וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזמן לא היו אורחים כל כך מרגשים בפסטיבל קולנוע ישראלי

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 15:12

המהדורה ה-24 של פסטיבל סרטי הסטודנטים והסטודנטיות תתקיים בתל אביב באמצע חודש יוני, ותציג עשרות סרטים קצרים מרחבי העולם, כולל איראן, וכמה אורחי ואורחות כבוד מרגשים

מתוך "דיוקן של נערה עולה באש"/קולנוע לב

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות בתל אביב יתקיים בפעם ה-24. התאריכים השנה הם בין ה-12 ל-18 ביוני, וזירות ההתרחשות, כרגיל - סינמטק תל אביב ומתחמים שונים ברחבי העיר.
הפסטיבל יציג כמובן עשרות סרטים קצרים, מקומיים ובינלאומיים, שיתמודדו במסגרת התחרויות שלו. בסך הכל, יוקרנו 85 סרטים מ-21 מדינות, ובהן לראשונה גם איראן. נוסף לכך, הוא יארח כמה שמות מרגשים.

אחת מאורחות הכבוד של הפסטיבל תהיה מיה הנסן-לאב, אחת הבמאיות הצרפתיות הטובות של דורנו, שסרטה "עדן" כיכב במצעד סרטי העשור הקודם שלנו. היא תגיע לתל אביב מיד לאחר בכורת סרטה החדש "One Fine Morning" בפסטיבל קאן שיתקיים בחודש מאי.

אורח נוסף יהיה המוזיקאי האלקטרוני הצרפתי הידוע כפארא וואן, השותף הקבוע של הבמאית סלין שאמה בסרטים כמו "חבצלות מים", "חבורת בנות", "דיוקן של נערה עולה באש" ו"אימא קטנה". הוא יצר להם את מה שהם כמה מן הפסקולים היפים של השנים האחרונות.

עוד אורח מרגש יהיה סבסטיאן לליו, הבמאי הצ'יליאני הנפלא שאחראי בין השאר ל"אישה פנטסטית" הזוכה באוסקר.

אם לא די בכך, לפסטיבל יגיע גם גוהקן טיריאקי, אחד מצלמי הקולנוע המרהיבים של שני העשורים האחרונים, שותפו הקבוע של נורי בילגה ג'יילן שצילם לו את "היו זמנים באנטוליה", "שנת חורף" ועוד סרטים יפהפיים.

מתוך"האי של ברגמן". יונייטד קינג,
מתוך "האי של ברגמן", סרטה הלפני אחרון של מיה הנסן-לאב/יונייטד קינג

כמו כן, יתארחו בפסטיבל גם הבמאי הקטלוני אלבר סרה, הבמאית הגיאורגית ננה אקבטימישווילי והבמאית הגרמניה אנגלה שנק - גם אלה שמות מובילים בעולם הפסטיבלים.

בצד כל זה, הפסטיבל יציג לראשונה פרויקט בשם "יוצרות רחובות", ובו תשעה סרטים קצרים. כולם עוסקים באושיות תרבות שרחובות ומוסדות הוקמו על שמן בשנה האחרונה - אהובה עוזרי, שושנה דמארי, חנה מרון, עופרה חזה, אנדה עמיר, רונית אלקבץ, זהרירה חריפאי, יפה ירקוני ודבורה עומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully