וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצר ואיש הטלוויזיה מודי בר און הלך לעולמו בגיל 59 לאחר מאבק בסרטן

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 16:07

איש התקשורת המוערך, שנודע ביצירות הדוקומנטריות שעשה ("הקיבוץ", "במדינת היהודים", "כביש 90", "הכל אנשים") וכמגיש פופולרי בערוץ הספורט, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. בתחילת דרכו עסק גם בתיאטרון ובסטנד-אפ, וכתב מערכונים לתוכנית "החמישיה הקאמרית"

מודי בר און בפרומו לסדרה "שיעור מולדת". ראובן קפוצ'ינסקי,
יהי זכרו ברוך. מודי בר און/ראובן קפוצ'ינסקי

איש התקשורת, המגיש ויוצר הטלוויזיה מודי בר און הלך לעולמו בגיל 59 לאחר מאבק בסרטן.

ב-3 בינואר 2022 נודע לראשונה שבר און סובל מבעיה רפואית, לאחר שלא הופיע לאולפן של המשחק המרכזי בין מכבי חיפה למכבי תל אביב בערוץ הספורט. מגישת הערוץ, מירי נבו, הודיעה בשידור: "מודי מתמודד עם סיטואציה רפואית מורכבת וכפי שכבר הספקתם להכיר אותו, גם בזה הוא יטפל בצורה מקצועית ויסודית כמו שצריך. אנחנו רוצים להודות לצוות הרפואי באיכילוב על הטיפול המסור שהם מעניקים לו. אנחנו מאחלים למודי רפואה שלמה ונמתין לו כאן בסבלנות עד שיסיים את ענייניו וישוב אלינו חזק מתמיד וכשהכול יהיה מאחוריו". למחרת אישר בית החולים איכילוב כי בר און מתמודד עם הסרטן ומאושפז במחלקה האונקולוגית. בשבת האחרונה שודרה כתבתו האחרונה של מודי בר און, לקראת גמר ליגת האלופות.

מערוץ הספורט נמסר: "יום עצוב. מרכינים את ראשנו עם לכתו של חברנו האהוב מודי בר און מאיתנו. אנו מחבקים את המשפחה ואת כל אוהביו. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ברגעים קשים אלה.
הודעה על פרטי ההלוויה תימסר בהמשך".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "זה יום אבל לספורט ולתרבות הישראלית. מודי בר-און הקדים את זמנו ויצירותיו ותרומתו לחברה הישראלית יחסרו לנו מאוד".

מודי בר און בטקס פרסי הטלוויזיה. מגד גוזני
מודי בר און בטקס פרסי הטלוויזיה/מגד גוזני

בר און נולד בספטמבר 1962 בקרית טבעון תחת השם מרדכי, בן ליהודה שעלה מרומניה ועבד במפעל המלט בנשר ולאמא נחמה, מורה שהייתה ניצולת שואה שעלתה מפולין. הוא שירת בחטיבת הנח"ל והשתתף במלחמת לבנון הראשונה. בר און השלים תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

בתחילת דרכו המקצועית בשנות השמונים היה סטנדאפיסט וחבר בהרכב הסטנדאפ "איך זה עובד באמת" עם גדי פור ויוסי פרץ. בשנת 1990 ביים את המחזה "התכווצות שרירים" מאת רועי רשקס בתיאטרון הסימטה. שנה לאחר מכן שיחק בסרט "סיפורי תל אביב". בשנת 1992 ביים את ההצגה "הפותחן", שכתב ויקטור לאנו. שנה לאחר מכן הצטרף לצוות הכותבים של תוכנית הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית". בין השנים 1993 ל-1994 כתב טור סאטירי שבועי בגלובס. בשנת 1995 כתב בר און עם אילן אלדד מחזה לתיאטרון הבימה בשם "הרקוויזיטור".

בר-און בלט מאוד כמגיש בערוץ הספורט, אליו הצטרף ב-1994. בין השאר הגיש את משדרי ליגת האלופות, את מגזין סיכום משחקי ליגת העל בכדורגל, "שער חמש" ואת התוכנית "יציע העיתונות".

לאורך השנים, הגיש תכניות דוקומנטריות ובחלק מהמקרים היה שותף ליצירתן עם ענת זלצר או יוצרים אחרים, ובהן "הכל פתוח" בטלוויזיה החינוכית שעסקה בנושאים חברתיים והיסטוריים וכללה ראיונות באולפן לצד תיעוד בשטח; הסדרה "הכל אנשים" בטלוויזיה החינוכית, שעסקה בדמויות מרכזיות בעברו של היישוב ושל מדינת ישראל; הסדרה "במדינת היהודים" בערוץ הראשון שעסקה בתולדות ההומור הישראלי; הסרט "האריה שאג פעמיים" שחיפש את ההקבלה בין מאורעות תל חי לתקרית בה נהרגו חיילי צה"ל בסמוך לבית הקברות של כפר גלעדי במלחמת לבנון השנייה.

עוד בוואלה!

מחווה מרגשת: מודי בר און שידר כתבה בערוץ הספורט לפני גמר ליגת האלופות

לכתבה המלאה
מודי בר און, טקס מגן הכבוד בית הנשיא. קובי אליהו
כתבתו האחרונה פורסמה בשבת. מודי בר און/קובי אליהו

בנוסף, הוא חתום על הסרט "מסעות הברווז" של yes שנוצר בשיתוף גבי ביבליוביץ ועוסק באמן דודו גבע; "תל אביב-יפו", סדרה תיעודית לפי תסריט של בר און וזלצר העוסקת בתולדות העיר, ושודרה בערוץ 8 ובערוץ עשר; "הקיבוץ" של ערוץ 8, סדרה תיעודית של בר-און וזלצר הבוחנת את ההיסטוריה של הקיבוצים בישראל ומצבם כיום; "כביש 90" בערוץ 8, סדרה תיעודית שגם עליה חתומים בר און וזלצר, בה מתועד מסע בן כשבועיים לאורך כביש 90; הסדרה "שיעור מולדת" של HOT, שיצרו בר-און וזלצר ועוסקת בתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בשנת 2011 החל להגיש אחת לשבוע את אחת מהתכניות של "הינשופים" בערוץ 8. משנת 2003 ועד 2015 שימש כפרזנטור של בנק דיסקונט. בשנת 2015 הנחה תכנית אירוח בערוץ 2, מטעם רשת. באותה שנה השתתף בתפקיד אורח בסדרה "רון" של yes. הוא גם שימש לזמן מה כמחליפו של ירון לונדון בהגשת התכנית "לונדון את קירשנבאום" בערוץ עשר.

בנוסף, לימד קולנוע בבית הספר הדמוקרטי בחדרה ובמכללה האקדמית ספיר. הוא היה נשוי למיקה והיה אב לשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully