וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמר האופרה והמנצח פלאסידו דומינגו יופיע בישראל

28.6.2022 / 7:22

זמר האופרה פלאסידו דומינגו ישוב להופעה בארץ בספטמבר עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוח יוג'ין קוהן. לאחר ש-20 נשים טענו שהטריד אותן מינית, דומיגנו התפטר מתפקיד מנכ"ל האופרה של לוס אנג'לס ושתי חקירות עצמאיות מצאו את העדות אמינות

פלאסידו דומינגו. Chris Hofer, GettyImages
נטען כי הטריד 20 נשים. פלאסידו דומינגו/GettyImages, Chris Hofer

זמר האופרה והמנצח הספרדי פלאסידו דומינגו ישוב להופעה בישראל, שתתקיים ב-4 בספטמבר בהיכל מנורה בתל אביב. הוא יופיע עם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של יוג'ין קוהן. דומינגו בן ה-81 הוא זוכה גראמי, ונחשב לאחד מזמרי האופרה הגדולים בכל הזמנים. הוא הופיע אלפי פעמים על במות ברחבי העולם במספר שפות, השתתף בסרטים מוזיקליים והיה חבר בהרכב שלושת הטנורים עם לוצ'אנו פבארוטי וחוזה קררס. בנוסף, שימש כמנכ"ל האופרה של וושינגטון והיה ממייסדי האופרה של לוס אנג'לס, בה שימש גם כיועץ אמנותי ואחר כך מנכ"ל.

באוגוסט 2019 פורסמו לראשונה ב-AP טענות כי דומינגו הטריד מינית מספר נשים שעבדו עמו במשך יותר מ-30 שנה. בהמשך פורסמו עדויות נוספות שהצטברו ל-20 נשים. בעקבות הפרסומים, דומיגנו התפטר מתפקידו כמנכ"ל האופרה של לוס אנג'לס. הטענות אמנם לא הובילו להליכים משפטיים אבל חקירה עצמאית שנמשכה חצי שנה, שהוזמנה על ידי האופרה של לוס אנג'לס "מצאה את הטענות אמינות", קבעה ש"התנהגותו הייתה לא הולמת", שהוא הותיר חלק מהנשים ב"טראומה משמעותית". גם הגילדה האמריקאית של המוזיקאים ביצעה חקירה עצמאית שלא פורסמה באופן פומבי, אך לפי AP החוקרים מצאו 27 נשים וגברים שטענו כי הם הוטרדו מדומינגו או היו עדים להתנהגות בלתי הולמת שלו.

רק חצי שנה לאחר פרסום הטענות, בפברואר 2020, דומינגו התנצל בפני כל מי שנפגע ממנו - אבל הכחיש את הטענות ולא לקח אחריות אמיתית. "מעולם לא התנהגתי באופן אגרסיבי כלפי אף אחד, ואף פעם לא עשיתי דבר כדי לעצור או לפגוע בקריירה של מישהו בשום דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully