וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר יבגני שפובלוב הלך לעולמו בגיל 54

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 9:26

שפובלוב, שהתפרסם לאחר ששר קטע בשיר "ג'סיקה" של אתניקס שהפך ללהיט, שיתף פעולה עם שלומית אהרון במופע "דואט". אהרון לוואלה! תרבות: "הוא היה כל כך תשוקתי להכל, לשירה, לאוכל, לטייל. הוא היה אדם מיוחד, אני לא מעכלת"

הזמר יבגני שפובלוב הלך לעולמו והוא בן 54. שפובלוב הוא זמר טנור ישראלי ממוצא רוסי, ששר סגנונות שונים ומגוונים, ביניהם מוזיקה קלאסית, אופרה ומוזיקה פופולרית. שפובלוב הלך לעולמו לאחר שלקה בלבו בזמן ששהה בתאילנד.

שפובלוב נולד בברנוביץ' שבבלארוס, אז בברית המועצות. מגיל 7 היה סולן במקהלות. בגיל 17 הקים עם עוד שלושה חברים להקת רוק ופופ שנקראה "ספטמבר". לאחר כן, התגייס לצבא הרוסי ושירת בחיל הים בים הבלטי. שפובלוב עלה ב-1991 והתגורר עם אשתו במושב מעלה גמלא שברמת הגולן. הופעתו הראשונה של שפובלוב בארץ הייתה במסגרת מועדון הזמר של שרהל'ה שרון בעמק הירדן. לאחר מכן נפרדו בני הזוג, ושפובלוב הכיר את אשתו השנייה. לזוג נולדו שתי בנות. לאחר 13 שנים ביחד, התגרש שפובלוב מאשתו השנייה.

ב-1993 החל שפובלוב ללמוד באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. באותה שנה הזמינה אותו להקת אתניקס להקליט איתה את השיר "ג'סיקה", שהפך ללהיט גדול. ב-1995 השתתף במופע "שלושת הטנורים" עם גבי שדה ודודו פישר. בשנת 2001 יצא שפובלוב במופע משותף עם שלומית אהרון. בשנת 2009 נמלט מישראל, לאחר ששקע בחובות כבדים. מאז התגורר רוב הזמן בניו יורק.

הזמרת שלומית אהרון, שהופיעה במשך שנים עם שפובלוב, ספדה לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני ממש לא מעכלת. היה לנו מופע מוצלח מאוד שחיבר בין אופרה למוזיקה ישראלית. נוצר בינינו משהו ייחודי שהקהל מאוד התחבר אליו. יבגני היה מאוד עוצמתי, בכל מה שהוא עשה. בכל החיים שלו הוא הלך עד הסוף וגם בשירה שלו. ליבגני היה צבע קול מאוד ייחודי, עם יכולות מוזיקליות נהדרות. על הבמה איתו הרגשתי פרטנר עוצמתי מאוד. הייתה בינינו הרמוניה מאוד ייחודית, שלא מצאתי בשום מקום אחר. חיבור מאוד טבעי. היה משהו בהבעה שלו. הכול יצא לו נורא בקלות, כאילו שהוא נולד לזה. הוא היה כל כך תשוקתי להכל, לשירה, לאוכל, לטייל. הוא היה באמת אחר ומיוחד. היו הרבה עוד תכניות ביחד לשיר ביחד, אני ממש מתגעגעת להרמוניה שהייתה לנו. זה ממש בלתי נתפס".

זאב נחמה ספד לשפובלוב בשיחה עם וואלה! תרבות: "כואב לי מאוד לשמוע. יבגני היה חלק מהמסע הגדול והמופלא של אתניקס. כשרצינו זמר אופרה להקלטות, דרור, מנהלנו בעבר, פנה לאופרה הישראלית, והם לא הסכימו לתת זמר מהשורה הראשונה כי זו מוזיקת פופ. אחרי שלחץ עליהם הם הסכימו לתת זמר מהשורה השלישית שרק הגיע לארץ מרוסיה - וככה הגיע יבגני. הוא היה עילוי בהקלטות. ומשם הכול היסטוריה. הוא עקף את השורות והפך להיות אמן מוביל. הוא יהיה בלבנו לנצח. משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "הצטערתי לשמוע על מותו בטרם עת של שפובלוב. יבגני היה זמר מוכשר עם קול אדיר. הוא חיבר בין שירת האופרה לשירה העכשווית ובכך חשף רבים לעוצמה שיש באופרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully