וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה: ליברמן וטרופר סיכמו על חבילת סיוע לענף התרבות

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 9:43

משרדי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת סיוע לחודשים ינואר-פברואר שכוללת 28 מיליון שקלים שיועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף, וכן 10 מיליון שקלים כסיוע לאמנים שעובדים תחת סל תרבות ונפגעו. שח"ם: "נוודא שהכסף מגיע למי שבאמת צריך"

בווידאו: השחקנית, ריקי בליך במהלך הפגנת השחקנים ברחבת תיאטרון הבימה/עריכה: אביעד בללי

אחרי המחאה של ענף התרבות, סיכמו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התרבות והספורט חילי טרופר על חבילת סיוע לעולם התרבות. משרדי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת סיוע לחודשים ינואר-פברואר שכוללת 28 מיליון שקלים שיועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף.

כמו כן, סוכם על העברת 10 מיליון שקלים לצורך סיוע לאמנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האמנים על ידי המדינה באופן מיידי. עוד יועברו 50 מיליון שקלים לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ, 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בדגש על הזמנה וסיוע דרך היכלי התרבות בערים שיש תחתם היכלים, 38 מיליון שקלים יועברו דרך מבחן סל"ע שמשרד התרבות מחדש בשנה זו. טרופר וליברמן סיכמו עוד כי יוגדל תקציב הקרן לאמנים במצוקה כך שיעמוד על 6 מיליון שקלים. המשרדים יפעלו להרחיב ככל האפשר את הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע כך שיכללו גם עובדי במה.

שר האוצר ליברמן מסר: "אני קשוב לטלטלה שחווים האמנים ואנשי הענף בשבועות האחרונים ובטוח כי רק עולם תרבות פתוח ומלא חיים ישמור על שפיות בקרב כולנו". שר התרבות טרופר הוסיף: "חבילת הסיוע יוצאת הדופן היא ביטוי לחשיבותה של התרבות והמחויבות שלנו לאנשי עולם התרבות ולצורך לסייע להם לעבור את התקופה הקשה. אנו מחויבים לעולם התרבות ונמשיך לעמוד לצידו כפי שעשינו עד היום. עשינו כל שיכולנו כדי לסייע גם לאמנים העצמאיים, לאמני הילדים ולעובדי הבמה והמוסדות שיקרים לנו מאוד".

הפגנת השחקנים בכיכר הבימה, תל אביב, במחאה על היעדר הסיוע הממשלתי, 18 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחאת השחקנים. הבמאי משה קפטן/ראובן קסטרו

משח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות, נמסר בתגובה: "ההודעה לתקשורת של משרד התרבות ומשרד האוצר היא התקדמות חיובית אך אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אנחנו מודים לשר התרבות חילי טרופר על המאמץ האדיר שהשקיע בשבועות האחרונים לגיבוש מתווה. בשורה התחתונה - כספי פיצוי צריכים להגיע לכיסם של אמנים, יוצרים ועובדי במה. אם הכסף יישאר בידי המוסדות לא עשינו הרבה. לכן, בימים הקרובים אנחנו נלמד את האותיות הקטנות של המתווה ונוודא שכסף מגיע למי שבאמת צריך".

עוד בוואלה!

השחקנים מפגינים בתל אביב בדרישה לסיוע מהמדינה: "זה להיות או לחדול"

לכתבה המלאה
הפגנת השחקנים בכיכר הבימה, תל אביב, במחאה על היעדר הסיוע הממשלתי, 18 בינואר 2022. ראובן קסטרו
נוודא שהכסף מגיע למי שצריך. ריקי בליך/ראובן קסטרו

כאמור, כ-200 שחקנים ואנשי תרבות הפגינו אמש נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב, בעקבות המשבר בעולם התרבות ובדרישה למתווה פיצויים לשחקנים שנפגעו, תחת הכותרת "די לשחק לנו עם הפרנסה". להפגנה, ביוזמת ארגון השחקניות והשחקנים שח"ם, הגיעו בין השאר הגיעו יו"ר הארגון ריקי בליך, יו"ר אשכולות יענקלה מנדל, המנהל האמנותי של הבימה משה קפטן, והשחקנים נעמי לבוב, חני נחמיאס, אסי לוי, יוסי מרשק, סנדרה שדה, יהודה נהרי ודניאל מורשת.

"אנחנו כבר כמעט שנתיים לא עובדים", אמרה לוואלה! תרבות השחקנית אסי לוי. "צריך לזכור שזה לא רק השחקנים מהפריים טיים ומהשורה הראשונה - אלא תיאטראות ילדים, סלי תרבות וגם על התיאטרון הרפרטוארי, שבדרך כלל מגיע אליו קהל מהגיל השלישי - אבל כשהחדשות אומרים 'לא להתקהל' הם לא מגיעים לתיאטרון. אז אנחנו סופגים כבר נזקים של שנתיים. הממשלה הקודמת לפחות נתנה איזשהו סוג של פיצוי, ונכון להיום מצד הממשלה הנוכחית יש איזו התנהלות מאוד מוזרה. הגיע הזמן שנצא החוצה ונבהיר שהדבר הזה לא יעבור מבחינתנו. למדינה בלי תרבות אין מה להציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully