וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כישלון הגישור: מוזיאון רמת גן סוגר את שעריו - עשרות אמנים מסירים את יצירותיהם

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 15:04

לאור כישלון תהליך הגישור בין האמנים המציגים במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית לבין העירייה - החליט המוזיאון לסגור את תערוכת "המוסד" המוצגת במוזיאון. עשרות האמנים שמציגים בתערוכה הגיעו לקחת את עבודותיהם. בעקבות הסערה, האוצרת הראשית של המוזיאון התפטרה

מויזאון רמת גן סוגר את תערוכת "המוסד"/מערכת וואלה!

לאור כישלון תהליך הגישור בין האמנים המציגים במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית לבין העירייה - החליט המוזיאון לסגור את תערוכת "המוסד" המוצגת במוזיאון. המוזיאון סגר את שעריו ביום רביעי בצהריים, ועשרות האמנים שמציגים בתערוכה הגיעו לקחת את עבודותיהם. כעבור יומיים, התפטרה גם האוצרת הראשית של המוזיאון סבטלנה ריינגולד.

מהמוזיאון נמסר כי הוא מביע "צער ואכזבה על תוצאות הליך הגישור בין האמנים לנציגי עיריית רמת גן. המוזיאון היה שותף לכל המהלכים למציאת פשרה ופעל בנחישות לקידום המשך קיומה של התערוכה. כל ההדרכות, האירועים שתוכננו לזמן הקרוב מבוטלים בהתאם וכמובן יתקבל החזר כספי לכל מי שרכש כרטיס. בימים אלו תתקבל החלטה לגבי המהלכים הבאים של המוזיאון".

סגירת המוזיאון לאומנות ישראלית ברמת גן, ינואר 2022. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
סוגרים את המוזאון/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
סגירת המוזיאון לאומנות ישראלית ברמת גן, ינואר 2022. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
סגירת המוזיאון והורדת היצירות/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

האמנים מסרו: "אחרי שמוצה תהליך הגישור וראש העירייה והוועד המנהל של המוזיאון נמנעו מלהגיב להצעות הפשרה של נציגי האמנים, חזרנו לדרישתנו להסיר את עבודותינו מהתערוכה. מאחר ש-45 מ-50 אמני התערוכה עומדים על דרישה זאת, ברור כי התערוכה חדלה מלהתקיים ואין לה לגיטימיות. אנו ממתינים להשבת העבודות לבעליהן ומצפים מהמוזיאון לכבד את האמניות והאמנים. כולנו תקווה לעתיד טוב יותר למוזיאון ולעולם האמנות והתרבות, ללא התערבויות של הדרג הפוליטי בתכנים ובהחלטות המקצועיות".

סגירת המוזיאון לאומנות ישראלית ברמת גן, ינואר 2022. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
אחד האמנים מסיר את עבודתו/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

ביצירתו של דוד ריב שעוררה את הסערה נראה אדם חרדי מתפלל בכותל בירושלים ולצדה מופיעים הכיתובים "ירושלים של זהב" ו"ירושלים של חרא". לאחר פתיחתו מחדש של מוזיאון רמת גן עם תערוכה הכוללת את היצירה, הבחין בה ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן וטען שביצירה יש חציית גבול מביקורת לגיטימית לבוטות משסה כלפי ירושלים והכותל וגזענות כלפי חרדים. בעקבות בקשתו, היצירה הוסרה. לאחר הסרתה, כ-40 אמנים כיסו את רוב היצירות במוזיאון כמחאה בבדים שחורים. בהמשך הגיע למוזיאון ראש העיר כרמל שאמה הכהן, והורה לעובדי המוזיאון להוריד באופן מיידי את הבדים. עובדי המוזיאון עשו זאת, תוך עימות עם האמנים.

לאור המשבר מונה מגשר בין האמנים לבין העירייה, אולם הליך הגישור כשל - ויצירתו של דוד ריב "ירושלים" לא הוחזרה למוזיאון. במסגרת הליך הגישור שערך המגשר ד"ר יגאל בן שלום, ניסו הצדדים להגיע לפשרה כלשהי אחרי שבית המשפט פסק כי לא יתערב בהחלטת הוועד המנהל להסיר את עבודתו של ריב. האמנים הציעו שהיצירה תיתלה בחלל המחסן הפתוח אך תוסתר על ידי קיר גבס. מנגד, ראש העירייה סירב והציע כי היצירה תאוחסן במחסן נעול ובאופן שאינו נראה לעין ומי שיבחר לראותה יעשה זאת בימי שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully