וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט ישראלי על טבח בשנת 48' יוקרן בפסטיבל סאנדנס

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 16:04

סרט הדוקו הישראלי "טנטורה" של הבמאי אלון שוורץ, העוסק בפרשת הטבח שאירע לכאורה בכפר טנטורה בשנת 1948, יוקרן בתחרות הדוקו העולמית של פסטיבל הקולנוע סאנדנס

תדי כץ. יונתן וייצמן,
תדי כץ/יונתן וייצמן

סרט הדוקו הישראלי "טנטורה" העוסק בפרשת הטבח שאירע לכאורה בכפר טנטורה בשנת 1948 יוקרן בתחרות הדוקו העולמית של פסטיבל הקולנוע סאנדנס. הפסטיבל, שייפתח מחר, יתקיים השנה במתכונת דיגיטלית בעקבות התפשטות הקורונה. את הסרט ביים אלון שוורץ והוא חוזר בו אל יוצאי חטיבת אלכסנדרוני במטרה לבחון מחדש מה קרה בטנטורה בשנת 1948 וכיצד נראטיבים שונים יכולים לעצב את ההיסטוריה. הסרט ישודר בהמשך השנה גם ב-HOT8.

בסוף שנות התשעים חקר תדי כץ, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת חיפה, טבח המוני שהתרחש לכאורה בכפר טנטורה בשנת 1948. על תקפות העובדות שבעבודתו התעורר ויכוח אקדמי, משפטי, חברתי ותקשורתי סוער. עבודתו נפסלה והתואר השני המחקרתי שלו נשלל ממנו. כץ הקליט עשרות עדים יהודים וערבים במהלך מחקרו. יוצר הסרט אלון שוורץ חוזר אל אותן 140 שעות מוקלטות משנות התשעים שמעולם לא נשמעו בציבור ובעזרת שילובן בראיונות מצולמים והשמעת ההקלטות לחיילים - שכיום הם כבר בני למעלה מתשעים -מצליח לספר את סיפור הכפר ואת סיפורה של המלחמה ההיא.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully