וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וופי גולדברג הושעתה לשבועיים בשל אמירתה כי "השואה לא קשורה לגזע"

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 8:30

השחקנית והקומיקאית וופי גולדברג הושעתה על ידי רשת ABC בשל הערותיה והסערה שהקימו. גולדברג אמרה שהסיבה לשואה אינה קשורה לגזע: "היא קשורה לחוסר אנושיות של אדם אחד כלפי אדם אחר". בעקבות הסערה שנוצרה היא התנצלה: "אני מצטערת על הכאב שגרמתי"

רשת ABC השעתה את השחקנית והקומיקאית וופי גולדברג מהנחיית התכנית The View למשך שבועיים בעקבות התבטאותה על השואה - כך מסר היום (רביעי) כתב חדשות CNN. ביום שני עוררה גולדברג סערה בתכנית הטוק-שואו האמריקנית של הרשת, לאחר שאמרה כי הסיבה לשואה "אינה קשורה לגזע". גולדברג אמרה את הדברים במהלך דיון שנגע בהחלטה של בית ספר בטנסי להסיר מתוכנית הלימודים את הרומן "מאוס: סיפורו של ניצול" שעוסק בשואה בשל הצגת עירום נשי. הפאנל דן בשאלת לימודי השואה בתוכנית הלימודים האמריקנית.

"השואה לא הייתה קשורה לגזע", אמרה גולדברג במהלך הדיון. "היא קשורה לחוסר אנושיות של אדם אחד לאדם אחר". אחת המגישות הסבה את תשומת לבה של גולדברג שזו הייתה תקופה שבה המשטר הנאצי קידם תורת גזע שבמסגרתה הוא רדף אחרי יהודים וצוענים, השיבה גולדברג: "אבל אלו שתי קבוצות של אנשים לבנים. ברגע שאתם מקשרים שואה לגזע, זה נשאר שם. בואו נדבר על מה שזה, ככה אנשים מתייחסים אחד לשני, זו בעיה. זה לא משנה אם אתה שחור או לבן, כי שחור, לבן, יהודים, איטלקים, כולם בסופו של דבר 'אוכלים' אחד את השני".

הדברים של גולדברג עוררו סערה גדולה ברשתות החברתיות. בעקבות הביקורת מיהרה השחקנית והקומיקאית להתנצל בחשבון הטוויטר שלה: "אמרתי בתוכנית שהשואה אינה קשורה לגזע, אלא לחוסר אנושיות של אדם אחד לאחר. הייתי צריכה להגיד שהיא קשורה לשני הנושאים. אני מקבלת את התיקון. תמיד תמכתי בעם היהודי ברחבי העולם וזה לעולם לא ישתנה. אני מצטערת על הכאב שגרמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully