וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דוקאביב: "המצלמה של ד"ר מוריס" הוא הזוכה הגדול

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 21:16

סרטם של איתמר אלקעלי ומיטב צביאלי הוא הזוכה הגדול בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב. סרטו של רן טל על הצלם מיכה ברעם זכה בפרסי הבימוי והעריכה. "טנטורה" הסתפק בפרס התחקיר

מתוך הסרט "המצלמה של ד"ר מוריס". רג'ילנד מוריס,
זוכה פרס הסרט הטוב ביותר. מתוך "המצלמה של ד"ר מוריס"/רג'ילנד מוריס

פסטיבל דוקאביב בעיצומו, אבל הערב (רביעי) כבר הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות שלו. בפרס המרכזי, הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות הישראלית, זכה כצפוי אחד הסרטים המדוברים בפסטיבל - "המצלמה של דוקטור מוריס" של איתמר אלקעלי ומיטב צביאלי, המבוסס על הארכיון הפרטי של זוג בריטי שהשתקע בישראל בשנות החמישים.

הסרט הוא מבע של קולנועיות טהורה, כזו המנצלת עד תום את כל הכלים הזמינים לה באוצר המילים הקולנועי", נכתב בנימוקי חבר השופטים. "בניית סרט באורך מלא על בסיס חומרי ארכיון בלבד, וכאלה בעלי אופי כה אישי בפרט, הינה מעשה נועז - אך היוצרים היטיבו לקחת חומרים אלו ולרומם אותם מעבר להנאה הסינפילית הכרוכה בעיסוק בחומריותו של הפילם או לחילופין בנוסטלגיה הקיימת לזמנים עברו. בהענקת חיים חדשים למשפחה אחת במקום אחד, אנו מתוודעים לאופן שבו האושר, העצב והאינטנסיביות של חיי היום יום נכרכים האחד בשני ביצירה של מעין רוח חלוצית אלטרנטיבית בארץ ישראל. זהו הקסם הקולנועי במהותו שהעניק לחבר השופטים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת".

מתוך הסרט "טנטורה". יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak,
פרס התחקיר. מתוך "טנטורה"/יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak

בפרס הבמאי זכה רן טל, מבכירי יוצרי הדוקו בישראל, על סרטו "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם". נילי פלר, מבכירת העורכות בישראל שערכה את הסרט, זכתה בפרס העריכה.

פרס חבר השופטים הוענק ל"שבע השנים של אבשלום" של דוד אופק, שגם לו כבר יש ארון תארים מפואר. "בת האמן" של מרגריטה ויניב לינטון זכה בפרס לסרט ביכורים, ו"לוס אנג'לס דרום" בפרס הצילום. "טנטורה" הנפיץ פוליטית, שהגיע לתל אביב מפסטיבל סאנדנס, הסתפק בפרס התחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully