וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם צעירים, גם מבוגרים: אי אפשר היה שלא ליהנות מהמופע של "50 סנט" בפריז

ניר יהב, פריז

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 0:45

19 שנה אחרי שהוציא את אלבום המופת שלו וארבעה חודשים אחרי מופע הסופרבול שהחזיר אותו לתודעה - יצא באחרונה "50 סנט" לסיבוב הופעות עולמי שבמסגרתו גם יגיע לישראל ב-4-5 ביולי. יצאנו לראות אותו בפריז וראינו ראפר כריזמטי ומחויך שבמשך שעה וחצי לא הותיר רגע דל

פיפטי סנט, 50 סנט בפריז/צילום: ניר יהב

אחרי שהמפיק זאב אייזיק החליט להביא את הראפר הוותיק פיפטי סנט להופיע בישראל, חתם איתו על חוזה וסגר איתו את הפרטים, אירע פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב שנרצחו בו שלושה אנשים אשר ישבו לתומם ב"אילקה בר". אייזיק התחיל לקבל מבול של טלפונים ממעריצים שרכשו כרטיסים למופע של פיפטי בישראל בניסיון לברר האם הירי עלול לגרום לראפר לבטל את תוכניותיו לבוא ארצה. אייזיק חייך בתגובה. "פיפטי נורה תשע פעמים מטווח קצר. אחרי דבר כזה, שום ירי כבר לא מפחיד אותו", אמר להם.

האירוע שאנשיו של פיפטי מדברים עליו קרה לפני 22 שנים. פיפטי סנט - הלא הוא שם הבמה של קרטיס ג'קסון - נורה מקרוב בידו, ברגליו, בחזהו ובלחיו השמאלית. אותה פציעה פגעה בלשונו ויש הטוענים כי ההגייה המעט-משונה שלו (את המילה Birthday הוא הוגה לדוגמא "ברפדיי") היא תוצאה של אותו כדור בלחי ובלשון. תקופת ההחלמה שפיפטי הזדקק לה מאותו ירי נמשכה חודשים ארוכים והחוזה על הוצאת אלבום עם חברת "קולומביה" בוטל כתוצאה מכך.

לימים סיפר פיפטי כי "קולומביה" לא רצו להתעסק עם עבריין שיעשה להם צרות. "אחרי שירו בי, הם התחילו לפחד שאני אסתובב להם בבניין. אני חושב שהתעשייה הייתה מעדיפה גנגסטר תוצרת אולפן מאשר מישהו שבאמת מגיע מהרקע הזה כמוני, כי זה פחות סיכון עבורם. אתה משקיע כסף בבן אדם וכדורים יכולים פתאום לעוף".

50 סנט. ניר יהב
הרים את הקהל. פיפטי במופע בפריז/ניר יהב

אבל מי שדווקא לא נבהל מהרקע העברייני של פיפטי הוא אמינם שהחליט להחתים את הראפר בלייבל שלו. "כל שיר שהוא עשה היה יותר מטורף מהשני", סיפר אמינם לימים. "היינו בסיטואציה שפשוט לא יכולנו לוותר על אף שיר מרוב שהם היו טובים. הסיפור שלו פשוט קנה אותי, כי חשוב שיהיה סיפור מאחורי המוזיקה שאתה יוצר". ואכן חוש הריח של אמינם פגע בול. אלבום הבכורה של פיפטי סנט, Get Rich or Die Tryin, התפוצץ לכל עבר. הוא מכר 872 אלף עותקים תוך ארבעה ימים בלבד, הלהיט הענק שיצא ממנו, In da Club, שבר שיא כשיר המושמע ביותר בתולדות הרדיו בתוך שבוע - ולמעשה האלבום הפך לאלבום הנמכר ביותר בארצות הברית ב-2003.

כמעט עשרים שנה חלפו מאז אותו אלבום מופתי. מאז הוא הוציא עוד חמישה אלבום נוספים, שיתף פעולה עם מיטב האמנים - אך בעיקר התנסה בדברים נוספים: הפיק וביים סדרות טלוויזיה, כיכב בסרטים, עשה עסקים, הרוויח מיליונים, הפסיד מיליונים ושוב הרוויח מיליונים. בפברואר השנה הוא הופיע במופע המחצית של הסופרבול לצד חבריו ד"ר דרה, אמינם, סנופ דוג, קנדריק לאמאר ומארי ג'יי בלייג'. המופע הצליח להחזיר לתודעה את פיפטי ואת יתר ענקי הראפ שנחשפו לעשרות מיליונים שלא ממש גדלו על השירים האדירים שלהם.

כמעט עשרים שנה אחרי אותו אלבום שחשף אותו לעולם, וארבעה חודשים אחרי אותו מופע שחשף אותו מחדש לעולם - יצא באחרונה פיפטי סנט לסיבוב הופעות עולמי. את חלקו האירופאי הוא יחתום בשתי הופעות בישראל (שיתקיימו ב-4-5 ביולי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב), ורגע לפני שהוא נוחת אצלנו יצאנו לראות אותו באולם Accor arena שבפריז. הבמה היפה שעליה פיפטי מופיע מורכבת למעשה משני חלקים - חלק עליון שעליו יושבים הנגנים וחלק תחתון שבו פיפטי מופיע לצד חבריו ב"גרין לייט גאנג" (וכשמאחוריהן ארבע רקדניות בלבוש מינימלי).

עוד בוואלה!

פול לפני הביטלס: השנים הראשונות של מקרטני

לכתבה המלאה
50 סנט. ניר יהב
מלא בכריזמה. פיפטי סנט בפריז/ניר יהב

14 אלף איש היו בקהל בפריז (בראשונה מתוך שתי הופעות סולד-אאוט של פיפטי בעיר), גם צעירים בני 15 שגילו אותו בשנים האחרונות וגם מבוגרים יותר שאוהבים אותו כבר עשרים שנה. המופע של פיפטי נמשך לא יותר משעה וחצי, אך לא היה בו רגע דל. פיפטי ירה את השירים שלו כפגז אחרי פגז, הוא זרק חיוכים לכל עבר, נע מצד לצד, ובעיקר הוכיח איזה ראפר אדיר הוא - אמן מוכשר, מפוצץ בכריזמה שבמשך שעה וחצי מחזיק קהל מרותק ונלהב. לא היה רגע משעמם אחד במופע הזה, גם לאלו שלא מכירים את כל הלהיטים של פיפטי, כדוגמת In Da Club, Candy Shop או P.I.M.P.

עשרים שנה אחרי אותו אלבום מופלא, ורגע לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-47 (יום הולדת שיחגוג מיד אחרי הופעתו השנייה בישראל), ניכר כי פיפטי סנט התבגר, ממציא עצמו מחדש ומנסה להתאים את עצמו לעולם הנוכחי. העובדה שאלפי נערים פריזאים יצאו עם ברק בעיניים מהמופע בעיר מוכיחה כנראה שפיפטי מצליח לא רע במשימה.

seperator

הכותב היה אורח הפקת המופע בפריז

  • עוד באותו נושא:
  • 50 סנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully