וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא רותקה לרצפה בתוך שלולית": עדות מזעזעת חדשה נגד פרופ' עמוס רולידר

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 14:44

התכנית "זמן אמת" בכאן 11 תביא הערב עדות קשה חדשה לטיפול שביצע פרופ' עמוס רולידר בילדה וכלל את השכבתה במשך דקות ארוכות בתוך שלולית מים שרולידר עצמו שפך, למרות כל תחנוניה לעזרה. רולידר: "הסיפור לא התרחש"

מתוך התכנית "זמן אמת" של כאן 11 המביאה עדות חדשה של משפחה ישראלית נגד טיפוליו של פרופ' עמוס רולידר/כאן 11

כחצי שנה לאחר תחקיר התכנית "זמן אמת" של כאן 11, שבו נחשף תיעוד לטיפולים של פרופסור עמוס רולידר בילדים פגועי ראש בקנדה במהלך שנות התשעים, תשודר הערב (רביעי) עדות חדשה של משפחה ישראלית שרולידר טיפל בילדתה לאחר חזרתו מקנדה.

על פי עדות המשפחה בתכנית, שמחוזקת מצד עד נוסף לחלק מהאירועים, נטען כי הטיפול היה נוקשה וכלל בין היתר השכבה בכוח של הילדה, אז בת עשר בלבד, על הרצפה במשך דקות ארוכות, בזמן שמספר מבוגרים רוכנים עליה בהוראת רולידר, ולא מאפשרים לה לזוז למרות זעקות הבכי והכאב. באחת העדויות נטען כי הילדה אף הושכבה במשך דקות ארוכות בתוך שלולית מים שרולידר עצמו שפך, למרות כל תחנוניה וקריאותיה לעזרה.

לאחר שידור התחקיר הקודם טען רולידר כי הסרטונים ששודרו מתעדים רק חלק מטיפול מקצועי שניתן על ידו בקנדה, והדגיש כי הוא ניתן לילדים פגועי ראש, בעלי התנהגויות לא רצוניות, שהאלטרנטיבות האחרות לטיפול בהם היו עלולות להיות חמורות יותר. עם זאת, בעדות החדשה שתובא ב"זמן אמת" נטען כי רולידר השתמש בשיטות שנויות במחלוקת אחרות גם תוך כדי טיפול בבעיית התנהגות שכיחה הרבה יותר - כאן, בישראל.

תחקיר "זמן אמת" על פרופ' עמוס רולידר ושיטת טיפול שהופכת את הבטן, בה נקט רולידר בעבר בקנדה בטיפול בנערים פגועי מוח 
29.6.21. כאן 11, צילום מסך
פרופ' עמוס רולידר/צילום מסך, כאן 11

הטיפול המדובר התרחש, על פי התכנית, כשנה לאחר חזרתו של רולידר מקנדה, במהלך המחצית השנייה של שנות התשעים. ע' היתה אז בת פחות מעשר, ילדה שסבלה מבעיות התנהגות בבית ובבית הספר, ומכר משותף המליץ לבני המשפחה על מנתח ההתנהגות עמוס רולידר שיוכל לסייע להם.

בתחקיר נטען כי כחלק מהטיפול שנמשך כשנתיים, בכל פעם שהילדה לא הקשיבה להנחיות הצוות או הוריה, רולידר הנחה אותם להזעיק אותו באופן מיידי ל"בירור". במהלך הבירור נדרשה הילדה בין היתר לשבת מרותקת לכיסא למשך דקות ארוכות מבלי להסיט את מבטה מרולידר ומבלי שהותר לה להזיז את זרועותיה בשום אופן, טוענים ב"זמן אמת". אם הזיזה אותן, למשל כדי לנגב את דמעותיה או נזלת - רולידר החזיר אותן למקום בעוצמה רבה. "הזרת שלי עוקמה בצורה שהיא כמעט נשברה, אני זוכרת שצרחתי, ובדרך כלל כשאני צורחת זה רק גרם לו להיות יותר אגרסיבי", מעידה המטופלת בתכנית.

בפעמים אחרות, על פי התחקיר, יצר רולידר "פרובקציות" על מנת לבחון את שיתוף הפעולה של הילדה. כך למשל הוא שפך מים במסדרון, ולאחר שהילדה סרבה לנגב, כך הגיב רולידר לטענת האם: "ריתקנו אותה לרצפה בתוך שלולית המים, לחי על המים, כל הגוף, הבטן - במים, וארבעה אנשים עומדים עליה בהדרכתו, כל אדם החזיק כף רגל, אגן, כתף, ראש, ריתקנו אותה לרצפה, לא מאפשרים לה להזיז קצה אצבע. היא בוכה נורא. זה נמשך כמה דקות ולא קרה פעם אחת, היא הושכבה על הרצפה הרבה פעמים. היה אירוע שבו אח שלה יצא מחדרו בסלון והיא זעקה: 'תציל אותי, תציל אותי'". לטענתה, כשניסו להפסיק את הטיפול רולידר הסביר להם שזה יגרום לכך שלא ניתן יהיה לסייע לילדה בדרך אחרת.

עמוס רולידר מסר בתגובה ל"זמן אמת": "במקום לשבח מביאים סיפור שלא התרחש מלפני 25 שנה ומסרבים לגלות את שם הנערה. מוציאים את שמי הטוב להורג מבלי שאוכח לגונן עליו. תמיד פעלתי לטובת מטופליי והקפדתי לעמוד בכללי האתיקה - בנחישות אבל לא באלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully