וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת האירית שינייד אוקונור ("Nothing Compares to You") הלכה לעולמה בגיל 56

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 21:17

אוקונור, מהאייקונים הגדולים של המוזיקה הפופולרית בעשורים האחרונים, הקליטה 11 אלבומים, וזכתה לתהילת עולם בזכות החידוש שלה לשירו של פרינס. לפני כשנה נמצא בנה השלישי, שיין, ללא רוח חיים

שינייד אוקונור בסרט הדוקמנטרי Nothing Compares (2022) Official Trailer -/SHOWTIME

הזמרת האירית שינייד אוקונור, מהאייקונים הגדולים של המוזיקה הפופולרית בעשורים האחרונים, הלכה לעולמה בגיל 56 - כך נודע היום (רביעי).

אוקונור מוכרת בין היתר בזכות החידוש הידוע שלה לשיר "Nothing Compares to You" של פרינס, שזכה להצלחה עצומה בכל רחבי העולם. לשיר גם צולם קליפ איקוני, שמתמקד לכל אורכו בפניה של הזמרת.

עוד מוכרים בישראל שיריה "Mandinka", "Thank You for Hearing Me" ו-"Tears from the moon". היא הקליטה בסך הכל 11 אלבומים.

הזמרת שינייד או'קונור בהופעה, 2008. AP
שינייד אוקונור בהופעה, 2008/AP

אוקונור הייתה מבקרת נחרצת של הכנסייה הקתולית, ובהופעה מפורסמת בתכנית סאטרדיי נייט לייב ב-1992, בעת ששרה גרסת כיסוי לשיר "war" של בוב מארלי, היא קרעה לגזרים את תמונתו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני במחאה על פגיעה מינית בילדים במוסדות קתוליים - צעד שעורר כעס רב כלפיה. בשנים האחרונה התאסלמה, ואף שינתה את שמה לשוהאדא סאדאקאת.

היא הופיעה בישראל בשנת 1995 ובשנת 1997 הייתה אמורה להופיע בירושלים, באירוע פוליטי תחת הכותרת "שתי בירות, שתי מדינות", אך ביטלה את הופעתה לאחר שקיבלה איומים על חייה. ב-2014 הייתה אמורה שוב להופיע בישראל אך ביטלה את הופעתה לאחר לחצים של תנועת ה-BDS ונימקה את החלטתה בטענה "שלא ידעה שיש חרם על ישראל, ושהיא משתתפת בצערם של הפלסטינים".

שינייד אוקונור. Andrew Chin, GettyImages
שינייד אוקונור, פברואר 2020/GettyImages, Andrew Chin

לאוקונור ארבעה ילדים. לפני כשנה וחצי הלך לעולמו שיין או'קונור, בנה בן ה-17 של הזמרת - זאת לאחר יומיים מתוחים בהם הוכרז כנעדר. אחרי חיפושים אינטנסיביים, גופתו של שיין אותרה בעיירה וויקלו. זמן קצר לאחר מכן, אימו ספדה לו: "בני היפה, האור של חיי, החליט לסיים את מאבקו הארציים היום והוא עם אלוהים עכשיו. הלוואי והוא ינוח בשלום ושאיש לא ילך בדרכו. אני כל כך אוהבת אותך, תנוח עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully