וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקות עזרה על הבמה, ניצחון בזכות הקהל: הרגעים הגדולים של אירוויזיון 2022

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 10:20

ההרכב האוקראיני קאלוש אורקסטרה זכה באירוויזיון 2022 בזכות הצבעות הקהל האירופאי. במסיבת עיתונאים לאחר הניצחון אמרו חברי ההרכב: "זה ניצחון חשוב מאוד, במיוחד השנה. תחי אוקראינה". על הבמה הם קראו לאירופה לעזור למריופול. צפו ברגעים המרגשים מהגמר בטורינו

מיכאל בן דוד בחזרה לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון בטורינו, איטליה, 11 במאי 2022/יניב דורנבוש

לא היו הרבה הפתעות בגזרת המדינה שזכתה בגמר האירוויזיון, אך זה היה ערב מרהיב שהיה גדוש באהבה אירופאית שהורעפה לעבר האוקראינים. להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה, זכתה כאמור באירוויזיון. בשקלול הקולות הסופי זכתה הלהקה ב-631 נקודות, בפער גדול ממי שהגיעה למקום השני - בריטניה, עם 466 קולות, ובמקום השלישי ספרד עם 459 נקודות. מי שהעניק את הניצחון ללהקה הוא בעיקר הקהל, שהצבעותיו מהוות מחצית מהקולות הסופיים. אוקראינה למעשה קיבלה הכי הרבה נקודות מהקהל אי פעם, והיא במקום השני במספר הנקודות הכי גבוה אי פעם בשיקלול הסופי.

ניצחונה של אוקראינה לא הייתה שום הפתעה: אוקראינה הובילה את טבלאות ההימורים ונחשבה למנצחת בטוחה. בסוף ביצוע השיר בגמר, זעק סולן ההרכב קאלוש אורקסטרה: "אירופה, עזרו לאוקראינה, עזרו למריופול עכשיו!". במסיבת עיתונאים שקיימו אחרי הניצחון, אמרו חברי ההרכב האוקראיני: "תודה לכל מי שסייע לנו להביא את הניצחון. זה חשוב לנו מאוד, במיוחד השנה. אנחנו אמורים לחזור לאוקראינה עוד כמה ימים ומוכנים להילחם כמה שצריך. תחי אוקראינה!".

לאחר הזכייה כתב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי באינסטגרם: "האומץ שלנו מרשים את העולם, המוזיקה שלנו כובשת את אירופה! בשנה הבאה אוקראינה תארח את האירוויזיון! בפעם השלישית בהיסטוריה, ואני מאמין - לא בפעם האחרונה. נעשה כמיטב יכולתנו לארח את משתתפי ואורחי האירוויזיון במריופול האוקראינית. חופש, שלום, ובניה מחדש! תודה לקאלוש אורקסטרה על הזכייה ולכל מי שהצביע עבורנו! אני בטוח שאקורד הניצחון שלנו בקרב מול האויב לא רחוק".

השיר הזוכה באירוויזיון - "סטפניה" של להקת קאלוש אורקסטרה:

אחרי ביצוע השיר בגמר האירוויזיון, ההרכב האוקראיני קאלוש אורקסטרה זועק לעזרה: "עיזרו למריופול!"

מנסקין, הלהקה האיטלקית שזכתה באירוויזיון בשנה שעברה, מתארחים באירוויזיון 2022

הזמרת האיטלקית ג'יליולה צ'ינקווטי שרה את Non ho l'età, השיר שזכה ב-1964 באירוויזיון

כך נראה הניקוד לאחר הצבעת השופטים בלבד:

רק שאז הקהל הצביע - ושם חל המהפך המטורף לטובת אוקראינה:

צפו בתגובה הנרגשת של ההרכב האוקראיני עם היוודע דבר זכייתו:

סולן ההרכב האוקראיני מודה לכל מי שתמך בהם והצביע עבורם:

נשיא אוקראינה זלנסקי כתב באינסטגרם: "בשנה הבאה אוקראינה תארח את האירוויזיון! בפעם השלישית בהיסטוריה, ואני מאמין - לא בפעם האחרונה. נעשה כמיטב יכולתנו לארח את משתתפי ואורחי האירוויזיון במריופול האוקראינית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully