וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש והקול: הקומיקאי גילברט גוטפריד הלך לעולמו בגיל 67

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 23:12

הקומיקאי האמריקאי-יהודי הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. הוא כיכב בטלוויזיה ובקולנוע, ובין השאר דיבב את יאגו מ"אלאדין". משפחתו: "מלבד העובדה שהקול שלו הפך לקול האיקוני ביותר בתולדות הקומדיה, גילברט היה בעל, אח, חבר ואבא נפלא לשני ילדיו"

גילברט גוטפריד. יוטיוב, צילום מסך
גוטפריד/צילום מסך, יוטיוב

השחקן, הקומיקאי והסטנדאפיסט היהודי-אמריקני גילברט גוטפריד הלך לעולמו בגיל 67. הוא מילא שורה של תפקידים בטלוויזיה ובקולנוע, ובין השאר דיבב את קולו של יאגו, התוכי מסרט האנימציה "אלאדין" של דיסני.

בהודעה שפרסמה משפחתו בעמוד הטוויטר שלו, נכתב: "בלב שבור אנחנו מודיעים על מותו של אהובנו גילברט גוטפריד לאחר מחלה ארוכה. מלבד העובדה שהקול שלו הפך לקול האיקוני ביותר בתולדות הקומדיה, גילברט היה בעל, אח, חבר ואבא נפלא לשני ילדיו. למרות שזה יום עצוב מאוד עבורנו, אנחנו מבקשים שתמשיכו לצחוק לכבודו של גילברט". גילברט הלך לעולמו כתוצאה מבעיה בלב שנגרמה בעקבות מחלת שרירים כרונית.

גוטפריד נולד בניו יורק. בשנת 1980 הצטרף לצוות התוכנית "סאטרדיי נייט לייב" בעונתה השישית. בשנת 1990 שיחק את מר פיבודי בסרט "מותק, הילד השתגע", וחזר לתפקיד זה גם בסרטי ההמשך, "מותק, הילד השתגע 2" ו"מותק, הילד השתגע 3". כמו כן דיבב מספר דמויות בסדרות "המופע של רן וסטימפי" ו"קסם של הורים".

הוא התפרסם בעיקר לאחר שדיבב את יאגו, התוכי מהסרט "אלאדין", תפקיד ששב לדבב גם בסרטי ההמשך "שובו של ג'אפר" ו"אלאדין ומלך הגנבים", וכן בסדרת הטלוויזיה. בשנת 2009 השתתף בסרט הילדים "ג'ק והאפונים" בכיכובה של קלואי גרייס מורץ. בשנת 2016 גילם את טרבור פרידמן בדרמה הקומית "הקומיקאי" בכיכובו של רוברט דה נירו.

  • עוד באותו נושא:
  • קומדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully