וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה להצגות ילדים חוזר בפסח: זה מה שצפוי לקרות בו

בשיתוף תיאטרון חיפה

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 10:39

אחרי שנתיים שבהן נערך ללא מופעים מחו"ל עקב משבר הקורונה, השנה יגיעו לישראל קבוצות תיאטרון רחוב ממדינות רבות, ל-3 ימים של פסטיבל בינלאומי, עם כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל ייערך בין התאריכים 19/04/22-17

בווידאו: פסטיבל חיפה להצגות ילדים/עריכה: יח"צ

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים יתקיים השנה בפעם ה-32 בחוה"מ פסח, בין התאריכים 19/04/22-17. אחרי שנתיים שבהן התקיים הפסטיבל ללא מופעים מחו"ל עקב משבר הקורונה, השנה יגיעו לישראל ברכבת אווירית קבוצות תיאטרון רחוב ממדינות רבות אשר ייקחו חלק באירועי הפסטיבל שייערכו במשך שלושה ימים עם כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם במתחם תיאטרון חיפה.

השנה מצדיע הפסטיבל לגיבורת התרבות הלאומית, כלת פרס ישראל - נעמי שמר, בהצגה הפותחת "פרפרים בראש" - מחזמר ישראלי מקורי חדש לילדים משיריה של שמר.

פסטיבל חיפה להצגות ילדים. יח"צ,
פסטיבל חיפה להצגות ילדים/יח"צ

החלק האומנותי הבינלאומי בניהולם של ינון צפריר וגיבסון בר-אל מתאטרון אורתו-דה, כולל אירוח של 15 מופעים שונים וכ-40 אמנים מרחבי העולם: אוסטריה, הולנד, איטליה, צרפת, ספרד, מקסיקו וישראל, כשלראשונה יוצגו שש הצגות מקור בבכורה עולמית שהופקו במיוחד לפסטיבל.

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה: "אני נרגשת ומצפה לרגע בו אשמע את צהלות הילדים והמשפחות המתקהלות בקרית הפסטיבל! אני גאה להוביל אג'נדה של עשיה למען תרבות הילדים בארץ, תוך הענקת חוויה אמנותית מרתקת לבאי הפסטיבל. השנה שמנו דגש על החלק הבינלאומי בפסטיבל, במיוחד בשנה בה פחת קצב הנסיעות המשפחתיות לחו"ל, הפסטיבל ממשיך ומעניק ערך מוסף לילדים שיהנו מחווית תרבות עולמית פה - בישראל! זו ה-הזדמנות ליהנות מאמנות ומכל מה ששווה בחיים".

רועי שגב, מנהל אמנותי פסטיבל חיפה: "אחרי ההצלחה של שנה שעברה בה היינו הראשונים לפתוח את עולם התרבות במתכונת של פסטיבל תחת שמירה על כל הנחיות משרד הבריאות - ישנה תחושה שהשנה נפרוץ גבולות ונחגוג יחד את התרבות הכי איכותית לילדים באופן הכי מקצועי ומדויק. לקהל שיגיע מצפה חוויה תרבותית יוצאת דופן שהדגש בה, הוא בראש ובראשונה העשרת עולמם ודמיונם של הילדים שהם לב ליבו של קהל הפסטיבל כבר למעלה משלושה עשורים".

להלן פירוט אודות הפקות המקור החדשות

תיאטרון חיפה מפיק את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ביוזמת ובתמיכת עיריית חיפה, בתמיכת משרד התרבות ומפעל הפיס. הפסטיבל הפך למסורת של עשרות שנים ומושך אליו מידי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ. הפסטיבל מעלה הצגות מקור איכותיות ומספק חוויה תרבותית מעשירה אשר מחזקת את המודעות לעולם התיאטרון ולהצגות הילדים.

פרפרים בראש

ההצגה הפותחת של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2022

מחזמר ישראלי חדש לילדים ולכל המשפחה שבמרכזו סיפור מעורר השראה על הזכות להיות שונה. בליווי מוזיקה ושירים מאת נעמי שמר, משוררת מוזיקאית ופזמונאית ישראלית כלת פרס ישראל לזמר העברי. גיא הוא ילד יוצא דופן המתקשה להתאים את עצמו למסגרת של בית הספר. יום אחד מגיע לכתה מורה מחליף בעל אישיות כובשת ומלאת קסם , שבעזרת הומור ,רגישות, וגם כמה שירים של נעמי שמר מצליח לסחוף אחריו את תלמידיו ולחולל שינוי בחייו של גיא. חגיגה מרהיבה של צלילים וצבעים שתגרום לילדים ומבוגרים ,להתאהב מחדש ביצירתה של נעמי שמר.

לגילים 5-10 | משך ההצגה - כשעה.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה פרפרים בראש עם מיכאל מושונוב, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. צביה הוברמן,
ההצגה פרפרים בראש עם מיכאל מושונוב, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/צביה הוברמן

ביצת הפתעה

בחצר הפינגווינים שבגן החיות בלונדון, משהו קרה. לואי ומרטין, זוג הפינגווינים הזכרים, הביאו אבן לקן המשותף שלהם, וניסו לדגור עליה כאילו היתה ביצה אמיתית. למר אליוט, המטפל שלהם, עלה רעיון. ההצגה מבוססת על סיפור אמיתי ,ומזכירה לנו שבאהבה אין שחור ולבן. המופע משלב תנועה, מוזיקה מקורית וחוויה בלתי נשכחת.

לגילים - 4 ומעלה | משך ההצגה - 50 דקות.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה ביצת הפתעה, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. ז'ראר אלון,
ההצגה ביצת הפתעה, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/ז'ראר אלון

הרון הלא נכון תיאטרון אורנה פורת

קומדיה ססגונית על דילמה רצינית - מקובלות או חברות אמת? יואל מגיע לבית ספר חדש ונחוש להיות, לראשונה בחייו, מקובל. לשם כך הוא צריך להיות מוזמן למסיבה שמארגן הילד הכי מקובל בבית הספר - רון אשכנזי. כדי לנסות ולהתקרב אליו הוא מחליט להפתיע אותו בביתו אך לתדהמתו הוא מגלה שיש עוד רון אשכנזי והוא בטעות הגיע לרון הלא נכון. עכשיו יואל צריך לבחור בין שני הרונים. האם הוא יבחר ברון אשכנזי שיגרום לו להיות מקובל? או שאולי ברון אשכנזי שפשוט יהיה חבר שלו?

לגילים 8-12 | משך ההצגה כשעה.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה הרון הלא נכון, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. אלון ז'ראר,
ההצגה הרון הלא נכון, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/אלון ז'ראר

העיניים של טיטו תיאטרון ארצי לילדים ונוער

מחזה מוסיקלי אינטראקטיבי.

עיבוד לספר "טיטו טוב" מאת אפי שושני.

טיטו הכלב נפגע מבני אדם ואיבד את אמונו בהם. עד שהוא פוגש את אדם. אדם מאמץ אותו, נותן לו בית חם, נהיה חברו הטוב... אבל כשטיטו מתעוור, הוא משוכנע שאדם לא ירצה בו יותר, ויחזיר אותו לעמותה. להפתעתו, טיטו מגלה שעיוורון לפעמים עוזר לנו 'לראות' ולהרגיש את מה שבלב.

לגילים 5-10 | משך ההצגה - כשעה.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה העיניים של טיטו, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. אלון ז'ראר,
ההצגה העיניים של טיטו, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/אלון ז'ראר

הכי דוב שיש תיאטרון הקיבוץ

פנטזיה מוזיקלית על הליכה בעקבות הלב והגשמת החלום כנגד כל הסיכויים.

ברי הוא דוב צעיר שנולד לשושלת דובים מצטיינים בקראטה - ומיועד להמשיך את דרכם. אלא שבסתר ליבו הוא חולם למצוא תחביב שאותו הוא יאהב באמת. כשהוא מגלה את עולם המוזיקה ואת הנגינה בפסנתר, הוא מחליט, כנגד כל הסיכויים ונגד שאר חבריו הדובים שלועגים לו, לנסות ולהפוך לדב הפסנתרן הראשון ביער.

לגילים 4-9 | משך ההצגה - כשעה.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה הכי דוב שיש, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. אלון ז'ראר,
ההצגה הכי דוב שיש, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/אלון ז'ראר

סבתא סורגת אנסמבל תוצרת בית

בְּיוֹם סַגְרִיר, בְּבֹקֶר קָרִיר, עוֹבֶרֶת סָבְתָא לָגוּר בָּעִיר.

סָבְתָא לְבַדָּהּ, רַק הִיא וּמִזְוָדָה.

אַךְ אַל דְּאָגָה-כִּי יֵשׁ לָהּ צֶמֶר וּמַסְרֵגָה!

הִיא סוֹרֶגֶת כָּל מָה שֶׁנָּחוּץ - בָּיִת, גִּנָּה וּנְכָדִים שֶׁיְּשַׂחֲקוּ בַּחוּץ!

הַכֹּל טוֹב, נָעִים וְנֶחְמָד, אֲבָל אֵיךְ יְקַבְּלוּ בָּעִיר שְׁנֵי יְלָדִים עֲשׂוּיִים מִבַּד?

אַגָּדָה עֲשׂוּיָה מִצֶּמֶר וְחוּט עַל אַהֲבַת אָדָם וְעַל סוֹבְלָנוּת.

לגילים 5-10 | משך ההצגה כשעה.

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר תיאטרון חיפה - פסטיבל 2022

ההצגה סבתא סורגת, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. תומר אפלבאום,
ההצגה סבתא סורגת, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/תומר אפלבאום

מאחורי הפלאים

בתיאטרון חיפה ישיקו השנה לראשונה את המיזם החינוכי תרבותי "החממה", שנולד בשנתיים האחרונות, בעקבות משבר הקורונה במהלכו נמנעה מילדי ישראל פעילות תרבותית. פרויקט "החממה" שם דגש על כך שהתרבות תהיהחלק מהנוף הלימודי חינוכי של ילדי חיפה וישראל ותכלול מפגשי תלמידים עם יוצרים, מחזאים ושחקנים מהשורה הראשונה, כיתות אומן וכן הצגת דגל פורצת גבולות, "מאחורי הפלאים" - חוויה תיאטרלית רב חושית ויחידה מסוגה.

תיאטרון חיפה מפיק את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ביוזמת ובתמיכת עיריית חיפה, בתמיכת משרד התרבות ומפעל הפיס. הפסטיבל הפך למסורת של עשרות שנים ומושך אליו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ. הפסטיבל מעלה הצגות מקור איכותיות ומספק חוויה תרבותית מעשירה אשר מחזקת את המודעות לעולם התיאטרון ולהצגות הילדים.

בשיתוף תיאטרון חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully