וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריון ואיש הרדיו יצחק נוי הלך לעולמו בגיל 80

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 9:17

נוי, מגיש התוכנית המיתולוגית "שבת עולמית", הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. תאגיד השידור הציבורי: "מוקירים את עשייתו ותרומתו של נוי לשידור הציבורי בישראל שהיה חלק ממנו עשרות שנים". הרצוג: "אני ובני דורי גדלנו על שידוריו, קולו ייזכר בליבנו"

ההיסטוריון, הסופר ואיש הרדיו ד"ר יצחק נוי, מגיש התוכנית המיתולוגית "שבת עולמית", הלך לעולמו בגיל 80, לאחר מאבק במחלת הסרטן - כך נודע היום (שישי). הוא נטמן אתמול במושב נטעים, שבו נולד.

כאן רשת ב' ותאגיד השידור הישראלי ספדו לנוי. "אנו משתתפים בצערה של משפחתו ומוקירים את עשייתו ותרומתו של נוי לשידור הציבורי בישראל שהיה חלק ממנו עשרות שנים", נמסר.

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביכה את מותו של מי שכינה "זקן השבט של השידור הציבורי".

"אני ורבים מבני דורי גדלנו על שידוריו ואהבתו לרדיו הדביקה אותנו. משך עשרות שנים זכינו להתוודע לעולמו העשיר ולידיעותיו הרחבות במגוון תחומים. קולו הרדיופוני העמוק ייזכר בליבנו. תנחומי למשפחתו", כתב הרצוג.

יצחק נוי. יחצ,
יצחק נוי/יחצ

יצחק נוי נולד במושב נטעים שבשפלה, שש שנים לפני קום המדינה. הוא בוגר האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ברנדייס במסצ'וסטס, שם קיבל תואר דוקטור להיסטוריה.

הוא החל את עבודתו בקול ישראל בשנת 1965 כקריין חדשות. הוא כתב ספרי נוער וסיפורי רדיו, שיחק בסדרות תסכיתים והגיש את התוכנית "לאם ולילד" ברשת א'. בסוף שנות ה-70 דיבב בסדרה "היה היה - האדם".

נוי שימש עורך בכיר ברדיו, ושנים רבות הגיש ברשת א' תוכנית שבועית שבה סקר קטעי עיתונות. לאחר מכן עבר לרשת ב' ושידר, בין השאר, את יומן החוץ - "השעה הבינלאומית". בד בבד הגיש תוכניות על אירועים בהיסטוריה - בישראל ובעולם, תוכניות לסקירת עיתונים, והפופולרית שבהן "שבת עולמית", שאותה הגיש עד לפני כמה שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • כאן 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully