו את "התחרות" של ג'רי, ג'ורג', איליין וקריימר בזמן אמת. גם עוד 100 שנה יציינו את הפרק הזה בדירוגי "פרקי הטלוויזיה הגדולים בהיסטוריה". העובדה שאחרי 11 עונות ו-110 פרקים, ועוד 180 פרקים של סיינפלד (ביניהן 62 פרקים שאותם כתב בעצמו) הוא ממשיך להפתיע ולבדוק את גבולות ההומור האנושי - זו אחת המתנות הכי גדולות שבני דורנו זכו בהם.

העונה ה-11 של "תרגיע" לא הייתה מהטובות בתולדות הסדרה. למען האמת, זו הייתה העונה החלשה ביותר בתולדותיה. ועדיין, היו בה שלושה או ארבעה פרקים שעמדו בסטנדרט הלארי-דיווידי הקלאסי, וככאלה, הם גם היו הדבר הכי טוב בטלוויזיה בשנת 2021. הפרק הרביעי של העונה, שבו לארי מלכלך בטעות גלימה של חבר בקו קלוקס קלאן, עוד יילמד בעתיד בקורסים באוניברסיטאות ברחבי העולם. הדיאלוג בין לארי לסת' רוגן (בתפקיד עצמו) בפרק השישי שבו מצליח לארי "לומר 30 דברים מטורפים בתוך שתי דקות" לא רק שלא עומד בכללי הפוליטיקלי-קורקט המחמירים של אמריקה, אלא לועג להם בצורה מבריקה. זה כנראה היה הדבר הכי מרענן שהטלוויזיה שלנו קיבלה מזה שנים. הנוכחות של לארי דיוויד על המסך שלנו היא לא רק התרסה נגד המערכת שהפכה אותו למולטי מיליונר, אלא גם תזכורת לאיך עושים את זה נכון. גם כשהוא לא בשיאו - והעונה הזאת בהחלט הייתה רחוקה מכך - הוא עדיין הגדול מכולם.

לארי דיוויד, תרגיע - עונה 11. HBO,
הגדול מכולם. דיוויד/HBO

לצדו של לארי דיוויד עצמו חוזר כמובן הקאסט המדהים, שבורא את התכניות בכל פעם מחדש על ידי אלתורים מרשימים על בסיס הסיפורים שלארי מביא לשולחן. כן, ניאלץ להזכיר זאת שוב ושוב - הסדרה הכי מצחיקה בצד הזה של המילניום אינה מתוסרטת, וכמעט כל הדיאלוגים שבה מאולתרים על המקום. זה לא יכול היה לעבוד אלמלא הסדרה הייתה מתבססת על קומיקאים מוכשרים כמו ג'ף גרלין וסוזי אסמן, שמערכת היחסים ההרסנית שלהם ממשיכה לנפק רגעים קומיים קורעים. מי שהמשיך להתעלות הוא ג'יי בי סמוב, שמגלם את דמותו של ליאון, התיקון של לארי דיוויד לדמותו של קריימר בסיינפלד. על הדמיון והשוני בין הדמויות אפשר לכתוב עוד מאמר שלם. נוותר על זה הפעם.

כמו תמיד, העונה הייתה גדושה בכוכבים אורחים. אלברט ברוקס, וודי הארלסון ולוסי לו גילמו גרסאות קורעות מצחוק של עצמם - בעוד קיילי קווקו, פאטון אוסוולט, ג'וש גאד וביל היידר (בתפקיד משולש א-לה פיטר סלרס) נכנסו לנעלי דמויות משעשעות. מעל כולם הייתה טרייסי אולמן, שדי גנבה את ההצגה בחצי השני של העונה. הקומיקאית הבריטית, שהפכה לאחת מכוכבות הטלוויזיה הגדולות של האייטיז ואף גילתה לעולם את "משפחת סימפסון", הוכיחה בגיל 60 פלוס שהיא עדיין אחת הנשים המצחיקות בעולם. הדינמיקה בינה לבין לארי דיוויד הייתה אחד הדברים הכי מצחיקים על המסך בשנה האחרונה.

מכאן ואילך ספוילרים לפרק האחרון

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
לארי דיוויד, תרגיע - עונה 11. HBO,
קאסט מוכשר. גרלין ודיוויד/HBO

ענק בין ענקים, לארי דיוויד הוא לא רק אחד הקומיקאים הגדולים בתולדות האנושות, אלא גם נציג השבט העברי הכי בולט בתוך אחד מהמקצועות הכי יהודיים בעולם ממילא, לצד מוהל ובודק כשרות. בפרק האחרון של העונה ה-11 של "תרגיע" אחת הסצנות מתרחשת, ללא הצדקה מיוחדת, במוזיאון השואה המקומי. אחרי כמעט 300 פרקים של "תרגיע" ו"סיינפלד" אנחנו יודעים שנעל של יהודי שנרצח בשואה שמוצגת במערכה הראשונה, תחזור כדי לגרום לנו מבוכה גדולה במערכה השלישית. בגילו המתקדם, לארי יודע שהוא צריך לזעזע אותנו יותר מתמיד כדי לספק את הסחורה. אף אחד אחר לא יעשה את זה.

סיפור הרקע המטופש שמביא את דמותו הטלוויזיונית של לארי למצב בו הוא גונב נעליים של יהודי שנרצח בשואה ומסתובב איתם ברחבי לוס אנג'לס "כי הן מאוד נוחות" לא משנה בכלל. אנחנו נמצאים בפרק ה-110 של הסדרה, כבר מזמן נפטרנו מהצופים הקז'ואליים שעדיין מרגישים לא בנוח עם הומור המבוכה הקיצוני שלארי דיוויד מספק מדי פרק. המעריצים הוותיקים יאלצו לעצור בשלב הזה את הצפייה כדי לנגב את דמעות הצחוק מהעיניים. איזו עוד סדרה עדיין גורמת לקהל שלה לצחוק עד כדי דמעות בימינו בכלל?

לארי דיוויד, תרגיע - עונה 11. HBO,
לצחוק עד דמעות. דיוויד/HBO
אין שום דבר מצחיק בשואה, ובכל זאת אנחנו צוחקים. אחרי כל כך הרבה זמן עם היצירה של לארי אנחנו מבינים שהוא לא "צוחק על השואה", אלא צוחק על עצמו. מגחיך את האנושיות הפגומה שלו, זאת שמתעדפת את הנוחות הזמנית על התמונה הגדולה

אין שום דבר מצחיק בשואה, ובכל זאת אנחנו צוחקים. אחרי כל כך הרבה זמן עם היצירה של לארי אנחנו מבינים שהוא לא "צוחק על השואה", אלא צוחק על עצמו. מגחיך את האנושיות הפגומה שלו, זאת שמתעדפת את הנוחות הזמנית על התמונה הגדולה. בדיוק כפי שהוא לא צוחק על שחורים, הומואים, שמנים או מורמונים. המרכז הוא תמיד הוא עצמו, וחוסר היכולת שלו להשתלב בתוך החוקים החברתיים שהקמנו סביבנו. אנשים הם אנשים, בין אם הם רבנים, מנקי שירותים או מנהלים בנטפליקס. זה המסר הקטן שתמיד התחבא מאחורי ה"תכניות על כלום" של לארי דיוויד. במובן מסוים, יכול להיות שהמאבק שלו במשך כל העונה להסרת גדרות היא מטאפורה לגדרות המיותרות שאנחנו מקיפים את עצמנו בהן. אם כי, לא בטוח שיש יותר מדי מה לנתח את סיפור המסגרת המטופש הזה.

כאמור, זו הייתה כנראה העונה החלשה בתולדות "תרגיע", ועדיין, ככל שהדקות נקפו והפרק האחרון התקרב לסיומו עלתה התחושה המעיקה שמא זאת תהיה הפעם האחרונה שנהנה מהגאונות של לארי דיוויד. ההנאה מהפרק התערבבה עם ההבנה שהמשך מפעל החיים הקומי הזה תלוי ברצון הטוב של אדם בן 74 שמעיד על עצמו שאין שום דבר שהוא שונא בעולם יותר מאשר לכתוב סדרות טלוויזיה. האדם הזה שהצליח למתג את עצמו כ"שונא אדם", ולמעשה ממשיך לתת לאנושות את מתנת הצחוק בכל פעם מחדש. שלא ייגמר לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully