וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי חיים שירן ("הילדים משכונת חיים") הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 17:41

מת הבמאי חיים שירן, שהיה ממייסדי הטלוויזיה החינוכית, עבד בה כשלושים שנה, וביים תכניות רבות ובהן "הילדים משכונת חיים". שירן גם שימש כמנהל האמנותי של להקת המחול ענבל והיה חבר דירקטוריון הבימה. בן 87 היה במותו

חיים שירן. מתוך עמוד הפייסבוק של חיים שירן, צילום מסך
יהי זכרו ברוך. חיים שירן/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של חיים שירן

הבמאי חיים שירן הלך היום (שני) לעולמו. בן 87 היה במותו.

שירן נולד בדצמבר 1934 בשם חיים שקריאן במקנס שבמרוקו. הוא למד תיאטרון וטלוויזיה בפריז, ולאחר מכן שיחק בתיאטרון הקומדי פראנסז ושימש כעוזר במאי בטלוויזיה הצרפתית. בשנת 1965 עלה לארץ והיה ממייסדי הטלוויזיה החינוכית, בה עבד עד שנת 1996 והיה כבמאי, מפיק ומנהל תוכן. הוא ביים תכניות וסרטים רבים, ובהם התכנית "הילדים משכונת חיים" אותה ביים לצד ששון חי ואליק ותיקאי, וכתב יוסי אלפי. הסדרה בת 22 הפרקים הופקה משנת 1976 ל-1978, ושודרה בשידורים חוזרים רבים בשנות השמונים. את פתיח הסדרה כתב יורם טהרלב, שהלך לעולמו בתחילת החודש והיום ממש היה אמור לחגוג יומולדת 84.

סרטו של שירן "נציב המלח" זכה בפרס מיוחד של אונסק"ו. שירן היה ממייסדי התיאטרון הקהילתי וממייסדי מגמת הטלוויזיה הקהילתית באוניברסיטת תל אביב. הוא לימד תיאטרון בבית צבי ובניסן נתיב ולימד בימוי טלוויזיה באוניברסיטת תל אביב ובמכללת ספיר.

במחצית השנייה של שנות השמונים חי בניו יורק, היה מעורב בפסטיבל הקולנוע היהודי-הספרדי והרצה בכמה אוניברסיטאות בארצות הברית. בנוסף, עבד במכון לחקר השואה בברוקלין.

משנת 1996 ועד 2007 שימש כמנהל האמנותי של להקת המחול ענבל והקים את המרכז האתני הרב תחומי ענבל בנווה צדק. משנת 2007 שימש כמנהל אמנותי של להקת המחול האתיופי "טקשה". ובשנת 2010 מונה לחבר דירקטוריון הבימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully