וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למחרת הגשת ערר נגד סגירת התיק נגדו: אייל גולן ביטל סבב ראיונות

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 14:28

ברגע האחרון אייל גולן ביטל מסיבת עיתונאים וסבב ראיונות בו הסכים לענות לשאלות על פרשת הקטינות. אתמול נודע כי שתיים מהמתלוננות נגדו הגישו לפרקליטות ערר נגד סגירת התיק, בעקבות אישור מיוחד של הפרקליטות שטען למחדלים רבים של המשטרה והפרקליטות בחקירת הפרשה

אייל גולן. ניר פקין
ביטל מסיבת עיתונאים וסבב ראיונות יום לאחר הגשת ערר נגד סגירת התיק נגדו. אייל גולן/ניר פקין

שעות ספורות לפני שהייתה אמורה להתקיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים וסבב הראיונות של אייל גולן באצטדיון בלומפילד בתל אביב, לקראת הופעותיו הצפויות במקום, הודיע הזמר על ביטולה. ההזמנה למסיבת העיתונאים, שהופנתה גם לוואלה, נעשתה כבר לפני יותר משבוע מצד משרדו של רני רהב, שהודיע כי במסגרת סבב הראיונות "יענה על כל השאלות", כולל שאלות בנושא פרשת הקטינות, ללא שום מגבלה. לאחר הביטול נטען מטעמו של גולן ש"סבב העיתונאים בוטל עקב עיכוב בלוחות הזמנים ואילוצי הפקה", עם זאת ניצב סימן שאלה אם זאת אכן הסיבה האמיתית לביטול.

ההודעה על כך שגולן חזר בו מכוונתו לענות על שאלות עיתונאים בנושא פרשת הקטינות נמסרה יום למחרת שנודע כי עורכות הדין המייצגות שתיים מהמתלוננות בפרשת הקטינות הגישו לפרקליטות ערר נגד סגירת התיק, כך פרסם אתמול (רביעי) אביעד גליקמן בחדשות 13. הערר, שהוגש באופן נדיר על ידי עורכות הדין גליה שמילוביץ', לאה מילר פורשטט ואושרת קירמה, ממשרד עורכות הדין SGF שמילוביץ גרינגרד פורשטט, התאפשר בעקבות אישור מיוחד של הפרקליטות ובו נטען למחדלים רבים של המשטרה והפרקליטות בחקירת הפרשה בשנת 2013. לדברי עורכות הדין, מעורבים רבים הכוללים חשודים פוטנציאליים, ששמם עלה בעדויות השונות, כלל לא נחקרו. גם נערות ששמן עלה בחקירה לא הוזמנו לעדות. למתלוננות עצמן אין כסף להליכים משפטיים והן מבקשות מימון המונים בביאקטיב.

נקודה מרכזית נוספת שעולה בערר היא סוגיית הסמים והאלכוהול. לפי הערר, במהלך החקירה, חוקרי וחוקרות המשטרה זלזלו בטענותיהן ולא חקרו לעומק את כמויות הסמים והאלכוהול שניתנו למתלוננות על ידי גולן וחבריו. לטענת עורכות הדין, המתלוננות כלל לא היו בשליטה ולא היו מודעות למעשיהן, ולכן העבירות שבוצעו בהן עולות לכדי מאות עבירות חמורות הכוללות אונס ומעשי סדום חמורים. עוד נטען בערר כי גולן עצמו ביצע עבירות מין חמורות וזכה ל"הנחת סלב" בחקירתו.

אייל גולן במסיבה של לאה שנירר. ניר פקין
אייל גולן/ניר פקין

בערר נטען עוד כי גולן, אביו דני ביטון, ומקורבי הזמר הפעילו מנגנון שלם כדי לצוד נערות שהעריצו את גולן, וכי ביטון ומקורבי גולן השתמשו בשמו של הזמר כדי להביא את הנערות למקומות שונים בתואנות שגולן נמצא שם וכשהיו מגיעות, היו משקים אותן באלכוהול ונותנים להן סמים וביצעו בהן עבירות מין חמורות, כל זאת בידיעתו של גולן. עורכות הדין מתייחסות גם לתלונות החדשות שהגישו המתלוננות נגד קרובי הזמר ועל כך שיש בידיהן ראיות חדשות. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי גולן נחקר פעמיים נוספות במשטרה בשבועות האחרונים בחשד לביצוע עבירות מין. החשד בו נחקר גולן לאחרונה הוא הבאת אדם לידי זנות. במשטרה מתמקדים בעניין חוסר ההסכמה של המתלוננות, והעובדה שהיו נתונות תחת אלכוהול וסמים, מה שיכול להוביל לעבירות חמורות יותר. ההערכה היא שבקרוב יעומתו גולן ומקורביו, שגם הם נחקרו שוב, עם המתלוננות.

מקורביו של הזמר העידו במסגרת חקירתם במשטרה על אירועים שבהם נכח גולן, שהמשטרה חושדת כי נוכחותו אפשרה למקורביו לבצע בצעירות עבירות מין קשות - בעודן תחת השפעת סמים ואלכוהול. לצד זאת, מקורביו של גולן טענו בחקירתם כי המעשים היו בהסכמה.

מטעם משרד עורכות הדין SGF שמילוביץ גרינגרד פורשטט, המייצגות את המתלוננות, נמסר היום: "המהלך הזה של אייל גולן, בו הוא בהינף יד מזמן את כל התקשורת ובהינף יד מבטל אותה, רק מראה על כוחו ומעמדו התקשורתי. ל-ט' ו-נ' אין את הכוח הזה, ובוודאי שלא היה להן ב-2013. הקלות הבלתי נסבלת שבה אייל גולן משתמש בכלי התקשורת לצרכיו מחזקת את חלק מהטענות שעולות בערר, שכן פרק שלם בערר מוקדש להנחות הסלב בהן זכה אייל גולן מהיחידה החוקרת ב-2013, ואשר בסופו של דבר ייתכן שתרמו לכך שלא הוגש נגדו כתב אישום. כולי תקווה שכולנו - החוקרים, המשטרה, כלי התקשורת והציבור - יסיקו את המסקנות בנוגע לניצול הכוח והשימוש ההרסני בו של בעלי מעמד כמו זה של אייל גולן, ויעברו לתמוך ב-ט' ו-נ' האמיצות במאבקן החשוב".

מ"ליאם הפקות" נמסר בשבוע שעבר: "אנו מברכים על פעולות החקירה של משטרת ישראל במטרה להגיע לחקר האמת בפרשה אחת ולתמיד. אין ספק כי הניסיון לעשות הנשמה מלאכותית לתביעה האזרחית סופו להיכשל. אייל שיתף פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה וייעשה זאת ככל שיידרש".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully