וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדיר מילר יידרש להשיב מאות אלפי שקלים ממענקי הקורונה לרשות המסים

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 20:48

חברת "אדיר מילר בע"מ" קיבלה מהמדינה מענק בגובה 367,734 שקלים במסגרת מענקי הקורונה של מרץ-אפריל 2020, אך התברר שסכום ההוצאות הקבוע שלה נמוך בהרבה. על כן, רשות המסים דרשה מהחברה להחזיר את המקדמות, והערר שהגיש על כך מילר נדחה

הפעם הבדיחה היא דווקא על חשבונו: חברת אדיר מילר בע"מ תידרש להשיב לרשות המסים סכום עתק שקיבלה במסגרת מענקי הקורונה, לאחר שהתברר שסכום ההוצאות שלה נמוך בהרבה - כך דווח הערב (שני).

לפי הדיווח החברה קיבלה מהמדינה מענק בגובה 367,734 שקלים במסגרת מענקי הקורונה של מרץ-אפריל 2020, אך מאוחר יותר התברר שסכום ההוצאות הקבוע שלה נמוך בהרבה, כ-46 אלף שקלים לכל השנה - ועל כן בקשות נוספות של החברה למענקים נוספים נדחו. סכום כל בקשות המענקים שהגישה החברה עומד על מעל 720 אלף שקלים. רשות המסים אף דרשה מהחברה להחזיר את המקדמות, והערר שהגיש על כך מילר נדחה.

"המענק נועד לסייע לעסקים המתקשים לשמור על המשכיות עסקית, והוא אמור לסייע בכיסוי ההוצאות הקבועות. עסק שההוצאות הקבועות שלו הן בשיעור נמוך כל כך, אינו מתקשה לשמור על המשכיות עסקית - במקרה כזה, מענק בגובה מאות רבות של אלפי שקלים יהא מופרז ומעוות, ולא יעלה בקנה אחד עם תכלית החוק. אין בידינו אפשרות לקבוע מסמרות בשאלה איפה בדיוק עובר הגבול, ומהו היחס המדויק שממנו ואילך ייחשב הפער כקיצוני ומופרז - אך ברור לנו שמקרה זה נמנה על המקרים יוצאי הדופן שבהם חישוב המענק לפי ההוצאות הקבועות הוא מוצדק", נכתב בהחלטה.

אדיר מילר הגיב בכעס על הפרסומים: "עשו לי עוול גדול ואני חייב להגיב. כל האתרים כתבו שדרשתי מרשות המסים כסך הרבה יותר ממה שמגיע לי. זה פשוט מקרה של 'הרצחת וגם ירשת'. הסיפור נורא פשוט. ב-2020 אמנים לא הופיעו. בא רואה החשבון שלי ואמר לי שהמדינה הודיעה כי אמן שמאבד 40 אחוז מההכנסות - זכאי למענק. הוא אמר לי 'אתה, אדיר, איבדת 90 אחוז הכנסה כי אתה לא הופעת שנה. מגיע לך מענק'. אני אמרתי לרואה החשבון: 'עזוב, הכול בסדר'. הוא התעקש ואמר שמגיע לי. הגשנו את המענקים, קיבלנו אותם, רשות המסים רוצה אותם חזרה. הטענה היא שבעצם זה לא מענקים על אובדן הכנסות אלא על הוצאות ולי, אדיר מילר, אין הוצאות. לכן לא מגיע לי כלום. רואה החשבון פנה ושאל אותם - 'אמן שמאבד 90 אחוז מההכנסות לא מקבל כלום?' אמרו לו 'לא, רק מענק הוצאות'. אמרנו, 'בסדר, נחזיר הכול באהבה'. אבל להוציא ידיעה לעיתונות שאני חזיר שמבקש כסף שלא מגיע לי? להציג אותי ככה? זה לא יפה. מעולם לא ביקשתי משהו שלא מגיע לי. מילאנו טופס והגשנו. עכשיו רוצים בחזרה - נחזיר. רשות המסים, ככה לא מתנהגים".

  • עוד באותו נושא:
  • אדיר מילר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully