וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת התרכזה בסיפורי האימה על שרה ויאיר, ופספסה את האמת המטרידה על נתניהו

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 7:02

זה היה יום לא יפה בבית המשפט. זה היה עוד יום דוחה בפוליטיקה הישראלית. זה גם היה יום די סטנדרטי ברצף של ימים מחרידים שעוברים על התקשורת הישראלית, שחגגה על הקרקס הצפוי תוך כדי צקצוק מתמשך. ונראה שמעטים בתקשורת שמו לב לכותרות האמיתיות שהגיעו מבית המשפט

בווידאו: משפט הדיבה שהגישו בנימין ושרה נתניהו נגד אולמרט/צילום: ניב אהרונסון

איש הרוח הישראלי עמוס קינן כתב פעם כי עוול הוא עניין של מזל. "אם יש לך מזל אתה מצליח לעשות עוול לאחרים, אם אין לך - עושים לך עוול". לפי המשוואה הזאת, שני ראשי הממשלה לשעבר - בנימין נתניהו ואהוד אולמרט - הם חסרי מזל ברמה קלינית כרגע. תביעת הדיבה שהגיש נתניהו נגד אולמרט הפכה לקרקס בזוי ומביש. אולמרט עשוי לשלם מחיר כספי כבד, בעוד סיפורים אישיים לא ראויים על משפחתו של נתניהו נחשפים בפני כל. לא משנה מה יקבע השופט עמית יריב בפסק הדין שלו, לא יהיו באמת מנצחים למשפט הזה.

במשך למעלה מ-13 שעות, עלו אתמול בפני בית המשפט סיפורים על שלל התנהגויות של בני משפחת נתניהו, עם תמונות שיהיה קשה להוציא מהראש. בחדשות 13 ציטט אביעד גליקמן מהעדות של ניר חפץ על הפעם בה "נפתחה הדלת ויאיר (נתניהו) נכנס בסערה. הוא ירד על ארבע ואמר לאבא שלו 'תמשיך ללקק לכחלון', ואז שם את הידיים על אזור החלציים ואמר לו: 'תמשיך למצוץ לכחלון'". בכאן 11 תמללו את אותה עדות, אך צנזרו עם "ביפ" ממושך את אמירותיו של יורש העצר לבית נתניהו. אף סכום שיועבר מחשבון הבנק הגדול של אולמרט לחשבון הבנק הגדול של נתניהו לא שווה את העובדה שהסיפור הזה פורסם ברבים.

ניר חפץ בתום עדותו במשפט הדיבה של משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט 12 ביוני 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"נכנס בסערה". חפץ/מעריב, אבשלום ששוני

אולמרט רחוק מלהיות הראשון שביקר בבוטות את נתניהו. למעשה, הוא אפילו לא ראש הממשלה הראשון שתוקף את נתניהו. החל מיצחק שמיר שכינה אותו "מלאך חבלה", דרך אהוד ברק שכינה אותו בין השאר "עבריין נמלט" ועד אריאל שרון, שבעצמו התייחס לאלמנטים נפשיים בהתנהלות של נתניהו. "בכל מקרה של לחץ הוא נתפס לפאניקה ומאבד עשתונות", אמר עליו אריק, "ישראל היא מדינה מיוחדת. צריך לנהל אותה בשיקול דעת ועצבים של ברזל, את שניהם אין לו". מה גרם לו לתבוע דווקא את אולמרט? בגלל שהוא אמר שבני משפחת נתניהו חולי נפש? קשה להאמין. יאיר נתניהו מצייץ דברים קשים יותר על בסיס שעתי כמעט. הספקולציות רבות, וההסברים לא מניחים את הדעת.

וזה גם לא באמת משנה. כותב שורות אלה ביקר בעבר את מדיניותו, השפעתו ואפילו את אופיו של יו"ר האופוזיציה. אני חושב שנתניהו הפוליטיקאי הוא סכנה ברורה ומיידית למדינת ישראל, ואני מברך על כל יום שהוא לא אוחז בשלטון. ועדיין, אין בי גרם של רצון לראות אותו מושפל בכיכר העיר.

וזה נכון, הציניות שבכתב התביעה זועקת לשמיים. האיש שגילה מזמן שפצעי המילים עמוקים בהרבה מפצעי החרבות פתאום רץ כמו נבי נעלבי למורה להתלונן על ילד מהכיתה המקבילה שאמר לו מילה לא יפה בחצר. האיש שניסה בכל כוחו לחתור תחת האמינות של מערכת המשפט בישראל (ואם יעלה בידו, הוא עוד יעשה את זה) מבקש את חסדי בית המשפט כדי לזכות במעט צדק למשפחתו. אין גבול לצביעות. ועדיין, מצעד ההשפלות האישיות, החקירות על האירועים הפסיכיאטריים שהיו או לא היו, הטיפולים שקיבלה או לא קיבלה אישה פרטית והפרעות האכילה שהיו או לא היו לבנו של נתניהו - אינם עניין של ציבורי.

עוד בוואלה!

למשה לא באמת אכפת מזוגיות. רק אכפת לו מהתובנות המהממות שלו על עצמו

לכתבה המלאה
תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
אהוד אולמרט/ניב אהרונסון

שופט מחוזי הסביר לי פעם שכולם משקרים בבית המשפט, והתפקיד של השופטים הוא לזהות מי משקר יותר טוב. ובכן, שרה נתניהו שיקרה אתמול רע מאוד. החל מהאמינות של הטענה כי היא אינה שותה אלכוהול (מילצ'ן, שלפי כתב האישום בתיק 1000 סיפק לה ארגזים של בקבוקי שמפניה בשווי של עשרות אלפי שקלים בוודאי הופתע מההצהרה הזאת) ועד הטענה כי הקול בהקלטה המפורסמת שלה בוואלה ("פסי-כו-לו-גית") הוא לא שלה וההקלטה "בושלה".

אלא שהשקרים של נתניהו, שלא אמורים להפתיע אף אחד בשלב הזה, הם בכלל לא העניין - ואף מסיטים מהעניין שלשמו התכנסו אתמול שני ראשי ממשלה לשעבר בבית המשפט בתל אביב. בין אם הגברת נתניהו שותה אלכוהול או לא, ובין אם הקלטת שלה צורחת על יועץ קרוב למשפחה (והיא בהחלט צרחה) אמיתית או לא - שום דבר מזה לא "מוכיח" דבר בנוגע לבריאות הנפשית שלה.

הלוואי והיינו חיים במציאות בה אנשי ציבור יכולים לקחת אחריות ולהודות בטעויות. אהוד אולמרט יכול היה להמשיך לתקוף את נתניהו על פעולותיו הפוליטיות עד קץ היקום, אבל במקביל יכול היה לחזור בו מהאבחנות הפסיכיאטריות שלו. לא בגלל שנתניהו תבע אותו, אלא בגלל שזה הדבר הנכון לעשות. בישראל חיים היום לפי הערכות כ-250 אלף מתמודדי נפש ברמות שונות. השימוש בביטוי "חולה נפש" כדי לנגח יריב פוליטי (וחמור מכך, בני משפחה של יריב פוליטי) הוא נלוז ומיותר - וגם מחליש את הצד שלך בדיון. אגב, זה בדיוק מה שעשו בליכוד נגד בני גנץ, כשניסו להציג אותו כפרנואיד בלתי יציב - רגע לפני שרצו בזרועות פתוחות להציע לו את ראשות הממשלה ברוטציה.

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
שרה נתניהו/ניב אהרונסון

זה היה יום לא יפה בבית המשפט. זה היה עוד יום דוחה בפוליטיקה הישראלית. זה גם היה יום די סטנדרטי ברצף של ימים מחרידים שעוברים על התקשורת הישראלית, שחגגה על הקרקס הצפוי תוך כדי צקצוק מתמשך. הגדילה לעשות דפנה ליאל, שבחרה לצייץ טענה מוזרה לפיה הסאב-טקסט של התביעה הוא שבני הזוג נתניהו רואים במחלת נפש את "הדבר הנורא מכל", ובכך "גורמים נזק ממשי למי שסובלים באמת ושותקים מבושה". זו האשמת קורבן כל כך מתוחכמת, שלרגע היא כמעט מרשימה.

בתוך הסיקור המעמיק מבית המשפט, נראה שאף אחד לא שם לב לכותרות האמיתיות שיצאו מבית המשפט, אלה שנגעו בקבלת ההחלטות הבעייתית בלשון המעטה של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד טען כי השפעתה של שרה נתניהו על בעלה "גבתה מחיר מהמדינה", כולל סיפור מחריד על כך ששרה מנעה מנתניהו להתכונן לפגישה עם שר ההגנה של ארה"ב, דבר שעלה בנתק של חודשיים מהפנטגון. יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ סיפר על השפעתו של יאיר על תהליך קבלת ההחלטות בכל הריבים הפוליטיים, המדיניים ואפילו הביטחוניים. נכון, נתניהו הוא לא זה שעמד למשפט אתמול, אבל נראה שהציבור יהיה חייב לשפוט את הדברים המטרידים שעלו במהלך המשפט המיותר הזה בפעם הבאה שהוא יידרש לקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully