וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דורות מאירים": יוצרים יחד מסורת חדשה להנצחת זיכרון השואה

בשיתוף רבני צהר ויד ושם

25.4.2022 / 15:43

"דורות מאירים" פועלת ליצירת מסורת חדשה שתעבור מדור לדור ותהפוך למנהג ישראלי: "ככל שעובר הזמן יש פחות ניצולים ואין לנו ברירה אלא לחפש דרכים חדשות לזכור"

"דורות מאירים": יוצרים יחד מסורת חדשה להנצחת זיכרון השואה. יח"צ,
"אין לנו ברירה אלא לחפש דרכים חדשות לזכור"/יח"צ

העם היהודי פיתח מסורות שונות של זיכרון - באמצעות תפילות, שיחות ומעשים. אחת המסורות החדשות יותר היא "דורות מאירים" - מיזם של יד ושם, ארגון רבני צהר, זיכרון בסלון ושם ונר, הפועל ליצירת מסורת שתעבור מדור לדור, תהפוך למנהג ישראלי ותשריש את זיכרון השואה והגבורה לדורות.

לאורך השנים התפתחו בחברה הישראלית מגוון דרכים להנצחת זיכרון השואה, ומיזם "דורות מאירים" הוא מהבולטים שבהם. המיזם משמעותי במיוחד בייחוד בתקופה שבה ניצולי השואה החיים ביננו הולכים ומתמעטים.

בכל קהילה ומשפחה מתקיימים דפוסי זיכרון ייחודיים להן בהתאם למנהגיהן. במסגרת מיזם "דורות מאירים" הולכת ומתעצבת אחוות המעשה המשותף - כל אחד בביתו או עם מעגל חברים קרובים, אך כל הציבור יחדיו באותו המועד ובאותו הזמן שותפים למעשה הזיכרון, ליצירת תודעה קולקטיבית מאחדת ומחברת.

"דורות מאירים": יוצרים יחד מסורת חדשה להנצחת זיכרון השואה. יח"צ,
המיזם קורא לציבור לקיים מעמד התייחדות קצר בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה/יח"צ

המיזם קורא לציבור לקיים מעמד התייחדות קצר בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לפני או אחרי העצרת הממלכתית לציון יום זה. המעמד יכול להתקיים בבית, בחוג בני המשפחה, בהתכנסות זיכרון בסלון או בכל מסגרת אחרת. הנוכחים ידליקו שישה נרות מבית היוצר של "שם ונר" או נרות אחרים לזכרם של מיליוני הנספים בשואה ויזכרו את האנשים שמאחורי השמות. את הדלקת הנרות תלווה אמירת "נזכור" מאת אבא קובנר, "אל מלא רחמים" או כל טקסט בעל תוכן רלוונטי על פי בחירת הנוכחים. כך תיווצר הבדלה בין שטף העשייה היומיומי לבין התכנסות מיוחדת ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.

"המיזם מציע מסורת או מנהג חדש", אומרים בארגונים העומדים מאחורי המיזם. "אם אנשים יבחרו לקיים את המנהג - להדליק ששה נרות ולהקריא אחד מהטקסטים כשנפגשים עם המשפחה או חברים בערב יום השואה, יתקיים פה מעשה פשוט הכולל גם מהלך טקסי וגם חברתי, שיבטיח את הנצחת זיכרון השואה".

הציבור מוזמן לצלם את מעמד ההתייחדות "דורות מאירים" ולשתף את הסרטון ברשתות החברתיות תוך שימוש בתיוג #דורות_מאירים

לפרטים נוספים והצטרפות>>

בשיתוף רבני צהר ויד ושם
  • עוד באותו נושא:
  • יד ושם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully