וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבלים, מופעים והצגות ילדים: מדריך האירועים המלא לחול המועד פסח

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 12:40

פסטיבל חיפה להצגות ילדים? מופע השלג של סלאבה? אולי דווקא הצגת ילדים עם מיקי וקופיקו? הנה מדריך מיוחד להורים המבולבלים לאן כדאי לצאת לבלות עם הילדים בחול המועד פסח

פסטיבל חיפה להצגות ילדים

אחד האירועים המרכזיים בחול המועד פסח - פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים - חוזר השנה בפעם ה-32. הפסטיבל יתקיים בין 17-19 באפריל במתחם תיאטרון חיפה, ובין השאר יוצגו בו שבע הצגות מקור שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל, וכן עוד עשרות הצגות ומופעי רחוב. את הפסטיבל ינהל אמנותית רועי שגב. את מתחם תיאטרון הרחוב באוויר ינהלו אמנותית ינון צפריר וגיבסון בר-אל.

ההצגה הפותחת היא הצגה מקורית בשם "פרפרים בראש", הצדעה למשוררת והמלחינה, כלת פרס ישראל נעמי שמר. זהו מחזמר ישראלי מקורי חדש לילדים משיריה של שמר שכתבה וביימה צביה הוברמן ומככב בו מיכאל מושונוב. בנוסף יוצגו הצגות המקור "ביצת הפתעה", "העיניים של טיטו", "הכי דוב שיש", "הרון הלא נכון", "סבתא סורגת".

בפסטיבל יושק השנה גם "החחמה" - מיזם חינוכי תרבותי שמכוון לכך שהתרבות תהיה חלק מהנוף הלימודי חינוכי של הילדים ותכלול מפגשי תלמידים עם יוצרים, מחזאים ושחקנים מהשורה הראשונה, כיתות אומן ועוד.

ההצגה ביצת הפתעה, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים. ז'ראר אלון,
ההצגה ביצת הפתעה, מתוך פסטיבל חיפה להצגות ילדים/ז'ראר אלון

סלאבה סנואו שואו

מופע השלג של סלאבה - אשר מסתובב בעולם כבר 30 שנה והופיע עשרות אלפי פעמים מול מאות אלפי בני אדם. יוצר המופע, סלאבה פולין, שאב השראה למופע מגדולי האמנים, הליצנים והפנטומימאים, ביניהם צ'רלי צ'פלין ומרסל מרסו. המופע משלב כמה תחומי אומנות, ביניהם תיאטרון, מחול, אמנות וקרקס, וכל זאת בעזרת אפקטים מיוחדים ופירוטכניקה. בין השאר עפים על הקהל אלפי פתיתי שלג, בלוני ענק ורשתות קורים נטוות סביב העולם.

עוד בוואלה!

מסלולי המשפחות הכי טובים בישראל

לכתבה המלאה

מוזיאונים בחינם

מעל 100 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים.

בין המוזיאונים והאתרים שייפתחו בחינם לקהל הרחב במהלך חול המועד פסח: מוזיאון העם היהודי "אנו", פארק תמנע, המשכן לאמנות עין חרוד, צריף בן גוריון בשדה בוקר, מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין, המוזיאון לאמנות האסלאם ומוזיאון הפלמ"ח, מוזיאון העיצוב חולון, יער האיילים, טיילת החומות בירושלים העתיקה, הפלנתניה מרכז מדע וחלל, יד לשריון לטרון, המוזיאון הישראלי במרכז רבין, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון ג'ו אלון בנגב, כפר ביתא ישראל, מוזיאון אשדוד לאמנות ועוד.

האתרים יפתחו חינם בכל ימי חול המועד בין התאריכים: 17 עד ה-21 באפריל 2022

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים בסינמטק הילדים - מדיטק חולון

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הראשון לסרטי ילדים יתקיים בסימן "מוזיקה וקולנוע" בין 9 ועד 11 באפריל. הפסטיבל יכלול אירוע פתיחה חגיגי, עשרות סרטים, הקרנות טרום בכורה ובכורות בישראל של סרטים מרחבי העולם, סרטי פנורמה, סרטים קלאסיים, מפגשים עם שחקנים ויוצרים, אירוע מחווה לילדי אוקראינה, סדנאות חווייתיות, פעילויות לילדים ועוד.

הפסטיבל הוא האירוע הראשון והמכונן של סינמטק הילדים, לאחר שהושק בחודש נובמבר האחרון במדיטק חולון.

פסטיבל סוליקו

תיאטרון השעה הישראלי משיק את "פסטיבל סוליקו" להצגות יחיד לילדים ונוער בניהולה האמנותי של דנה דבורין. הפסטיבל תומך ומעודד יצירות מקור ישראליות לילדים ונוער שייחשפו לראשונה בתחרות ההצגות "סוליקו" שתתקיים בין 17-20 באפריל, חול המועד פסח. שש הצגות הפסטיבל הנבחרות מיועדות לכל המשפחה בגילאי 3-18, ההצגות יתקיימו בשני מקומות - בית ציוני אמריקה (17-18 באפריל), היכל התרבות מעלה אדומים (20 באפריל)

תיאטרונטו

פסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד יתקיים בחול המועד פסח. הפסטיבל נוסד ונוהל על ידי יעקב אגמון, אולם מאז שהלך לעולמו הוא מנוהל על ידי רעייתו גילה אלמגור. שבע הצגות יחיד מתחרות על פרס ההצגה הטובה ביותר. זהו אחד הפסטיבלים הוותיקים בישראל, כזה המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל.

19-17 באפריל, בעכו העתיקה
20-18 באפריל, ביפו העתיקה

UMA - פסטיבל ירושלים למחול

מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים משיקים את UMA - פסטיבל ירושלים למחול. במסגרת הפסטיבל, האולמות והשטחים הציבוריים בבנייני האומה יהפכו לזירות תוכן וסטודיו למחול ויציעו כיתות אמן ושיעורי מאסטר במגוון סגנונות עם להקות ורקדנים מובילים מישראל והעולם. פסטיבל UMA בבנייני האומה ירושלים יציע מופעים של להקות המחול המובילות בישראל, כגון: מופע 360 מאת רמי באר של להקת המחול הקיבוצית, מופע סטודיו של להקת המחול פרסקו לצד שיעור בלט קלאסי וסדנת רפרטואר הכולל שיח והכרות עם רקדני הלהקה.

18-20 באפריל, בנייני האומה בירושלים

פסטיבל ימי זמר בתיאטרון חולון

אחרי שנתיים של הגבלות וגעגועים, פסטיבל הזמר העברי חוזר. בין המופעים המעניינים: אסתר עופרים עם יוני רכטר, מירי מסיקה עם האורקסטרה שרה אלתרמן ותרצה אתר, מחווה לתלמה אליגון עם יהורם גאון ואסתר רדא, חוגגים 90 למוני אמריליו עם רוחמה רז ודורית ראובני ועוד ועוד.

18-20 באפריל, תיאטרון חולון

יהורם גאון מתראיין באולפן וואלה! NEWS. ניב אהרונסון
מחווה לאליגון. יהורם גאון/ניב אהרונסון

פסטיבל תור הזהב

פסטיבל "תור הזהב" המציין עשור יתקיים בחול המועד פסח בין 17-24 באפריל באשדוד. בפסטיבל יתקיים מופע חגיגי של זהבה בן שתארח את עידן רייכל בליווי 20 נגני תזמורת נצרת. את המופע יפתח לירן דנינו. בנוסף יופיעו גם אילנה אביטל במופע מחווה לשנסונים הצרפתים הגדולים, יערך מפגש בין אבי נשר לאלברט גבאי לשיח על סרטו החדש של נשר "תמונת ניצחון". כמו כן, יהיו אורחים מחו"ל ומופעים נוספים רבים.

פסטיבל עין גב

אחרי שבמשך שנתיים לא התקיים בגלל הקורונה, פסטיבל "עין גב - סובב כנרת" חוזר לשפת האגם במפגש בין-דורי - של ישן וחדש. לאורך שלושה ימים, מ--18-20 באפריל, יופיעו מירי מסיקה, רמי קלינשטיין, אילנית, הדג נחש, קרולינה, עידן עמדי, ירדנה ארזי, קובי אפללו, שירי מימון ועוד רבים אחרים, באמפי "בית גבריאל", כמו גם על שפת הכנרת בקיבוץ עין גב.

מאסאנמה

מופע חדש מבית היוצר של להקת "מיומנה". מופע קצבי ומצחיק לכל המשפחה על יום בחיי שבט קדום בשם 'מאסאמנה, שגילה את ההמצאה ששינתה את העולם - הקצב.

איפה ומתי?

17 באפריל, היכל התיאטרון קריית מוצקין (10, 12:30)
18 באפריל - בית החייל תל אביב (10, 12:30)

Magic Kass

פארק השעשועים המקורה הגדול בישראל, ה-Magic Kass, יציע בכל המועד פסח כרטיס משולב למופע הרשמי החדש של הפארק - 'The Magic of Kass' בשילוב בילוי ללא הגבלה בכל מתקני האקסטרים שבפארק. המופע The Magic of Kass' משלב אילוזיות, רקדנים ואמנים נוספים. הפארק יהיה פתוח בין 17-21 באפריל. המופע יתקיים ב-11:00, 14:00, 17:00 וביום חמישי בשעה 11:00.

הגדה של כוכבים

סיפור ההגדה מתעורר לחיים בהפקה צבעונית מלאה בהומור ומבוססת על להיטי החג המוכרים בשילוב הלהיטים הגדולים והאהובים של כוכבי הילדים הגדולים. מיקי, מני ממטרה וקופיקו יוצאים יחד למסע מצחיק, מרתק ומרגש לחיפוש אחר האפיקומן.

פסטיבל אביב

תיאטרון הילדים הישראלי מעלה ארבעה ימים של פסטיבל שבמסגרתו יוצג רפרטואר מובחר ומשובח של הצגות ומופעי ילדים איכותיים. עלמה זהר תיקח אתכם למסע מוזיקלי קסום ומלא בשמחת חיים המשלב שירים מהאלבום "פלא" לצד סיפורים לקטנים וגדולים; אוהד חיטמן חוזר לילדות עם המופע "אגדה של פסנתר" בו הוא נותן עיבודי פסנתר מרגשים לכל הקלאסיקות המוכרות של דיסני; "אינדי ילד" שרים גידי גוב במופע לכל המשפחה שישלב את כל הלהיטים המוכרים והאהובים; להקת "טררם" במופע אינטראקטיבי שייתן לקהל לחוות ולהתנסות בקצב ובמוסיקה ועוד ועוד.

איפה ומתי? 17-20/4, מוזיאון ארץ ישראל תל אביב

אייס פארק

מתחם ההחלקה האקולוגי, המתפרס על 400 מטרים, הגיע מאירופה ומציע פעילות חוויתית לפנאי ולבילוי עם חברים ועם המשפחה. מדי יום ישולבו במתחם מופעים והצגות מבית תיאטרון הילדים הישראלי, מופעי ראווה של החלקה אומנותית על הקרח ועוד.

איפה ומתי? גני יהושע תל אביב, א'-ה', בין 12:00 ל-20:00 (שישי עד שש, שבת מ-9:30 ועד 20:00)

לונדע

המבקרים ב"לונדע" - מוזיאון הילדים של באר שבע - ייכנסו לדמות ההרפתקן ויחלו את המסע במרחבים האינטראקטיביים, שם יצטרכו להרכיב משפט סודי ולמצוא אוצר אבוד.

קרקס קולומביה

הפקת ענק בינלאומית בהשתתפות אקרובטים, פעלולנים, רקדנים, לוליינים וליצנים. חוויה לכל המשפחה.

קרקס על הקרח

14 אמנים רוסים ואוקראינים יחד על במה אחת מוכיחים שאפשר גם לשתף פעולה, לפחות בקרקס. זו ‏הפקת ענק בינלאומית אשר מציגה תעלולים אקרובטיים בגובה רב, תרגילים בשיווי משקל, להטוטנות וירטואוזית, ליצנים מצחיקים ועוד ועוד - כשהכול על הקרח.

קרקס בראבו - לילה מטורף במוזיאון

המבקרים עזבו, השומרים נעלו את הדלתות וילדה אחת נשארה במוזיאון לגמרי לבד. היא נחשפת לראשונה לקסם המתעורר בלילה במוזיאון, בין העמודים התמונות והפסלים - המוזיאון מתעורר לחיים.
"לילה מטורף במוזיאון" הוא מופע קרקס וירטואוזי עם עלילה סוחפת ועוצרת נשימה בהשתתפות צוות אמני קרקס בינלאומי. המופע ירוץ ברחבי הארץ.

דוד חיים בקרקס

אמני הקרקס המובילים באפריקה מגיעים לישראל בפסח הקרוב למפגש חד פעמי עם כוכב הילדים דוד חיים.

מתחם האקסטרים של ישראל - WIPARK

מרכז מתקני האקסטרים wipeout ומתנפחי ענק חוזר גדול יותר, חדשני יותר וחוויתי הרבה יותר. 2,000 מטר של מתקני ענק מכל הסוגים ולכל הגילאים, החל מג'ימבורי המיועד לבני שנתיים ועד להורים שרוצים לקפוץ לצד הילדים. במתחם דוכני אוכל ופינות מנוחה מרווחות ומפנקות לכולם.

איפה ומתי: EXPO תל אביב, ביתן 2, 16-23 באפריל

עולם המים - מתחם חוויתי תת ימי

מתחם ייחודי שכולו בנושא העולם התת ימי המופלא. המתחם משלב חווית לימוד מלהיבה ומגוון פעילויות לכל המשפחה. בעולם המים תמצאו מידע חוויתי ועובדות על החיים מתחת לפני הים, עמדות משחקי Xbox תעתועי ראיה, עמדות צילום, פינות יצירה מחומרים ממוחזרים, מתחם VR המדמה צלילה חופשית במעמקים ועוד.

איפה ומתי? ארנה הרצליה, עד 5 ביוני

פסטי פארק - פארק האטרקציות על גג עזריאלי

בילוי משפחתי הכולל פארק חבלים אתגרי, מופעי לוליינות ואמני רחוב מוכשרים, מיצגים מרהיבים, מתקני נינג'ה ענקיים, דוכני קרקס ועוד.

איפה ומתי? אמפיתיאטרון מגדלי עזריאלי, תל אביב (כניסה מקניון עזריאלי), 17-20 באפריל מ-9:00 ועד 19:00, 21-23 באפריל מ-9:00 ועד 15:00

סרטי ילדים

בפסח הזה אפשר גם ללכת לקולנוע. בין השאר יוצגו בו גם סרטים לכל המשפחה, כגון "סוניק הסרט 2", "העיר האבודה", "אדומה אש" וכמובן "אנקאנטו", "ספיידרמן", "אנצ'רטד" ו"לא רעים בכלל".

כמויות

להקת מחול בת שבע מעלה את "כמויות", מופע לכל הגילאים. במרכזו של מופע שמשתחרר לחלוטין ממבנה האולם המסורתי ומשחרר את הקהל - ניצבת הזמנה פשוטה - לרקוד. במרחק נגיעת יד מהרקדנים, לאורך 50 דקות שאין בהן גבולות ברורים, נרקמים קשרים בין הרקדנים לקהל ונוצרת שפה שנדמה שהייתה שם תמיד.

איפה ומתי? שישי 8 באפריל (14:00, 16:00), שבת 9 באפריל (10:30, 12:30), 18 באפריל (16:00, 18:00), 19 באפריל (16:00, 18:00) בסוזן דלל תל אביב.

המפץ הגדול

הפקה חדשה לכל המשפחה מבית אנסמבל עיתים, זוכת פרס הצגת הילדים והנוער בטקס פרסי התיאטרון של ליטא.

מחשבים מנופצים, מסכים מרוסקים וכבלים קרועים, כך נברא העולם במופע החדש של אנסמבל עיתים, בשיתוף פעולה בינלאומי עם תיאטרון הבובות קלייפדה (Klaipėda) מליטא. המפץ הגדול היא הצגת ההמשך ל"מסע בין חלמונים" וכמוה גם היא מתרחשת אי שם בחלל דמיוני. הקהל יוצא יחד למסע בעולם חשמלי בו חלקיקי מחשב הופכים לדמויות מיניאטוריות מהפנטות בנוף עירוני שבנוי חלקיקי מחשב. ההצגה היא הצגת PuppetCinema, השפה הייחודית שפיתח צבי סהר שביים את ההצגה.

איפה ומתי? 23 באפריל, הקאמרי, 10:30, 12:30

פסטיבל PLAY

בית הנסן מקיים שלושה ימים של משחקים, מיצבים, סדנאות, תערוכה ומופעים לכל המשפחה. בין הפעילויות במהלך האירוע: "תוהו ובוהו" - תערוכה לילדים העוסקת בסיפור הבריאה ומשלבת יצירה ועיצוב בדו ותלת מימד; "בעקבות הנסן" מסע היסטורי אינטראקטיבי לכל המשפחה ברחבי המתחם; מגרש משחקים בסגנון "אנג'י" בחצר; סדנת אנימציה מבית פורום יוצרי הקולנוע; סדנאות אמן לילדים; והמופע הרב חושי "המפץ הגדול" מאת אנסמבל עיתים, לילדים וגם למבוגרים. לאורך שעות הפעילות יוכלו המבקרים הקטנים והגדולים להנות מפיקניק בגינה הפורחת שפתוחה לכל אורך שעות היום.

יום ב' 18.4.22 11:00-17:00 | יום ג' 19.4.22 11:00-17:00 | יום ד' 20.4.22 11:00-17:00
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

האוזן החדשה

לאחר 35 שנות פעילות כאייקון תרבותי מובהק בתחומי המוזיקה, הקולנוע והתרבות בכלל - האוזן השלישית יוצאת לדרך חדשה כמרכז בילוי משודרג ובועט בלב תל אביב-יפו. את הדרך החדשה במתחם המיתולוגי שהתרחב לשלושה חללי הופעות ואירועים, קלאב, חנות וקפה - יחגגו בפסטיבל השקה בן ארבעה ערבים, חלקם בחינם וחלקם בעלות סמלית, עם מופעים, פעילויות לילדים, מסיבות ואירועים. בין המופעים: גלעד כהנא, הילה רווח, קורין אלאל, רד בנד, WC, איה זהבי פייגלין, פעילות פטיפונים לילדים, מימונה עם לירון עמרם ואבו ג'וש ועוד.

איפה ומתי? בית האוזן השלישית, קינג ג'ורג' 48 תל אביב, 20-23 באפריל

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully