וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא לו דרכו היחידה: המסלול של מיכאל בן דוד לאירוויזיון מלא במהמורות

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 8:17

פחות מחודש לפני האירוויזיון, כל מה שיכול היה להסתבך אכן הסתבך בכל הנוגע לשיר הישראלי. כל שינוי וכל הופעה לא עזרו: השיר של ישראל לאירוויזיון נכשל בסוכנויות ההימורים. כמו שזה נראה עכשיו, דרכו של מיכאל בן דוד לטורינו תיעצר ב-12 במאי, מועד חצי הגמר

רגע הזכייה של מיכאל בן דוד בגמר אקס פקטור לאירוויזיון/צילום: רשת 13

אם שמים את אוקראינה בצד, נראה שדרכו של אף אמן לא הייתה קשה כל כך בדרך לאירוויזיון 2022, כמו הדרך של מיכאל בן דוד שייצג אותנו בטורינו. שום דבר לא עבד עבורו חלק, וכל מה שהיה יכול להסתבך אכן הסתבך. זה התחיל כבר בפורמט בחירת השיר באמצעות "אקס פקטור לאירוויזיון", שסבלה מרייטינג עונתי נמוך וממוצע 12.7% בלבד, גמר שלא הגיע ל-20%, אפרוריות בכל תחום בהשוואה ל"הכוכב הבא" הנוצצת על אף חסרונותיה, ונראה שהבעיות לא נגמרות.

בתחילת חודש פברואר, כשהתווכחנו מי צריך לייצג את ישראל באירוויזיון - אלי חולי או ענבל ביבי, ישראל דשדשה במקום לא מאוד טוב אך לא נורא באמצע, באזורי ה-23 עד 29. ב-7 בפברואר, יומיים לאחר בחירת מיכאל בן דוד והשיר I.M, כשרוב המדינות עדיין לא בחרו או פרסמו את השיר שלהן, ישראל צנחה למקום ה-32.

שבועיים קדימה, לקראת השבוע האחרון של חודש פברואר, פרסמו כלי תקשורת אחרים על דרמה מאחורי הקלעים של ההכנות לאירוויזיון - מיכאל בן דוד מאיים לפרוש. באותה התקופה עדיין לא מונה לו מנהל אישי, כך שאמן צעיר וחסר ניסיון נאלץ להתמודד עם פוליטיקות פנימיות שמורכבות גם עבור שועלי קרבות ותיקים. באותם ימים של שלהי פברואר סוכנויות ההימורים הראו שאם חשבנו שלא יכול להיות יותר גרוע, בהחלט יש, וישראל טיילה בין המקומות ה-32 וה-37, שוב - כשעדיין לא כל השירים ידועים. למה אני מדגיש את זה? כדי שתבינו שהמהמרים חשבו שגם מדינות שעדיין לא פרסמו את השיר לא יצליחו לבחור משהו עם סיכויים נמוכים יותר מישראל.

נקפוץ כשלושה שבועות נוספים אל 14 במרץ, אז הגיע היום שכולנו חיכינו לו - ה-revamp, מה שאמור להיות השדרוג של השיר, הגרסה שתפיל לאירופה את הלסת, ביצוע שיגרום לנו לצווח "אוווו, לזה חיכינו! למה האכלתם אותנו קש עד עכשיו? יש סיבה לנסוע לטורינו!". ה"שדרוג" לא הצליח להרשים את המאזינים, לא את החובבים, לא את המהמרים, וספק אם בכלל אפשר לקרוא לו שדרוג. בזמן הזה גם גילינו את מקור הדרמה ואיומי הפרישה - יוצרי השיר לא היו מעורבים בגרסה החדשה, עד כדי כך שחן אהרוני ולידור סעדיה לא הגיעו להשקת הקליפ. לפני פרסום השיר ישראל הגיעה למקום ה-33 בסוכנויות ההימורים, ולאחריו הסתובבה במקומות 34-35.

אנחנו ממשיכים עם המסע שלנו בזמן ומגיעים הפעם ל-7 באפריל, שובו של מופע "יזראל קולינג" לאחר שלוש שנות הפסקה. טלי אשכולי והצוות שלה הרימו הפקת מיני-אירוויזיון אמיתית, כולל גלויות, גרין רום, רקדנים ורקדניות, כשהפיגוע ברחוב דיזנגוף מחרב את החגיגה. מיכאל בן דוד והצוות שלו החליטו שלא להשתתף באף אירוע מקדים לאירוויזיון מלבד האירוע בתל אביב, ואולי גם זה מראה על חוסר האמונה ביכולת לעלות לגמר ולכן לחסוך כבר מעכשיו בהוצאות. למה צריך לנסוע לאמסטרדם, ברצלונה, לונדון או מדריד עבור הרפתקה שכרגע נראה שתסתיים בלילה שבין חמישי לשישי, 12 במאי?

לכן יזראל קולינג הייתה ההזדמנות היחידה לראות את מיכאל בן דוד מופיע בלייב עם I.M, והתוצאה לא מעודדת בכלל. הביצוע לא נשמע טוב, הצחקוקים בזמן שמב"ד מזמרר I know I am היו מביכים כמו הבכי של קובי מרימי, והכל נראה נוקשה ולא זורם. ברור לכולם שהנאמבר באירוויזיון עצמו יהיה שונה לחלוטין, אבל בסוכנויות ההימורים ישראל לא זזה מהמקום ה-36 לפני ואחרי הביצוע.

אמרנו שהדרך של מיכאל בן דוד לטורינו מלאה במהמורות, ואלה עדיין לא הסתיימו. ב-12 באפריל תאגיד השידור הישראלי כאן הטיל פצצה והודיע: "נכון לעכשיו ישראל לא משתתפת באירוויזיון" בשל בעיות אבטחה. למי שלא יודע, ישראל, כמדינה מאוימת תמידית, נוסעת לאירוויזיון תמיד עם אבטחת שב"כ. בשל שביתת עובדי משרד החוץ מסר השב"כ לתאגיד כי לא ניתן להיערך לקראת הגעת המשלחת ואבטחתה, עוד הפרעה בקצב פעימות הלב של מיכאל בן דוד וצוותו. יום למחרת פרסמנו כאן בוואלה! תרבות שראש השב"כ הורה לגורמי האבטחה למצוא פתרון ללא סיוע מטעם משרד החוץ, ואנחנו עדיין מחכים לפתרון כזה. הקלישאה אומרת שאין דבר כזה פרסום שלילי, אבל ישראל בשלה - מקום 34-37 בהימורים.

בזמן כתיבת שורות אלה ישראל מדורגת במקום ה-34 בסיכויי הזכייה, אבל עד שתקראו אותן ייתכן שהיא תהיה במקום אחר. זה כנראה לא יהיה נמוך מ-38 וגם לא גבוה מ-34, אבל הנתון שמעניין אותנו להציץ בו כעת הוא טבלת סיכויי העלייה לגמר. מבין 18 מדינות משתתפות יעלו 10 מדינות בלבד, וישראל מדורגת כרגע במקום ה-15, כשמתחתיה גאורגיה, צפון מקדוניה, ואירלנד בלבד. זה בהחלט מביך וצריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שמיכאל בן דוד יצליח להביא לנו גמר אירוויזיון שביעי ברציפות.

נזכיר שבשנה שעברה בשלב הזה עדן אלנה דורגה במקום ה-10-11 בסיכויי העלייה לגמר, שאליו אכן הגיעה בסופו של דבר. החזרות לאירוויזיון 2022 ייפתחו בשבוע הראשון של מאי, אז נראה אם הבמאי הבין-לאומי מרווין דיטמן, שהופקד על בימוי השיר הישראלי, הוא גם קוסם. אנחנו, כמובן, נהיה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully