וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מסרב לערבב את המוזיקה שלי עם עניינים פוליטיים"

דודי פטימר, מעריב

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 16:19

רגע אחרי ששירו האחרון העפיל לצמרת רשימת השירים המושמעים ברדיו, היוצר והזמר אליאב זוהר מדבר על ההצלחה המפתיעה ומגלה איך זה לגדול בבית שבו האב, ח"כ מיקי זוהר, לא יורד מהכותרות

אליאב זוהר. רמי זרנגר, מעריב
אליאב זוהר/מעריב, רמי זרנגר

זה די נדיר שאמן צעיר ואנונימי, שמשחרר לרדיו שיר בכורה פרי עטו, זוכה להעפיל בתוך ימים ספורים היישר למקום הראשון ברשימת השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בישראל, על פי המדד הרשמי של "מדיה פורסט" ואקו"ם.

זה מה שקרה בשבוע שעבר ליוצר והזמר אליאב זוהר עם שירו "תפתחי חלון". "אין דרך לתאר במילים את מה שאני מרגיש", מספר זוהר כעת. "אני בשיא האושר. הרי כל מה שיוצר וזמר רוצים לעשות זה לרגש כמה שיותר אנשים. כשאומרים לי שהשיר שלי הוא הכי מושמע בישראל זה מטורף. כמו חלום".

זה משהו שהאמנת שיקרה?

"האמת שלא. אומנם קיוויתי לזה, אבל זה לא משהו שאתה מצפה לו, בטח לא כשאתה אמן מתחיל, ועוד בשיר ראשון. אתה מצפה שזה יהיה תהליך וייקח זמן, ואני כל כך שמח שיצא ככה".

השיר הכי מושמע בתחנות הרדיו, אבל עדיין לא עבר את הפלייליסט של גלגלצ.

"כנראה שזה עדיין מוקדם. השיר באוויר רק 12 ימים, ואני מניח שצריך לתת לו זמן לרוץ בשטח. השיר טוב, ויש כרגע פידבקים מעולים לגביו, גם בשטח, גם ברחוב וגם ברשתות. זה מרגש".

זוהר, 22, כתב את שיריו הראשונים בגיל 9. "הכתיבה הייתה הדרך שלי, כילד, לבטא את הרגשות שלי", הוא נזכר. "בגיל 10 וחצי כבר הקלטתי באולפן שני שירים ראשונים - 'להחזיק בבטן' ו'רוצה להיות שלך' - ואז כבר נדבקתי בחיידק הזה ברצינות. בגיל 15 התחלתי ללמוד לנגן בגיטרה ולהלחין את השירים שלי. יצאתי להופיע בבמות פתוחות בכל רחבי הארץ. איפה שרק אפשר לשיר ולהופיע בפני קהל - שרתי".

מהן ההשפעות המוזיקליות שלך?

"הסגנון שלי רבגוני, אבל יש כמה אמנים שהשפיעו עליי באופן רציני בנעורים. אחד מהם הוא ג'ף באקלי, שעד היום יש לי בפלאפון תמונת מסך שלו, כמו איזו גרופית. גם רדיוהד מאוד השפיעו עליי. אני מאוד מעריך את דודו טסה וחושב שהוא מוזיקאי מדהים".

זוהר נולד וגדל בקריית גת, בנם של ימית, מתווכת דירות, וח"כ מיקי זוהר מהליכוד, שכיהן בכנסת ה־23 כיו"ר הקואליציה, יו"ר סיעת הליכוד וסגן יו"ר הכנסת, ובשנים האחרונות נחשב אחד הפוליטיקאים המדוברים בישראל.

"הייתה לי ילדות די נורמלית, לא היה בה משהו יותר מדי מרגש", אומר אליאב. "אחד הזיכרונות הכי גדולים שלי מהילדות בהקשר של מוזיקה שייך דווקא לאבא שלי. היה לו דיסק עם מוזיקה מדהימה שהוא היה משמיע באופן קבוע באוטו, שירים של אריק ברמן ועוד שירים שלא הכרתי לפני כן, ובמובן מסוים זה עיצב לי את הקו המוזיקלי".

איך זה היה לגדול עם אבא שנמצא כל הזמן בכותרות? עד כמה זה השפיע עליך כנער ומשפיע היום?

"אני גאה להיות הבן של אבא שלי. יש לי אבא מדהים. הוא מפרגן ותומך, וכשהוא חוזר הביתה, הפוליטיקה נשארת מחוץ לדלת. היא לא שם. אפילו לא לרגע. אנשים יופתעו לדעת שהוא ממש אבל ממש מבין במוזיקה"."

איך הוא הגיב כשאמרת לו שאתה רוצה להיות מוזיקאי?

"הוא הכי פרגן בעולם, ואפילו שמח. הוא היה מעדיף לשמוע את זה מאשר לשמוע: 'אבא, אני הולך ללמוד משפטים'".

מהם הטיפים שהוא נתן לך?

"הוא אמר לי: 'זה מקצוע שדורש סבלנות. זה שנים של עבודה קשה. אתה תצטרך להתמיד ולא לוותר. לא להוריד את הראש, כי יש תקופות של עליות ומורדות'. אני כאן כדי להישאר, ליצור עוד מוזיקה טובה ולזכות לרגש כמה שיותר אנשים עם המוזיקה שלי, ואני לגמרי לוקח את עצתו זו".

עד כמה אתה מעורה בפוליטיקה? מדבר עם אביך על פוליטיקה?

"אני רחוק מזה שנות אור, לא מבין בזה ולא מתיימר להבין בזה. לא תמצא אותי מפרסם פוסטים פוליטיים או משהו בסגנון. אני ממש רחוק מהעניין הזה".

העובדה שאתה הבן של מיקי זוהר יכולה לפגום לך בסיכוי לעבור פלייליסט כזה או אחר?

"אני לא מאמין בתיאוריה הזאת. אם השיר טוב, הוא ייכנס. אני אמן מתחיל. כל החיים עוד לפניי. אני רק רוצה לכתוב ולהלחין עוד שיר ועוד שיר. הרבה אנשים מאזינים לי, וזה הדבר הכי משמח ומספק בעולם. אני מסרב לערבב את המוזיקה שלי עם עניינים פוליטיים. זה באמת רחוק ממני. אני סומך על תחנות כמו גלגלצ ואלו של תאגיד כאן שיעשו שיקולים מקצועיים בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הוועדה המסדרת אישרה לקדם בהליך מהיר את חוק פסק ההתגברות

04.05.21. ערוץ הכנסת
מיקי זוהר/ערוץ הכנסת

בשנת 2018 התמודד זוהר כזמר בן 18 בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "אביב או אייל", ובהופעת בכורה טלוויזיונית שר בפני השופטים מירי מסיקה, אייל גולן ואביב גפן. אלא שבמקום לדבר על האודישן שלו, השופטים התעסקו באביו ובממשלה שכיהנה אז. "אני לא מתחרט שהלכתי לשם", מתייחס זוהר כעת. "כל מה שקורה - קורה לטובה, ומה שצריך לקרות - קרה. למדתי מזה המון דברים, גם לטוב וגם לרע. אני לא מסתכל אחורה, מה עשיתי נכון ומה לא נכון, אלא ממשיך קדימה".

היית חוזר לתוכנית ריאליטי?

"אני לא שולל, אבל אני לא חושב שאני כרגע בהכרח במסלול הריאליטי, אלא שואף לעשות דרך אטית ואמיתית דרך הקהל, דרך ההופעות ודרך השירים".

בשנת 2020 החל זוהר ללמוד כתיבה והלחנה בבית הספר למוזיקה רימון אצל המורה יהודה עדר. כיום הוא בשנתו השלישית שם. "מה שבית הספר רימון עושה לאמן שיוצר ומלחין, הוא ללמד אותו לפתח את ארגז הכלים שטמון בו ליצור, למצות את המקסימום שלו ולהוציא את השירים החוצה", הוא אומר.

בתקופת הקורונה החל לעבוד על אלבום הביכורים שלו, גם הוא נקרא "תפתחי חלון", המונה 11 שירים שכתב והלחין בעצמו, ובו שיתף פעולה עם המעבד והמפיק המוזיקלי שמוליק דניאל ועם המפיקה הקולית מורן דוד.

"לפני שנה וחצי הכרתי את שמוליק, ומאז זו הייתה התקופה הכי אינטנסיבית ומדהימה שחוויתי בחיים שלי, בייחוד בחירת 11 השירים מבין מאות השירים שיצרתי", הוא מספר. "האלבום עוסק ברגעים משמחים ועצובים שחוויתי, בפרידות, באהבות, וגם במשפחה שלי ובאבא שלי. האלבום מראה צדדים שונים שלי בכנות מלאה".

שיר הנושא, שיצא לאחרונה כאמור, נכתב לדבריו ברגע של כאב. "השיר מספר על דוגמנית מצליחה שמתאהבת בזמר מתחיל", הוא אומר. "הוא קצת קטן עליה, אבל ממלא אותה באהבה. בסוף, אחרי שהיא נפרדת ממנו, היא מבינה שהיא רוצה אותו, והם חוזרים להיות ביחד".

זה סיפור אוטוביוגרפי?

"אני משאיר את זה לדמיון של המאזינים".

אתה בזוגיות כיום?

"כרגע לא".

מה לדעתך מאפיין אותך כמוזיקאי?

"בהיבט הטקסטואלי אני מאוד ישיר. אני דוגל בחריזה אובססיבית, זה משהו שאני מאוד אוהב. אני חושב שכל מאזין יאהב לשמוע חריזה כי יותר קל לעכל את המוזיקה כך, וזה הופך את השיר ליותר קליט. השירים שלי הם כמו סכין בלב כי הם מבוססים על סיפורים אישיים ואמיתיים שחוויתי, וקל מאוד להבין את הסיפור דרך השיר. בהיבט המוזיקלי, הלחנים שלי נורא מלודיים, ואני רוצה להאמין שהמוזיקה שלי מביאה משהו אחר ושונה לנוף המוזיקלי המקומי, משהו שלא היה הרבה זמן במיינסטרים - רוק ישראלי שקצת נשכח עם השנים. המטרה והחלום שלי הם להחזיר את הרוק לקדמת הבמה. בעיקר המטרה שלי במוזיקה היא לרגש, אני מכור לְלרגש. תן לי לרגש בן אדם, ועשיתי הכל".

אתה עוסק רק במוזיקה כיום?

"כן, אך ורק במוזיקה".

בתחילת אפריל צפוי לראות אור שירו השני, "היא לא מבינה", שהוא מגדיר כשיר המשך ל"תפתחי חלון". "זה סיפור על זוג יפה ומיוחד, כשהגבר מנסה לייצב את הקשר, בזמן שהבחורה הורסת אותו ואת עצמה, ובעוד הגבר נלחם עליה, היא רוצה לוותר על שניהם", הוא אומר.

מה החלום הגדול?

"להופיע על במות גדולות, לשמוע הרבה אנשים מתרגשים מהמוזיקה שלי ושרים אותה. לראות אנשים מתרגשים עם לחלוחית בעיניים. הכי חשוב לי שאנשים ירגישו משהו חזק כשהם מאזינים לשירים שלי, שהשירים יחוללו בהם סערת רגשות חזקה, לטוב ולרע".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully