וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי זיקרי במתח

26.12.2000 / 13:10

דנה קסלר על "המספריים של אדוארד", הסרט שיביא את ניחוחות חג המולד אל סלונכם

ברוח חג המולד ישודר ביום שלישי בשעה 20:10 בערוץ 4 אחד הסרטים היפים ביותר של טים ברטון, "המספריים של אדוארד". אדוארד (ג'וני דפ) הוא פרי יצירתו של ממציא משוגע (אותו גילם וינסנט פרייס בהופעת אורח מיתולוגית), שמת לפני שהספיק להשלים את המלאכה, וכך נשאר לו אדוארד המסכן גלמוד ובודד בטירה הגותית שמשום מה ניצבת בקצהו של פרבר אמריקאי הצבוע בצבעי פסטל, כשהוא נראה כמעט כמו בנאדם רגיל (או לפחות כמו רוברט סמית), מלבד העובדה שלא הספיקו להחליף לו את המספריים שבקצות הזרועות שלו בידיים אנושיות.

חייו של אדוארד השתנו ללא היכר כאשר דיאן ויסט החליטה לאמץ אותו והוא עבר לגור עם משפחתה. בהתחלה עקרות הבית של סאברביה דווקא התלהבו מיכולות השוקי זיקרי של אדוארד, אבל עד מהרה התגלו פרברי אמריקה כמקום עוין שלא רואה אווטסיידרים בעין יפה. וכפי שראינו באינספור סרטים אחרים, היחידה שבכל זאת אוהבת ווירדוז היא תמיד וינונה ריידר.

"המספריים של אדוארד" הוא אמנם לא סרט מושלם, לפעמים הוא קצת מרוחק ויש לו סוף מאוד מאכזב, אבל התמימות החיננית של אדוארד, העיצוב המדהים, המוזיקה של דני אלפמן והטאץ' הברטוני הכללי, הופכים את "המספריים של אדוארד" לאגדה קסומה על בחור נאיבי שיכול לתת גם לעצים שבגינה שלכם תספורת רייצ'ל-עונה שלישית. חוץ מזה הסרט מוכיח מעל לכל צל של ספק שאם הקריירה של דפ בקולנוע תהיה בצרות, הוא תמיד יוכל להקים להקה גותית ולהופיע ב"עיר השנייה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully