וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן התיאטרון והקולנוע אלכס פלג הלך לעולמו בגיל 83

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 18:07

פלג, חתן פרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל, השתתף בעשרות הצגות, בעיקר בתיאטרון הבימה, לצד שלל סרטים וסדרות טלוויזיה. בין היתר, בעשור האחרון הוא השתתף בסרט "הנוער" של תום שובל, וגילם את דמותו של עמוס עוז המבוגר בסרט "סיפור על אהבה וחושך"

אלכס פלג. ג'רר אלון, Creative Commons
השתתף בעשרות הצגות. אלכס פלג/Creative Commons, ג'רר אלון

שחקן התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע אלכס פלג הלך לעולמו בגיל 83 - כך נודע היום (שישי). פלג הותיר אחריו אישה, שתי בנות ושני נכדים.

בתיאטרון הבימה, שפלג נמנה על צוות השחקנים הקבוע שלו, אמרו כי פלג היה אחד מ"ענקי התיאטרון הישראלי".

"התיאטרון הלאומי הבימה מרכין ראש בצער עמוק על פטירתו של השחקן אלכס פלג, מענקי התיאטרון הישראלי, שגילם על הבמה דמויות רבות הצרובות בזיכרון התרבותי הישראלי", נמסר מטעם הבימה.

פלג השתתף בעשרות הצגות, בעיקר בתיאטרון הבימה, וכן בשלל סרטים וסדרות טלוויזיה. בין השאר גילם בהבימה את ניק ב"מי מפחד מווירג'יניה וולף?", ארתור ב"טנגו", ריקרדו ב"ממלא המקום" ותפקידים נוספים רבים בתיאטרון הלאומי, כמו גם בתיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע, בית ליסין. ותיאטרון אנסמבל הרצליה. בשנות השבעים והשמונים העלה שתי הצגות יחיד בבימויו של יצחק שאולי. בטלוויזיה השתתף בסדרות "מצדה", "גולדה", "קסטנר", "המכון", "דום לב", "מיי פירסט סוני" ועוד. הוא השתתף גם בשלל סרטי קולנוע, בהם "הנוער", "איה: אוטוביוגרפיה בדיונית", "עץ הדומים תפוס" ועוד. ב-2015 גילם את דמותו של עמוס עוז המבוגר בסרטה של נטלי פורטמן "סיפור על אהבה וחושך".

פלג זכה בשנת 2016 בפרס אמ"י על מפעל חיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכס פלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully