וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מפחדת להופיע בישראל. ההזדמנות לשיר אצלכם היא ברכה"

ניר יהב, לונדון

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 10:11

הזמרת שרה קורייה, אחד מהשמות החמים ביותר בז'אנר מוזיקת הפאדו הפורטוגזית, מגיעה להופיע בפסטיבל מדיטרנה באשדוד בחודש הבא. לפני כן, צפינו במופע המרגש שלה בלונדון ודיברנו איתה על ההתרגשות לפני ההגעה לישראל: "שמעתי על ירושלים ות"א ומכירה את עידן רייכל"

שרה קוריה. pedro,
החלום היחיד היה לשיר. קורייה/pedro

הזמרת הפורטוגזית שרה קורייה רק בת 28 אך מאחוריה כבר קריירה מוזיקלית עשירה וארוכה. כבת למשפחה של זמרים ומוזיקאים, נולדה קורייה לתוך הצלילים והשירים. "התחלתי בגיל תשע", היא אומרת בריאיון לוואלה! תרבות. "דודה שלי הייתה זמרת מפורסמת, המשפחה שלי כל הזמן שרה, ומגיל צעיר היה לי ברור שאני הולכת להיות זמרת. כשאמרתי להורים שלי שאני מתכוונת להיות זמרת, הם רק בירכו על זה".

היה רגע מסוים שבו הבנת שאת חייבת להיות זמרת?

"אני לא חושבת שהיה רגע שבו בכלל רציתי להיות משהו אחר. החלום היחיד שלי מאז שאני זוכרת את עצמי היה לשיר".

לא רבים מכירים עדיין את שמה של שרה קורייה, אבל חובבי ז'אנר הפאדו הפורטוגזי יודעים היטב במי מדובר ויש הטוענים כי היא השם החם ביותר בעולמות הפאדו. עם כישרון עצום, כריזמה בלתי נגמרת ומוזיקה נפלאה - הצליחה קורייה לכבוש מקום בפסגת מוזיקת הפאדו. היא הופיעה בסדרות, כיכבה בסרטים, הקליטה שני אלבומים שזכו לשבחים, זכתה בפרסים, שיתפה פעולה עם גדולות הז'אנר (ביניהן סלסטה רודריגז ומריה דה נזרה) ומילאה אולמות בפורטוגל. בשנים האחרונות היא מופיעה גם מעבר לים בפסטיבלים של מוזיקת-עולם - ועוד כחודש היא צפויה גם להגיע לפסטיבל מדיטרנה - פסטיבל למוזיקה, קולנוע, אומנות וטעמים ממדינות הים התיכון - שייערך במשכן לאומנויות הבמה באשדוד למופע חד פעמי ב-14 ביוני.

הפסטיבל עצמו יתקיים בין 10-18 ביוני ומלבד קורייה יופיעו בו גם יהודה פוליקר וגידי גוב בהופעתם המשותפת "פנים אל מול פנים", מירי מסיקה שתארח את אמיר דדון וגליקריה עם תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית, יסמין מועלם, מארק אליהו שיארח את בניה ברבי, גיטריסט הפלמנקו אנתוניו ריי, מופע מחווה לסטרטוס דיוניסיו בהשתתפות שלושת בניו, זיו יחזקאל שישיר משירי עבד אל-חלים חאפז ועוד. בנוסף יוקרנו 12 סרטים, ביניהם הקרנות בכורה לסרטים מיוון, מצרים ומקדוניה.

עוד בוואלה!

יהודה פוליקר וגידי גוב, מירי מסיקה מארחת את גליקריה: מה צפוי בפסטיבל מדיטרנה?

לכתבה המלאה

חודש לפני בואה לישראל, יצאנו ללונדון לראות את שרה קורייה במופע שנערך באחד המקומות הקסומים בעיר, כנסיית יוניון צ'אפל. גם מי שאינו מעורה בז'אנר הפאדו מתאהב בשירים במהירות. גם מי שלא מבין את המילים מתרגש מההגשה המרטיטה של קורייה. השירים עמוסים ביופי ובמלודיות ממכרות, והאכסנייה שבה מתקיים המופע רק מעצימה את הקסם. זה היה מופע בן שעה ורבע שבו לא הכרנו אף שיר, אך למרות זאת לא הצלחנו להתיק את עינינו מהפלא שמתרחש על הבמה.

לפני המופע תפסנו לשיחה קצרה את קורייה הנרגשת, שבעיקר נלחצה מכך שהיא אמורה להתראיין באנגלית. "הפכתי לאמנית אחרי שהושפעתי מענקיות כמו עמליה רודריגז ורבות אחרות", היא סיפרה. "הדבר שהגדיר את הקריירה שלי היה שנולדתי בליסבון וגדלתי לתוך מוזיקת הפאדו".

מה לדעתך כל כך מיוחד במוזיקת הפאדו?

"יש המון רגש בתוך המוזיקה הזו, המון נוסטלגיה. אגב, לכל מי שחושב שזו רק מוזיקה עצובה, אז יש גם המון שירים שמחים. מן הסתם, רוב השירים הם על אהבה, אפשר לומר אהבה אפלה".

איך מצליחים לחבר את הדור הצעיר למוזיקת הפאדו, שנחשבת למוזיקה מסורתית?

"בשבילי זו מוזיקה רגילה לגמרי, זו לאו דווקא נחשבת מוזיקה ישנה. המצב כיום שונה מפעם. צעירים מאזינים למוזיקה הזו. פאדו היא אמנם מוזיקה ישנה אבל פונה לרגשות אוניברסליים. לרגשות אין הגבלת גיל, וגם צעירים מרגישים מלנכוליה וגעגועים למה ולמי שאינו. הרבה צעירים מגלים את מוזיקת הפאדו וזה הגיוני לגמרי בעיניי".

את חוששת להגיע לישראל לאור מה שאת שומעת בחדשות על הסכסוך?

"ממש לא. אלו החיים שאני בחרתי לעצמי וההזדמנות לשיר בישראל היא ברכה עבורי. כמובן שאני מייחלת לשלום עולמי, כי אומנות ותרבות משגשגות בסביבה שלווה שבה אנשים יכולים לדמיין בלי חשש".

זו תהיה הפעם הראשונה שלך בישראל?

"כן, אני מאוד מתרגשת. אני לא יודעת הרבה על ישראל, כמובן ששמעתי על ירושלים ותל אביב ועל האופי החם של הישראלים, אבל אני לא יודעת יותר מזה. לגבי מוזיקה ישראלית, אני לא מעורה יותר מדי, רק שמעתי על עידן רייכל כי הוא הקליט שיר עם זמרת הפאדו אנה מורה".

אנחנו אחרי שנתיים של קורונה. מה עשית במקום להופיע?

"זה היה קשה מאוד עבורי לא להופיע. הרגשתי את הצורך לשיר ולא יכולתי לממש אותו. במקום זה, הקלטתי הרבה והופעתי ברשתות החברתיות".

יש הבדל בין היחס שאת מקבלת בעולם לבין זה שאת מקבלת במולדתך פורטוגל?

"אין הבדל משמעותי. אני מאמינה שכולם מבינים את המסר, את התחושות".

מה החלום שלך?

"אני רוצה לשיר לנצח. זה החלום שלי".

אולי דואט עם ביונסה?

"אה, ברור. ברור. אבל החלום הכי גדול שלי הוא לשיר לנצח".

המוזיקה הפורטוגזית זכתה לפרסום בעיקר אחרי הזכייה של סלבדור סובראל באירוויזיון 2017. עקבת אחרי האירוויזיון? חשבת להשתתף בעצמך מתישהו באירוויזיון?

"בטח שעקבתי אחרי האירוויזיון אז. מאוד שמחנו והתגאינו בזכייה של סובראל, שפת המוזיקה היא הרי שפה בינלאומית. אחותו של סובראל, אגב, היא מוזיקאית מוכשרת בפני עצמה ואפילו כתבה לי את אחד משיריי. אם אשתתף באירוויזיון? מי יודע, אולי ביום מן הימים".

שנדבר קצת על פוליטיקה?

"אוי, אלוהים".

את חושבת שאמן צריך להביע עמדה פוליטית-חברתית בשירים שלו?

(חושבת) "כן, אמנים צריכים לדבר על פוליטיקה".

קיבלת כבר לחצים מארגוני BDS למיניהם לא להגיע לישראל?

מנהלה של קורייה מתערב ועונה במקומה: "עוד לא קיבלנו, אבל בטוח נקבל בקרוב".

לסיום, מה התגובה הכי מרגשת או מפתיעה שקיבלת בהופעה?

"פעם אחת סיימתי הופעה ואישה ניגשה אליי ואמרה לי 'את יהלום נדיר. בבקשה אל תפסיקי לשיר לעולם'".

seperator

הכותב היה אורח של הפקת המופע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully