וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי הקנדי-יהודי אייוון רייטמן ("מכסחי השדים") הלך לעולמו בגיל 75

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 8:49

אייוון רייטמן, שעומד מאחורי עשרות קומדיות קלאסיות כבמאי ומפיק, בהן גם "שיגעון בחלל", סרטי "מכסחי השדים", "תאומים" ו"ספייס ג'אם", הלך לעולמו במוצאי שבת

אייוון רייטמן. Albert L. Ortega/Getty Images, GettyImages
"עבודתו הביאה צחוק ואושר". אייוון רייטמן/GettyImages, Albert L. Ortega/Getty Images

הקולנוען המשפיע אייוון רייטמן, שעמד מאחורי שלל קומדיות אהובות מאז סוף שנות ה-70 ועד היום, הלך לעולמו בגיל 75. רייטמן נולד ב-1946 בצ'כוסלובקיה להורים יהודים ניצולי שואה, שהיגרו איתו לקנדה כאשר היה בן 4. הוא הותיר אחריו את אשתו ז'נביב ואת שלושת ילדיו, ביניהם בנו הקולנוען ג'ייסון רייטמן.

רייטמן מת בשלווה בשנתו במוצאי שבת בביתו במונטסיטו, קליפורניה, כך סיפרה משפחתו ל-AP. "המשפחה שלנו מתאבלת על האובדן הבלתי צפוי של בעל, אב וסב, שלימד אותנו לחפש תמיד את הקסם בחיים", מסרו ילדיו ג'ייסון, קתרין וקרוליין רייטמן בהצהרה משותפת. "אנחנו מתנחמים שעבודתו כיוצר סרטים הביאה צחוק ואושר לאינספור אחרים ברחבי העולם. בעודנו מתאבלים בפרטיות, אנו מקווים שמי שהכירו אותו דרך סרטיו יזכרו אותו תמיד".

אייוון רייטמן ובנו ג'ייסון רייטמן בהקרנת הבכורה של "מכסחי השדים: החיים שאחרי". Mike Coppola/Getty Images, GettyImages
אייוון רייטמן ובנו ג'ייסון רייטמן בהקרנת הבכורה של "מכסחי השדים: החיים שאחרי"/GettyImages, Mike Coppola/Getty Images

רייטמן הקנדי-יהודי אחראי על כמה מהסרטים האיקוניים של הוליווד בעשורים האחרונים. הוא נהג לשתף פעולה עם אותם שחקנים בסרטים רבים. בתחילה היה זה ביל מאריי, כולל בסרטם הראשון כבמאי וכשחקן, בהתאמה - "כדורי בשר" מ-1979. בהמשך עבדו יחד גם על הסרטים "שים פס על הפס" (1981), "מכסחי השדים" (1984) ו"מכסחי השדים 2".

רייטמן גם שיתף פעולה עם ארנולד שוורצנגר בקומדיות שאפשרו לשרירן האוסטרי לשבור את תדמיתו ככוכב סרטי אקשן שבגינן היה מוכר. השניים שיתפו פעולה בסרט "תאומים" (1988), "שוטר בגן ילדים" (1990) ו"ג'וניור" (1994). רייטמן גם שימש כמפיק לשפע של קומדיות איקוניות נוספות, בהן "בית החיות", "בטהובן", "ספייס ג'אם" ו"פרטים אינטימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully