וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי השחקנים והיוצרים נגד חזרת משה איבגי למסך: "לא לאפשר לו לחזור לזירת הפשע"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 19:14

איגודי הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון ביקרו בחריפות את כוונת עבריין המין המורשע משה איבגי לחזור למסך וקוראים להוקעת סרטו החדש: "לא יתכן שעולם התרבות ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים". השחקן השתחרר ממאסרו לאחר שעונשו קוצר בחצי למרות התנגדות הפרקליטות

יעל דן מראיינת בתכניתה "עושים צהריים" בגלי צה"ל את ש', האישה שהתלוננה למשטרה שאיבגי אנס אותה ב-1986 לטענתה, כפי שנחשף בוואלה! תרבות, ואת שגיא בן נון, כתב התרבות של וואלה! וחושף פרשת איבגי, 21 בפברואר 2022/סטילס: ראובן קסטרו, הקלטה: באדיבות גלי צה"ל

איגודי הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון הביעו ביקורת חריפה על כוונתו של עבריין המין המורשע משה איבגי לחזור למסך וקוראים להוקיע את סרטו החדש: "לא לאפשר לאיבגי לשוב לזירת הפשע ולהמשיך לפגוע בקולגות שלו". איבגי השתחרר (שני) ממאסרו לאחר שועדת השחרורים של בתי הסוהר קיצרה את עונשו בחצי, למרות התנגדות הפרקליטות בחצי באופן שעורר סערה וביקורות רבות.

ביום שחרורו של איבגי מהכלא, ועל רקע עשרות עדויות על הטרדות, תקיפות, ניצול מרות ואונס שפורסמו בתקשורת, 13 מתוכן בוואלה! תרבות שחשפה את הפרשה, התברר כי סרט חדש, "התיק" שמו, שעליו הוא חתום כשחקן ובמאי כבר נמצא בשלבי עבודה מתקדמים. הצילומים הסתיימו והוא בשלבי עריכה, ופורסם כי הוא צפוי לצאת לבתי הקולנוע בשנתיים הקרובות. מאחורי הפרוייקט עומדת חברת ההפקות יונייטד קינג, בראשותו של משה אדרי, שתמך בפרוייקט.

מיונייטד קינג נמסר: "השחקן והבמאי משה איבגי עבד בשלוש השנים האחרונות על סרט המתח העלילתי 'התיק'. לאחר שחרורו, איבגי יעבוד על השלמת הסרט. מכיוון שאיבגי שילם את חובו לחברה, לקח אחריות על מעשיו, ריצה את עונשו והתנצל מעומק לבו, אנו נחזור לעבוד אתו ונפעל להשלים את הסרט בשנה הקרובה. אנו קוראים להחזיר את מר איבגי לחיק החברה הישראלי, כי כך ראוי לעשות עם אדם אשר שילם את חובו".

בעקבות כך, האיגודים המובילים בתעשייה הביעו היום מחאה וזעם בהודעה משותפת. האיגודים הם אקט (איגוד עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה), פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, שח"ם (ארגון השחקניות והשחקנים בישראל), פורום יוצרות התיאטרון, בת"י - איגוד במאיות ובמאי התיאטרון, ופורום היוצרים הדוקומנטריים. בהודעתם נכתב: "הובא לידיעתנו שעבריין המין המורשע, השחקן משה איבגי שהורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית כלפי שלוש נשים, ולכאורה על פי עדויות רבות הטריד נשים נוספות, מתעתד להוציא לקולנוע סרט חדש. אנו מבקשות להזכיר לציבור כי לאחר גזר הדין נטען על ידי הפרקליטות כי העונש שנגזר 'אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי', ואף ניתן לו שחרור מוקדם, כאשר איבגי טען מנגד ש'חייו נהרסו בעקבות הפרשה'. בפועל הוא יודע שהקריירה שלו ממשיכה לאחר השחרור, היות ועומד לעלות סרט חדש בכיכובו - בתמיכת משרד התרבות, קרן מקור ו-yes".

משה איבגי בבית המשפט, ינואר 2020. ללא, פלאש 90
עשרות נשים העידו על פגיעה מינית ממנו, וביום שחרורו מיהר להכריז על כוונתו לשוב למסך. עבריין המין המורשע משה איבגי/פלאש 90, ללא

"לא יתכן שעולם התרבות, שיש לו תפקיד מרכזי בהובלת דעת הקהל ועיצוב נורמות תרבותיות וחברתיות, ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים ויפנה גב לנפגעות, מה גם שאיבגי לא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על מעשיו מעולם. ראוי היה שמשה איבגי יצא בראש מורכן מהחודשים הקצרים בהם שהה בכלא, יביע חרטה מלאה וייתן לנפגעות מרחב בטוח להתחזק ולהחלים. אנו קוראות וקוראים לכלל שותפיו לשעבר של איבגי לתעשייה, שיוקיעו אותו מהתעשייה ומעולם התיאטרון ולא ייתנו לו לשוב לזירת הפשע במקום בו יוכל להמשיך ולפגוע בקולגות שלו. מי שיוצר אווירה רעילה על הסט או בתיאטרון לא ראוי לעבוד בו".

"אנחנו, איגודי העובדים, היוצרים/ות והשחקנים/ות בתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והתאטרון - מזכירים/ות לנפגעות ולנפגעי התקיפה המינית שאנחנו פועלים ופועלות ללא לאות ליצור עבור כולנו עולם בטוח יותר על המסכים, על הבמות ומעבר להם, ולייצר נורמות ומנגנונים חדשים שלא יאפשרו את המשך הפגיעה בנשות התעשייה ובוודאי לא את קשר השתיקה מסביב לה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "יונייטד קינג צריכים להתבייש בעצמם — עבריין המין עוד לא הספיק להשתחרר והם כבר עסוקים בלעשות סיבוב יחסי ציבור על גב הקורבנות. בכדי להוסיף חטא על פשע, ביונייטד קינג גם מטיפים שעות אחרי שחרורו להחזיר את איבגי לחיק החברה הישראלית. זה המסר שהם מבקשים להעביר היום. לא מסר של הזדהות עם הקורבנות אלא מסר של הזדהות עם התוקף. נעמת תומכת בשיקום עברייני מין לאחר שחרורם ממאסר אבל זו לא הדרך וזו לא הצורה. מביש".

במסגרת פרשת איבגי, שנחשפה בוואלה! תרבות בפברואר 2016, נחשפו טענות לעשרות הטרדות ותקיפות מיניות מצד השחקן, 13 מתוכן בוואלה! תרבות, וגם טענות לכמה מקרים בהם גרם השחקן לפיטורים מההפקה לנשים שעבדו איתו והדפו את תקיפתו המינית. בחודש שעבר פרסמנו לראשונה על תלונה למשטרה שהוגשה נגד השחקן בטענה לאונס שביצע לכאורה לפני 36 שנה. לאחר שהשחקן הורשע בעבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בשלוש נשים, בית משפט השלום בחיפה גזר עליו 11 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי, והוא החל לרצות את עונשו בכלא חרמון ב-29 בספטמבר. לאחר שביקש שחרור מוקדם, ולמרות התנגדות הפרקליטות, נענתה לבקשתו ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, והוא שוחרר הבוקר כחצי שנה בלבד לאחר שנכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully