וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש התיאטרון דוד לוין ("מלכת אמבטיה") הלך לעולמו בגיל 87

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 8:43

הבמאי והמשורר דוד לוין, אחיו הבכור של המחזאי חנוך לוין, הלך לעולמו בגיל 87. במשך שבע שנים הוא ניהל אמנותית את תיאטרון הבימה וביים עשרות מחזות, המפורסם ביותר הוא "מלכת אמבטיה" שעורר סערה בשנת 1970

דויד לוין. באדיבות המשפחה
כתב 12 ספרים. לוין/באדיבות המשפחה

איש התיאטרון והמשורר דוד לוין, אחיו הבכור של המחזאי חנוך לוין, הלך לעולמו בגיל 87. לוין שימש בין 1978 ל-1985 כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה. מהתיאטרון נמסר כי הוא מביע צער עמוק על לכתו. בתקופה לוין ניהל את התיאטרון הוא קידם מחזות ישראלים רבים, ביניהם "הלוויה חורפית" שכתב אחיו חנוך, "הביתה הביתה" ו"ליל כלולות" מאת יהושע סובול, וכמו כן ביים מחזות רבים בתיאטרון, ביניהם "אופרה בגרוש", "אמא קוראז'", "הקמצן", "מסע ארוך אל תוך הלילה", "מחול המוות" ועוד.

דוד לוין נולד בלודז' שבפולין לישראל ומלכה. כשהיה תינוק עלה עם הוריו לישראל וגדל בשכונת נוה שאנן בתל אביב. בצבא הצטרף ללהקת פיקוד המרכז. אחר שחרורו עבד כמנהל הצגה ועוזר במאי בתיאטרון הקאמרי. ב-1958 נסע ללונדון. לאחר מכן שהה מספר חודשים בסקנדינביה שם התוודע מקרוב לעבודתו של אינגמר ברגמן.

לאחר שובו ביים לוין את "עין ימין עין שמאל" שגם כתב ועיצב. עם זאת, המחזה שביים המזוהה איתו יותר מכל היה "מלכת אמבטיה" שכתב אחיו חנוך לוין. ההצגה שהועלתה בשנת 1970 בעיצומה של מלחמת ההתשה עוררה סערה ציבורית חסרת תקדים. לאור הסערה, היא ירדה לאחר 19 הצגות בלבד ולא עלתה מחדש. לוין ביים הצגות גם בסקוטלנד ובגרמניה, ואף פרסם 12 ספרי שירה.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully