וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה מיכאל בן דוד בחצי גמר האירוויזיון: "הוא מופיע מדהים, ישראל פייבוריטית לעלות לגמר"

יניב דורנבוש, טורינו

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 8:53

הרגע הגדול ביותר בחייו של מיכאל בן דוד מגיע הלילה כשהוא יעלה לבמת האירוויזיון כדי לשרוף אותה עם ביצוע בלתי נשכח של I.M. האם הוא יעפיל לגמר? לפי התחושות במרכז העיתונאים בטורינו, התשובה חיובית: "זה מודרני, צבעוני, הוא חיית מסיבות. ישראל חייבת לעלות"

מיכאל בן דוד בחזרה לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון בטורינו, איטליה, 11 במאי 2022/יניב דורנבוש

הלילה זה סוף סוף קורה. הרגע הגדול ביותר בחייו של מיכאל בן דוד מגיע כשהוא יעלה לבמה כדי לשרוף אותה עם ביצוע בלתי נשכח של I.M. הדרך שלו תהיה קשה, לא רק בגלל השיר עצמו, אלא בגלל התלות בהפקה האיטלקית, שנראה כאילו מטרתה היחידה היא להכשיל את האמנים שמשתתפים בתחרות השנה. את חצי הגמר הראשון ראיתם בעצמכם, ומהחזרות לחצי השני נראה שאנחנו צפויים לאותה רמת הפקה שגורמת לכולנו להתגעגע לתל אביב.

המסע של מיכאל לכיבוש אירופה התחיל כבר אמש בחזרת השופטים שקבעו מחצית מהניקוד. בן דוד וארבעת הרקדנים הופיעו בפני 17 צוותי השיפוט מהמדינות שמתחרות מולו, וכן הצוותים של גרמניה, ספרד ובריטניה, אחת הפייבוריטיות לזכייה.

אם לשפוט לפי מרכז העיתונאים בטורינו, העלייה של מיכאל סגורה ונצורה. מישקו צ'רניאבסקי מפולין לא הפסיק לרקוד במהלך החזרה: "או מיי גאד! אהבתי את מצב הרוח, את הווייב של הריקוד של השיר הישראלי השנה. זה קטצ'י, מודרני, צבעוני אבל במובן החיובי. אני אוהב את התאורה, אני אוהב את אווירת המסיבה! הוא חיית מסיבות, וישראל - את פייבוריטית חמה, לדעתי, להתקדם לגמר".

סינאן סאדולה בריאיון ליניב דורנבוש:

עיתונאי על האירוויזיון/צילום: יניב דורנבוש

גם סינאן סאדולה, אחד הכתבים של אתר החובבים הגדול בעולם Wiwibloggs, התרגש מהביצוע: "מיכאל בן דוד, אתם יודעים מה? הוא נתן לי את הביטחון שאני צריך. הנוכחות הבימתית שלו היא הכל. אני מרגיש שהשיר הזה נעשה עבור מרוץ הדראג של רופול, והייתי שמח לראות אותן מופיעות עם זה באתגר הליפסינק. הבימוי הזה הוא משהו שונה, הוא מעלה את האיכות, הרבה אנשים התחילו לחשוב שזו הולכת להיות תוצאה טובה מאוד לישראל. לפני כן (לפני החזרות, י.ד.) אנשים אמרו לי 'לא יודע, השיר הזה לא כזה טוב', אבל אני הייתי מאוהב מהשנייה הראשונה ששמעתי את השיר כי הוא מביא לי את הביטחון שאני צריך ואני חושב שישראל בהחלט תעפיל לגמר. אנחנו צריכים סוג כזה של נוכחות על הבמה, סוג כזה של ביטחון כמו שיש למיכאל בן דוד, והשיר הזה הוא מסר. אל תשכחו להיות עצמכם, תהיו בטוחים עם הגוף שלכם, עם עצמכם".

תומאז' מסלובניה ייצג את מדינתו לפני 20 שנה בדיוק. היום הוא עיתונאי שמסקר את התחרות וגם הוא משוכנע בהצלחה הישראלית: "זה היה מדהים! אני בטוח שתעפילו, אתם חייבים לעלות! הוא נתן הופעה חזקה, קצת פיצ'י פה ושם בחלק הראשון, אבל ישראל תהיה בגמר!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיכאל בן דוד בחזרה השנייה לקראת האירוויזיון, טורינו. EBU / Corinne Cumming,
"צריכים סוג כזה של נוכחות". מיכאל בן דוד/EBU / Corinne Cumming

והנה מה שצפוי לנו במהלך הערב:

01. פינלנד - Jezebel - The Rasmus: השיר מצליח להקפיץ את הקהל באולם, אבל הביצועים הקוליים בחזרות לא מרשימים. למרות זאת, הם אמורים להגיע לגמר.

02. ישראל - מיכאל בן דוד - I.M: לא משנה מה, אנחנו נותנים לו 12 נקודות.

03. סרביה - In Corpore Sano - Konstrakta: סרביה היא אחת המדינות המובילות של חצי הגמר השני ורבים רואים בו שיר איכותי שיגיע גבוה בתחרות.

04. אזרבייג'ן - Fade to Black - Nadir Rustamli: שיר משעמם במיוחד, אבל גם בחצי הגמר הראשון לא האמנו ששוויץ תרשים אתכם, כך שגם הפעם ייתכן ששיר הערש הזה יעלה לגמר בשבת.

05. גאורגיה - Lock Me In - Circus Mircus: איזה שיר מציק, פשוט יושב על האוזן ומציק לה.

06. מלטה - I Am What I Am - Emma Muscat: זה כנראה יהיה מופע הזיופים המרהיב של הערב הזה.

07. סן מרינו - Stripper - Achille Lauro
אקילה חביב במיוחד על נערות צעירות, והן יצביעו לו בהמוניהן. האם זה יספיק כדי להגיע לגמר? האמת, כנראה שכן.

08. אוסטרליה - Not the Same - Sheldon Riley: אחד הזמרים הטובים ביותר בתחרות שיחזיר את אוסטרליה לגמר אחרי שנת היעדרות.

09. קפריסין - Ela - Andromache: אחד השירים היפים בתחרות בגרסת הסטודיו מתרסק בגרסת הלייב. הזמרת לא מצליחה לתרגם את הכריזמה מהריאיונות למופע הבימתי, וייתכן שקפריסין תהיה הפתעת הערב מבין הלא-מעפילות.

10. אירלנד - That's Rich - Brooke: איכשהו אירלנד הפכה לחביבת החובבים, השיר הזה אמור לסיים במקום האחרון אבל עלול, חס וחלילה, להפתיע ולתפוס מקום בגמר.

11. צפון מקדוניה - Circles - Andrea
או שהאוזניים שלנו נפגעו, או שכולם מזייפים, בכל מקרה - מיכאל לא צריך לחשוש ממקדוניה.

12. אסטוניה - Hope - Stefan: אלפי מילים כבר נשפכו על מחדל הבמה באירוויזיון, ונראה שסטפן החמוד מאסטוניה נדפק מזה הכי חזק שאפשר. השיר הזה אמור להיות עולה בטוח לגמר, ואם זה לא יקרה - הוא צריך לתבוע את הפקת האירוויזיון.

13. רומניה - Llámame - WRS: מישהו הזמין מאהב לטיני מעלי אקספרס?

14. פולין - River - Ochman: הסוס השחור של התחרות הוא דווקא פולני חיוור עם שהפגיז עם ביצועים מעולים בחזרות, אין בכלל שאלה בנוגע לסיכויי ההעפלה שלו.

15. מונטנגרו - Breath - Vladana: מנסה להבין מה המודל הכלכלי שעומד מאחורי ההתעקשות של מונטנגרו להשתתף עם שירים כאלה באירוויזיון.

16. בלגיה - Miss You - Jérémie Makiese: בחזרות הביצוע היה מצוין, אין סיבה שבלגיה תישאר בחצי הגמר.

17. שוודיה - Hold Me Closer - Cornelia Jakobs: האוקראינה של חצי הגמר השני, כלומר עולה בטוחה שממש לא צריכה בזבז את מיתרי הקול שלה על חצי הגמר. כמעט בוודאות תעפיל מהמקום הראשון.

18. צ'כיה - Lights Off - We Are Domi: סוגרים את האירוויזיון במסיבה, וזה דווקא קצת מלחיץ. שלושת השירים האחרונים בחצי טובים באופן שעלול להשכיח את שיר מספר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully