וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל בן דוד: "אני פוחד שיסלקו אותנו מהאירוויזיון אם תפרוץ אצלנו מלחמה"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 14:24

השיר I.M , שנבחר ברוב קולות לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון, הופץ היום בעיבוד בינלאומי חדש של אסי טל ובהפקת סאם לסנר. מיכאל בן דוד לוואלה! תרבות: "אני לא מוטרד מהמצב שלי בהימורים. אני מנסה להביא את הגרסה הכי טובה של עצמי ושל השיר"

מהפך בשיר של ישראל לאירוויזיון: תאגיד השידור הישראלי "כאן" ומיכאל בן דוד, נציג ישראל לאירוויזיון, חשפו הבוקר (שני) את הגרסה החדשה לשיר I.M עם קליפ חדש מושקע והפקה מוזיקלית משודרגת. השיר I.M , שנבחר ברוב קולות לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון, הופץ היום בעיבוד בינלאומי חדש של אסי טל ובהפקת סאם לסנר, שחתום על רמיקסים רשמיים לביונסה, קניה ווסט וכוכבים נוספים. לסנר עיבד באחרונה את הלהיט "זיקי זיקי" של סטטיק ובן אל ,סנופ דוג וליל בייבי. את הקליפ ביים בן בכר.

בעוד פחות מחודשיים יעמוד מיכאל בן דוד על בימת תחרות הזמר הגדולה בעולם ויבצע את השיר "I.M", שנכתב והולחן על ידי חן אהרוני, אסי טל וליאור סעדיה. גמר האירוויזיון יתקיים ב-14 במאי בטורינו שבאיטליה. יומיים קודם ישתתף בן דוד בחצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון שיתקיים ב-12 במאי.

מיכאל, אמך רוסיה-אוקראינית ויש לך קרובי משפחה באוקראינה. מה שלומם? הם יעברו לארץ?

"נכון, אח של אימא שלי שם והילדים שלו נמצאים בקייב, במקלטים. המצב קשה ומאוד מפחיד. הם בדאון. אני זוכר שבזמן שצילמתי את הקליפ התקשרתי אליהם, כדי לתת להם קצת אותות של שמחה. הם לא מוכנים לזוז משם. לא מוכנים לבוא לארץ. הם אומרים 'זאת המדינה שלנו, אנחנו נשארים פה וזה ייפתר'. זה מאוד קשה. אתה רואה שפה בארץ הכול כרגיל, הדברים מתנהלים כרגיל, ושם יש מלחמה. המצב קשה, אימא שלי בוכה, והם בוכים, זה החיים שלהם, זה שובר את הלב".

מה חשבת על גירוש רוסיה מהאירוויזיון ועל הקריאות להצביע לאוקראינה כדי לתמוך בה?

"אני חושב שמלחמה זה משהו שאין בו שום דבר טוב. כל דבר שיכול לעזור לעצור את המלחמה - חייבים לנסות לעשות אותו. מאוד קשה ומצער מאוד מה שקורה שם. אין שום דבר טוב במלחמה הזאת".

התגובה הראשונה של איחוד השידור האירופי, שמפיק את האירוויזיון, הייתה שהאירוע לא פוליטי. לאחר לחץ אדיר מכל אירופה - האיחוד הוציא את רוסיה מהאירוויזיון. משונה שבהתחלה לפחות האיגוד חשב שאפשר להפריד פוליטיקה מאמנות במקרים כאלה.

"אותי זה מאוד מפחיד שאם חלילה תפרוץ במדינה שלנו מלחמה, שפתאום יגידו לישראל 'אתם לא משתתפים'. זה פחד מאוד גדול".

מיכאל בן דוד. יוטיוב, צילום מסך
מיכאל בן דוד/צילום מסך, יוטיוב

המיקום שלך בהימורים מאוד נמוך. הגעת לשיא שלילי של מקום 38 מתוך 40, ועוד כשכמעט כל השירים כבר פורסמו. אתה מתייחס בכלל להימורים? זה מבאס אותך?

"כל מה שקשור להימורים ולתחרות באופן כללי - אני לא שם את האנרגיה שלי שם. אני שם את האנרגיה שלי במה שאני יכול להשפיע בו, וזה על הביצוע שלי בלייב, על הקליפ ועל העיבוד של השיר. בזה אני מתעקש להתרכז, ואני כל כך מתרגש. הדבר הזה הוא בשבילי חוויה ואחריות למדינה. המילה תחרות? בכל דבר יש תחרות. השאלה לאן אני לוקח את זה. ואני בעננים, מתרגש ונהנה".

המיקום הנמוך בהימורים לא מטריד אותך אפילו קצת? אתה מקווה שהשידרוג של השיר והקליפ יעזרו לו להתרומם?

"כמה זה מטריד אותי? אפס. באמת. שוב, מה שאני יכול לעשות אני עושה. מה שאני לא יכול - זה לא קשור אליי. ומה שאני עושה זה להביא את הגרסה הכי טובה של השיר וגרסה הכי טובה של עצמי ולייצג את המדינה שלי בפאן".

אתה מצליח להתנקות מרעשי הרקע ומתגובות רעילות של חלק מחובבי האירוויזיון, ולהתפקס?

"יש לי חלום ואני מגשים את החלום שלי. איזה רעש יכול להיות כשבן אדם מגשים את החלום שלו? אני מאושר, יש לי עם מהמם, שעוצר אותי ברחוב ונותן לי שפע אהבה".

העובדה שיש לך שיר קצבי על רקע הרבה בלדות שיש השנה בתחרות בסופו של דבר תיתן לך יתרון או בולטות לדעתך?

"את זה נדע בתחרות. מה שיקרה יקרה. אתמול ראיתי הופעה של מדונה בוומבלי, ואמרתי לעצמי 'אני לא מאמין שאני הולך להופיע במקום בסדר גודל כזה'. זה חלום הכי מטורף שיש. איך אני לא אתרכז בזה, בחוויה המדהימה שאני עומד לעבור? זה מהמם".

מיכאל בן דוד. רשת 13, צילום מסך
מיכאל בן דוד/צילום מסך, רשת 13

יש משהו קצת צורם בכך שבאופן חסר תקדים יהיה גם במאי זר וגם מפיק מוזיקלי זר במה שאמור לייצג את ישראל האירוויזיון. הרי לא יעלה על הדעת שהכותב והמלחין לא יהיו ישראלים, אז למה הבמאי והמפיק הם זרים באקט שמייצג את המדינה?

"תראה, הכל נשאר כפי שהוא. העבודה של היוצרים הישראלים נשארה כפי שהיא, הבמאי הישראלי של הקליפ נשאר כמו שהוא. היוצרים שמגיעים מחו"ל המטרה שלהם משותפת להם ולנו לעשות את זה בגרסה הכי טובה שאפשר - והמטרה מקדשת את האמצעים. אין לי מילה להוסיף חוץ מזה שאני מאושר ממה שיצא".

חן אהרוני, אחד מכותבי ומלחיני השיר, אמר בשיחות סגורות שהוא מבואס מכך שהוא לא מעורב, שהוא לא חלק מההפקה והוא לא חלק מהמשלחת. אני גם לא רואה אותו כרגע כאן, באירוע חשיפת הקליפ.

"חן אהרוני ולידור סעדיה, יוצרי השיר, הם חברים טובים שלי, עבדתי איתם ימים כלילות, וחשוב לי להגיד את זה שהם חלק בלתי נפרד ממני ומהשיר, ואני גאה בהם בצורה הכי מטורפת שיש. מאוד ציפיתי לראות אותם פה".

לפני החיבור המוצלח שלך עם יואב גרוס, היו טענות שרשת לא הסכימה להשקיע מספיק כסף בקליפ. זה השתנה?

"אני בעננים ומרוצה מהכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully