וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיברנו עם אחד הפייבוריטים לזכייה באירוויזיון. גם הוא לא מאמין בתירוצי הפוליטיקה

יניב דורנבוש, טורינו

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 12:23

סם ריידר, נציג בריטניה לאירוויזיון, הוא אחד הפייבוריטים לזכייה בתחרות השנה. בריאיון לוואלה! תרבות הוא מדבר על ההצלחה המטאורית, על מיכאל בן דוד ועל פוליטיקה

ריאיון עם סם ריידר, נציג בריטניה לאירוויזיון/יניב דורנבוש

האם ייתכן שהריאיון שאותו אתם קוראים כעת יהפוך בשבת לריאיון עם הזוכה הגדול של אירוויזיון 2022? אם נציץ בטבלאות ההימורים, נשפשף את העיניים כלא מאמינים ונגלה - בריטניה נעה בין המקום השני לרביעי בסיכויי הזכייה בטורינו. הפעם נראה שהצוות הבריטי לוקח את האירוויזיון ברצינות אמיתית, עם נציג שמפזר לכל עבר תועפות של כישרון, קסם אישי בלי שום תחרות, ואם לבריטניה יש יכולות הפקה כמו היכולת הקולית של סם ריידר - אנחנו רוצים לארוז מזוודות כבר עכשיו לקראת לונדון 2023 (אבל בטח יזרקו אותו למנצ'סטר).

למי שבמקרה לא שמע על ריידר, בתקופת הסגר הראשון של מגפת הקורונה במרץ 2020, הוא פרסם סרטונים בטיקטוק שהפכו לסנסציה אדירה. הסרטונים הפכו לחוזה הקלטות עם חברת התקליטים פרלופון ועם סוכנות הניהול TaP Music שחתומים בה שמות כמו אלי גולדינג, לנה לד ריי, ודואה ליפה. רגע לפני שאנחנו נכנסים לטירוף של חצי הגמר השני בהשתתפות ישראל שיתקיים מחר, תפסנו את ריידר לשיחה, ואפילו ניסינו ללמד אותו קצת עברית.

אני זורק לך כמה מספרים: פייסבוק - 2.2 מיליון עוקבים, יוטיוב - יותר מ-2.5 מיליון צפיות, אינסטגרם - 3.7 מיליון עוקבים, אבל זה כלום לעומת 12.3 מיליון עוקבים בטיקטוק!

"מטורף. הכל מספרים מטורפים. זה מדהים, לא הייתי כאן בלי התמיכה שאנשים מהממים הראו לי במהלך הסגר, כששרתי לטלפון שלי בפינת החדר. אם זה אתם, אם אתם שייכים למעריצים, אני אוהב אתכם ותודה רבה, לא הייתי כאן בלעדיכם".

ואם אתם עדיין לא אז תצטרפו! אם הייתי מבקש מכל הישראלים לעקוב אחריי בטיקטוק, החל מהתינוק שרק נולד עד האדם שנושם את נשימותיו האחרונות, עדיין היו לי 3 מיליון עוקבים פחות ממך

"זה יותר מדי, אני לא יכול להתמודד עם זה".

בוא נלך במורד שדרת הזיכרונות. לפני 20 שנה, הנציגה הבריטית ג'סיקה גרליק סיימה שלישית. שנה לאחר מכן בריטניה מסיימת עם אפס נקודות, מאז עוד ארבעה מקומות אחרונים כולל השנה שעברה. השנה הכל השתנה, איך זה קרה?

"אני לא יודע מה השתנה, כי לא הייתי בשנים קודמות. הניסיון שלי מוגבל לכל מה שקרה מינואר עד עכשיו, מאז שאמרתי "כן"!. כל מה שאני יכול להגיד זה שאני מנסה לתת את אותה הכוונה והאנרגיה כפי שהבאתי מפינת החדר שלי בסגר. לא חשבתי אז שמישהו יראה או ישתף או שזה יראה אור יום, עשיתי את זה רק בשבילי, לעשות חיים וליהנות משירה.

"לא ציפיתי שזה יסתיים בכך שאני כאן, מתכונן לשיר בטורינו על הבמה הזאת בשבת, אבל זה קרה ואני אסיר תודה. יש לי את ההזדמנות לשיר לצד הכישרונות המדהימים האלה, מכל העולם. כשאני אומר מכל העולם אני ממש מתכוון לזה, כותבי השירים מגיעים ממש מכל העולם, וכמובן לאירוויזיון יש קהל עולמי, ואנשים אוהבים את זה עם תשוקה. זו חגיגה של מוזיקה ואני גאה להיות חלק מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סם ריידר נציג בריטניה לאירוויזיון 2022. יוטיוב, צילום מסך
סם ריידר/צילום מסך, יוטיוב

יש לי תיאוריה בנוגע לבריטניה. טרי ווגן, אגדת אירוויזיון (היה פרשן התחרות של ה-BBC לאורך שנים), הכניס ממד של ציניות, לעשות צחוק מהשירים, אבל גם כיף. גראהם נורטון שמשדר עכשיו פועל באותה הצורה. אתה חושב שזה גורם לאומנים בריטיים לפחד להשתתף, כדי לא להפוך למושא לעג?

"קודם כל שניהם אגדות, אף פעם לא היכרתי את טרי, הלוואי שהייתי מכיר, הוא כל כך מצחיק ומוכשר. את גראהם אני מכיר והוא מצוין, אני יודע שהם מעריצי אירוויזיון, גראהם הוא מעריץ עצום וגם טרי היה כזה. הם הביאו את האישיות שלהם לשידור שהפך לצבעוני יותר. יש רגעים מופרעים, אבל על זה התחרות, חייבים לחגוג את זה. עם זאת, צריך להראות גם כבוד, עבורי כחובב אירוויזיון חייבים לכבד את התחרות, ואני חושב ששדרנים עושים את זה.

יש לנו הישראלים והבריטים יש משהו משותף באירוויזיון, אנחנו אוהבים להאשים אחרים. בישראל, כשאנחנו לא מצליחים, זה לא כי שלחנו שיר רע אלא בגלל פוליטיקה ואנטישמיות. בבריטניה זה גם לא בגלל שיר גרוע, אלא כי הייתה מלחמה בעיראק וכי יצאתם מהאיחוד האירופאי למרות שאין שום קשר בין האיחוד להשתתפות באירוויזיון. אבל אתה זוכה לתמיכה אדירה גם בבית וגם מחובבים בעולם.

"כמו שאמרת, אני לא חלק מהנרטיב הזה של "לא אוהבים את בריטניה", אני לא מאמין בזה, זו לא החוויה שלי. כשנסעתי למדינות שונות ודיברתי עם אנשים תמיד קיבלו אותי ואהבו אותי. עבורי, להיכנע לנרטיב הפוליטי יהיה דבר שגוי לחלוטין, אני פשוט לא מאמין בזה. אתה יכול להתחיל לספר לעצמך סיפור שלילי ואז זה משתלט על הסיפור עד שאתה מאמין לו. אבל זה לא נכון, אתה יכול בכל שלב לבחור להפוך את הנרטיב ולבחור להסתכל על מצב או חוויה באופן חיובי, וזה ישנה הכל".

חשבת כבר מה אתה עושה ביום שאחרי שבת?

"אני מנסה לחיות את הרגע, אבל בכנות - מה שלא יקרה, ביום שאחרי אני אהיה בבית, אוכל קארי עם אמא שלי, אבא, אחיות, משפחה, סבא שלי, ופשוט לראות טלוויזיה, כבר לא יכול לחכות לזה".

האירוויזיון היא תחרות בין-לאומית, אנחנו במדינה שלא ממש מדברת אנגלית, בטח היכרת אנשים מהרבה מדינות שונות, למדת מילים בשפות אחרות?

"אני מנסה! אני לומד מהר אני חושב, אבל אני חייב להודות, אני מרגיש ממש סתום כשאני ליד אנשים שמדברים אנגלית שוטפת כמוך".

קיבלתי מחמאה מסם ריידר! אני אעביר את זה לשני העוקבים שלי בטיקטוק. יצא לך להכיר את הנציג שלנו, מיכאל בן דוד?

"כן, ממש בקצרה על השטיח הטורקיז, הוא ממש חביב ומתלבש באופן מושלם, יש לו אנרגיות טובות. עוד לא ראיתי את השיר, כי כשהסכמתי לעשות אירוויזיון הבטחתי לעצמי לא לראות שום דבר אונליין, אל תחפש כלום, ואל תקשיב לאף שיר עד שרואים את השידור החי. כמה פעמים היו לך הנחות על אנשים לפני שהיכרת? אנחנו עושים את זה כל הזמן ולא רציתי לתת לזה להרוס את החוויה".

בגמר בשבת אנחנו לא יכולים להצביע עבור עצמנו, אז אלמד אותך לבקש מהצופים שלנו להצביע עבורך בעברית, מוכן?

"תצביעו לי, תצביעו לי לבריטניה! אני משתחווה לך ולכל האנשים המדהימים שצופים בזה, אני רוצה להודות לכם על התמיכה האדירה, לא רק באירוויזיון, אלא על כל הזמן הזה החל מהסגרים, השיתוף של הסרטונים מפינת החדר שלי עם המשפחה והחברים שלכם, לא הייתי כאן בלי זה, אז אני מקווה שנתראה בקרוב במופע שרים את הנשמה שלנו ביחד".

seperator

הריאיון התקיים באדיבות וורנר מיוזיק שמייצגת את סם ריידר בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully