וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי ואיש הרדיו אברהם זיגמן הלך לעולמו בגיל 72

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 9:48

זיגמן שימש עורך מוזיקלי ברשת ב' וברשת ג' של קול ישראל, וכתב שירים רבים, ביניהם "אלעד ירד אל הירדן" שבוצע על ידי להקת פיקוד דרום וגם על ידי דודו זכאי

אברהם זיגמן. Creative Commons
זיגמן/Creative Commons

המוזיקאי ואיש הרדיו אברהם זיגמן הלך לעולמו בגיל 72. זיגמן שימש עורך מוזיקלי ברשת ב' וברשת ג' של קול ישראל, וכתב שירים רבים, ביניהם "אלעד ירד אל הירדן".

זיגמן גדל בחיפה כבן להורים ניצולי השואה. לפני שהתגייס לצבא הצטרף לגרעין נח"ל, שם הכיר את מירה מאיר. שיתוף הפעולה בין השניים הוליד את השירים "גשם ראשון" (ששר בני אמדורסקי) ו"מה עושים דגים בגשם". בשנת 1968 התגייס לצה"ל, שם שירת בצוות הווי חטיבת הצנחנים ממנו הוקמה בהמשך להקת פיקוד מרכז. בשנת 1970 פגש זיגמן את שייקה אופיר אשר סיפר לו כי בנו אלעד משרת על גדת הירדן. הדבר היווה השראה לשיר "אלעד ירד אל הירדן" שכתב והלחין, ואשר בוצע על ידי להקת פיקוד דרום וגם על ידי דודו זכאי.

לאחר שהשתחרר מצה"ל החל בהליך חזרה בתשובה והצטרף לתנועת חב"ד. הוא היה חבר קיבוץ נחשון, ולאחר מכן עבר לירושלים ושימש עורך ושדרן ברשת ג' ובתחנות רשות השידור. בקול ישראל פגש את הפזמונאי דודו ברק ואף הלחין את שירו "דרך ארץ השקד". בין השנים 2001-2003 ערך והגיש את תוכנית הרדיו השבועית "הלהקות חוזרות" אשר הציגה הקלטות נדירות ובלעדיות מארכיוני קול ישראל של הלהקות הצבאיות וצוותי ההווי מאז קום המדינה ועד תום עידן הלהקות הצבאיות.

משנת 2003 החל בעריכת ובהגשת התוכנית "עוד חוזר הניגון", שבמסגרתה הציג לראשונה הקלטות נדירות של שירים עבריים מארכיון קול ישראל. ב-2009 יצא לאור ספרו העוסק בשירי נעמי שמר.

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully