וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקה ניצחה: נציגת אוקראינה לאירוויזיון הודיעה על פרישה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 18:11

הזמרת אלינה פאש, שנחשד כי נסעה לאי קרים בניגוד לחוק באוקראינה, הודיעה כי היא פורשת מהתחרות: "אני אמנית, לא פוליטיקאית. בלב כבד, אני מסירה את מועמדותי כנציגת אוקראינה לאירוויזיון. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי". השיר של פאש נחשב לבעל סיכויים גבוהים לזכייה

רק הבוקר (רביעי) דיווחנו על דרמת המועמדות של נציגת אוקראינה לאירוויזיון ואחר הצהריים נקבע סופית: אלינה פאש שנבחרה לייצג את המדינה באירוויזיון 2022 לא תיסע לטורינו. פאש לא חיכתה עד להחלטת תאגיד השידור האוקראיני והודיעה בעצמה על פרישה מהתחרות.

פאש הודיעה על הפרישה בחשבון האינסטגרם שלה בו כתבה: "אני אזרחית אוקראינה, אני מצייתת לחוקים של אוקראינה, אני מנסה להביא את המסורת והערכים של אוקראינה לעולם. אני אמנית, לא פוליטיקאית. אין לי צבא אנשי יחסי ציבור, מנהלים ועורכי דין שיתנגדו להתקפות וללחצים, הפריצה לרשתות החברתיות שלי ולאיומים. בלב כבד, אני מסירה את מועמדותי כנציגת אוקראינה לאירוויזיון. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי".

לאחר בחירתה של פאש, אוקראינה זינקה בהימורים ודורגה במקום השני בסיכויי הזכייה כשהיא הולכת ומצמצמת פערים מאיטליה המארחת והמובילה, למרות שגם בחירתה לוותה בתקלות וצעדים שנויים במחלוקת. כעת אוקראינה יורדת בדירוג וצונחת ביחס ההימורים.

באוקראינה נשמעו בימים האחרונים טענות לפיהן פאש תומכת ברוסיה וביקרה בחצי האי קרים ב-2015, בטיסה ממוסקבה לאחר הסיפוח, כלומר בניגוד לחוק האוקראיני. פאש עצמה טענה שהיא הגיעה לשם באוטובוס דרך הגבול היבשתי והציגה לטלוויזיה האוקראינית מסמכים שמוכיחים זאת. שלשום הסאגה הזו נמשכה כשאנשי הטלוויזיה המקומית הודיעו שהם בודקים את אמינות המסמכים ובינתיים הם לא חותמים עם פאש הסכם ייצוג באירוויזיון.

ההרכב שהגיע למקום השני האשים את הטלוויזיה האוקראינית בזיוף התוצאות. חובבי האירוויזיון הקשים שצפו בתחרות בשידור חי ראו שבמהלך ההצבעה אירעו כל מיני תקלות, החל מהקראת ניקוד לא נכונה מדף נייר, דרך היעלמות לוח הניקוד כליל, ועד חישוב ידני על פיסת נייר קטנה. ההפקה סירבה לחשוף את התוצאות המלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully