וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה של שמחה: "משולש העצבות" יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 10:36

כחודשייים לאחר שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן, "משולש העצבות" יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים, שייצא לדרך בסוף יולי בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן בעיר הבירה

מתוך הסרט "משולש העצבות"/פסטיבל קאן

כמה ימים לאחר ביקור ביידן בישראל, פסטיבל הקולנוע ירושלים ייצא לדרכו. זה יקרה בחמישי 21 ביולי, והיום הודיעו מנהלי פסטיבל על זהות הסרט שיוציא אותו לדרך. למרבה השמחה וההתרגשות, מדובר באחד הסרטים הכי חמים כרגע בעולם הקולנוע - "משולש העצבות", שרק לפני חודש זכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן. כמיטב המסורת, ההקרנה תתקיים בבריכת הסולטן והיא פתוחה לקהל הרחב. פרטים לגבי רכישת כרטיסים אפשר למצוא באתר הרשמי.

הסרט דובר אנגלית, אך ביים אותו השוודי רובן אוסטלנד, שכבר זכה בדקל הזהב לפני חמש שנים על "הריבוע". הוא מתחיל בסצינה שנראית כאילו נתלשה מ"סיינפלד", בה דוגמן ודוגמנית מנהלים ויכוח סביב השאלה מי צריך לשלם את החשבון. המערכה השנייה שלו כבר נראית כמו "הלוטוס הלבן" עם הנג-אובר, ומתרחשת בספינת תענוגות שבה העובדים הם עבדים נרצעים של התיירים האוליגרכים, עד שהשייט יוצא משליטה ומוביל לשני קטעים בלתי נשכחים. אחד כולל מרתון הקאות ואחר פינג-פונג של ציטוטים קפיטליסטים ומרקסיסטים. הקטע השלישי הוא כבר שילוב של "אבודים", "בעל זבוב" ו"אזור הדמדומים". צוות השחקנים המצוין כולל כמה תגליות אלמוניות, וגם את וודי הרלסון בהופעה עצומה כרב-חובל שיכור.

מתוך הסרט "משולש העצבות". פסטיבל קאן,
אחד הסרטים הגדולים של השנה. מתוך "משולש העצבות"/פסטיבל קאן

"משולש העצבות" גם מצטרף ל"פרזיטים" ול"ג'וקר" בכך שהוא מיטיב לתאר את מאזן הכוחות האכזרי בין מי שיש להם ומי שאין להם, ואז את מה שקורה כשהאיזון הזה משתבש. הוא הולך כמה צעדים רחוק יותר משני קודמיו, ומוסיף להם כמה שכבות נוספות, כולל היפוך כוחות מגדרי. הסרט מתחיל בסצינה שבה מחפיצים גברים וממשיך בקטעים בהם אישה מנצלת מינית גבר צעיר ממנה - ובדרך כלל אנחנו רגילים לראות את ההפך.

אם לא תוכלו לראות את "משולש העצבות" בירושלים, תשמחו לשמוע כי הסרט נרכש להפצה ויופץ במהלך השנה בידי רשת בתי קולנוע לב, אבל כמובן שלראות אותו לפני כולם על המסך הענקי של בריכת הסולטן - זו חוויה. ההקרנה שלו בקאן היתה מן החוויות המדהימות שהיו לי בקולנוע, והקהל פשוט הרים את התקרה פעם אחר פעם בשאגות של צחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully