וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחין היווני ואנגליס ("מרכבות האש", "בלייד ראנר") הלך לעולמו בגיל 79

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 9:58

יצירותיו הידועות ביותר של ואנגליס הן שיר הנושא לסרט "מרכבות האש" והפסקול לסרטים "בלייד ראנר" ו-"1492: מעבר לאופק", יצירות שעבורן אף זכה בפרסי אוסקר

המלחין היווני ואנגליס, שכתב את המוזיקה לעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה, הלך לעולמו בגיל 79. יצירותיו הידועות ביותר הן שיר הנושא לסרט "מרכבות האש" והפסקול לסרטים "בלייד ראנר" ו-"1492: מעבר לאופק", יצירות שעבורן אף זכה בפרסי אוסקר.

ואנגליס התחיל להלחין בגיל 4, ונודע כמוזיקאי אוטודידקט. בשנות ה-60 הקים את להקת הפופ פורמינקס (Forminx), שהייתה אז פופולרית ביוון. במהלך מהומות הסטודנטים ב־1968 עבר ואנגליס לפריז, ויחד עם דמיס רוסוס ולוקאס סידראס הקים להקת רוק מתקדם בשם בנה של אפרודיטה.

בשנת 1981 ואנגליס כתב את מוזיקת הרקע ל"מרכבות האש". הסרט גרף שישה פרסים, ו-ואנגליס עצמו זכה בפרס אוסקר למוזיקת הרקע המקורית. נעימת הפתיחה של הסרט יצאה לאור ב־1982 וטיפסה לפסגת מצעד ה"בילבורד הוט 100" לשבוע אחד.

בשנת 1982 ואנגליס התחיל לעבוד עם הבמאי רידלי סקוט: הוא חיבר את מוזיקת הרקע ל"בלייד ראנר" (1982), ולאחר מכן את מוזיקת הרקע ל־"1492: מעבר לאופק" (1992). שיר הנושא של הסרט Conquest of Paradise הפך ללהיט עולמי וזכה לגרסאות כיסוי רבות. באותה שנה הוא גם כתב את המוזיקה לסרטו של רומן פולנסקי "ירח מר".

הוא הלך לעולמו בבית חולים בצרפת לאחר שנדבק בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully