וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסרי עמוד שדרה": Big Thief, להקתו של מקס אולארצ'יק, ביטלה הופעתה בישראל אחרי לחץ מה-BDS

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 16:26

לאחר לחץ כבד מפעילי BDS על להקת Big Thief האמריקנית, שבה חבר מקס אולארצ'יק, היא ביטלה את הופעותיה בבארבי ביולי. הלהקה: "אנו מצטערים בפני מי שפגענו בפזיזות ובנאיביות של ההחלטה המקורית שלנו לנגן בישראל". בעלי המועדון: "מאחל לכם את כל הרע שבעולם"

להקת Big Thief, ביג ת'יף. יח"צ,
אחרי לחצי ה-BDS, אמרו שחשוב להם להופיע בישראל, אבל בסוף ביטלו. להקת Big Thief/יח"צ

לאחר לחצים כבדים מצד פעילי BDS על להקת האינדי האמריקנית Big Thief - שהבסיסט שלה הוא מקס אולארצ'יק, בנו של אלון אולארצ'יק - בנסיונות לשכנע אותה לא להגיע להופעות במועדון בארבי בתל אביב ב-6 וב-7 ביולי, מהמועדון נמסר הבוקר כי הלהקה ביטלה את הופעתה בישראל.

בהצהרה חדשה באינסטגרם כתבו חברי הלהקה: "הכוונה ברצון שלנו להופיע בתל אביב, שבה מקס נולד, גדל ומתגורר כיום, נבעה מאמונה פשוטה שמוזיקה יכולה לרפא. עכשיו אנחנו מכירים בכך שההופעות שקבענו לא מכבדות את זה. אנו מצטערים בפני מי שפגענו בפזיזות ובנאיביות של ההחלטה המקורית שלנו לנגן בישראל, ואנו מקווים שמי שתכננו להגיע יבינו את הבחירה שלנו לבטל אותן".

מוקדם יותר מקורב להפקה אמר לוואלה! תרבות כי הודעת ביטול רשמית עדיין לא הגיעה - אבל לדבריו מסתמן שהלהקה אכן מבטלת על רקע לחצי ה-BDS. בפייסבוק של הבארבי נכתב: "החרמות, ההפחדות, הנאצות באינסטגרם, פשוט גרמו לכם להתקפל/לפחד. כמה מפגינים בתשלום מחוץ לאולם באירופה גרמו למנהלים שלכם פיק ברכיים, 'והפתרון' - בוא נדלג על ישראל, בוא נוותר על הקהל שלנו, שם הוא פחות חשוב (...) חבורת מוזיקאים עלובים ללא עמוד שדרה שמפחדת מהצל של עצמה. מאחל לכם את כל הרע שבעולם".

פעילי BDS הפעילו לחצים כבדים על חברי הלהקה, בין השאר קראו להם פעילים פלסטינים: "בטלו את המופעים המורכבים באפרטהייד של תל אביב". הלהקה הגיבה מוקדם יותר השבוע באינסטגרם: "אנו מודעים היטב לאספקטים התרבותיים של תנועת ה-BDS ולמציאות המייאשת של הפלסטינים", ועם זאת הוסיפה כי "חשוב לנו לשתף את ביתנו, משפחותינו וחברינו במטרה להשיג הבנה עמוקה יותר אחד של השני ושל האנשים ושל המקום שעשו אותנו למי שאנחנו. חשוב לנו להגיע למקום שבו יש לנו משפחה ולנגן להם".

מקורב להפקה אמר היום לוואלה! תרבות: "הבנו שכנראה הם יבטלו. עוד לא קיבלנו הודעת ביטול רשמית אבל נראה שזה מה שיקרה, למשל כי הם לא מעבירים מפרטים טכניים. זו אכזבה מטורפת. אם כנראה ביטלו בגלל לחץ אטומי של ה-BDS עליהם. אני יודע שהם מפחדים לחייהם. בשלב מסוים ההפקה הבהירה להם שלא הולכים לרצוח אותם. ידענו שקשה להם ושיש להם בעיות, היה להם קשה עם הלחצים והאיומים עליהם באינסטגרם והכתבות. הבנו שהפור נפל, שזה לא הולך לקרות. הם אנשים מאוד רגישים ואנחנו יודעים שזה הכניס אותם למצוקה איומה".

הצהרת הלהקה

בעמוד הפייסבוק של בארבי נכתב היום (חמישי): "Big Thief ביטלו הופעתם בארץ!!! לא התקשרנו, לא ביקשנו, לא היה מפיק שיצר קשר וקנה את ההופעה. זה בא מהם, בקשה להופיע בישראל, וזה אחרי ביטול בעקבות הקורונה. ה-BDS איתנו כבר 20 שנה, הוא לא השתנה מאז הפעם האחרונה שהם היו בארץ. אתם כהרכב השתניתם, גדלתם, הפכתם שם דבר, מועמדים לגראמי, מומלצי פורטלים נחשבים בסצינת המוזיקה העולמית, מן הסתם יש לכם יותר מה להפסיד!!! החרמות, ההפחדות, הנאצות באינסטגרם, פשוט גרמו לכם להתקפל/לפחד. כמה מפגינים בתשלום מחוץ לאולם באירופה גרמו למנהלים שלכם פיק ברכיים, 'והפתרון' - בוא נדלג על ישראל, בוא נוותר על הקהל שלנו, שם הוא פחות חשוב.

"לא מבקש שתשכבו על הגדר בשבילנו או שתלחמו את המלחמות שלנו, דבר פשוט קטן ולגיטימי אני דורש: חאלס עם הצביעות!!! ויש הרבה! העולם רחוק מלהיות מושלם, ובתוך כך בישראל העוולות קיימות מאות שנים, ונאיבי או תמים האדם שיחשוב שהכל ייפתר עקב איומים, הפחדות או חרמות. בעצם הביטול שלכם רק גרמתם לי צער עליכם, חבורת מוזיקאים עלובים ללא עמוד שדרה שמפחדת מהצל של עצמה. כפי הנראה לא תיכנסו לדפי ההיסטוריה כאמנים משפעים בעלי אג'נדה כפי שהיו אמני העבר. תהיו עוד להקה שבאה וחולפת מן העולם כמו כולם. מאחל לכם את כל הרע שבעולם בדיוק כפי שעשיתם לקהל המעריצים שלכם בארץ, ומקווה שכשם שעליתם ככה תרדו, ותהפכו להיות עוד אפיזודה חולפת. אני למדתי שאין לי שום דבר למעט משפחתי, ארצי ועמי, ואף בן זונה לא ישבור את זה. נסיים בברכת עם ישראל חי, חזק, ושום רופס לא ישבור אותו. ולכם, ציבור קהל יקר, תמצאו הרכבים לאהוב שיודעים לכבד ולהעריך את האדם ולא לבוז לו כשם שעשה ההרכב Big Thief. ביטולים יתבצעו אוטומטית בתוך 14 יום לכרטיס האשראי שלכם".

בנוסף להודעה בפייסבוק, רוכשי הכרטיסים קיבלו הודעה מהבארבי שמעדכנת כי "המופע של ביג ת'יף בוטל כי הם פחדנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully