וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מחווה לבמאי אבי נשר: לראשונה יתקיים פסטיבל קולנוע בשומרון

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 12:40

לאחר שהקימו את קרן קולנוע שומרון כעת יוצא לדרך הפסטיבל שיערוך מחווה ליוצר אבי נשר. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "חלק מבניית יהודה ושומרון הוא בניית התרבות"

לאחר שהקימו לפני כשלוש שנים את "קרן קולנוע שומרון", כעת מתכוונים לקיים שם לראשונה את "פסטיבל קולנוע שומרון". במסגרת הפסטיבל יוקרנו 25 סרטים במהלך ארבעה ימים, כשבערב הפתיחה החגיגי שיתקיים ב-3.7 יוענק האוסקר השומרוני לבמאי הסרט העלילתי הטוב ביותר ולסרט התיעודי הטוב ביותר. הפרס יוענק על ידי שר התרבות חילי טרופר ויינתן על ידי הבעלים של הסינמה סיטי וחברת ההפקות מהגדולות בישראל "יונייטד קינג", משה אדרי. הפרס ייקרא על שמו ועל שם אחיו ליאון שנפטר לפני ארבע שנים. את האירוע ינחה השחקן שלום אסייג שגם יעביר קודם לכן סדנה בכתיבה קומית ליוצרי הקולנוע של יהודה ושומרון.

יוסי דגן לצד שלום אסייג וחן אמסלם באחת ההפקות של 'קרן שומרון'. יח"צ,
יוסי דגן לצד שלום אסייג וחן אמסלם באחת ההפקות של 'קרן שומרון'/יח"צ

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הפסטיבל: "המטרה שלנו היא לא רק לקבל תרבות אלא גם לייצא תרבות. אזור יהודה ושומרון הגיע לשלב החשוב שבו לא רק הבנייה תקבע אלא גם בניית התרבות והרוח. ואנחנו שמחים שכל כך הרבה חברים מלב העשייה הקולנועית הצטרפו אלינו כאן. אנחנו נמשיך לפעול בכדי לחזק את התרבות ואת הקולנוע בשומרון ובכל הארץ למען יוצרי הקולנוע והיצירה הקולנועית".

את הפסטיבל מנהלת אסתר סילם אלוש, שהיא גם מנהלת 'קרן קולנוע שומרון' והמנהל האמנותי של הפסטיבל הוא יועד בן יוסף. יו"ר חבר השופטים בתחרות העלילתית הוא פרופ' רמי קמחי ויו"ר חבר השופטים בתחרות הדוקוונטרית היא ד"ר זוהר אלטמן ראביד וחברי חבר השופטים הם אנשי תעשיית הקולנוע באקדמיה באוניברסיטת אריאל.

במהלך אירוע הפתיחה ייערך קוקטייל פתיחה חגיגי והקרנה של הסרט 'תמונת הניצחון' כמחווה לבמאי וליוצר אבי נשר.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully