וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהורשע בניצול וסחר בנשים: המוזיקאי אר קלי נשפט ל-30 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 22:39

המוזיקאי אר קלי נידון בבית משפט בניו יורק ל-30 שנות מאסר לאחר שהורשע בשנה שעברה בניצול וסחר בנשים. לפי כתב האישום, המוזיקאי ביצע שורה של עבירות מין במשך שנים רבות בעשרות נשים וקטינות

אר קלי. Evan Agostini, GettyImages
אר קלי/GettyImages, Evan Agostini

המוזיקאי אר קלי נידון בבית משפט בניו יורק ל-30 שנות מאסר לאחר שהורשע בשנה שעברה בניצול וסחר בנשים. לפי כתב האישום, המוזיקאי ביצע שורה של עבירות מין במשך שנים רבות בעשרות נשים וקטינות. חבר המושבעים קבע כי הוא אשם בכל תשעת הסעיפים שבהם הואשם. משפטו ב-2021 היה אחד המתוקשרים ביותר בעידן ה"מי-טו".

הזמר, ששמו המלא הוא רוברט סילבסטר קלי, זכה בעבר בשלושה פרסי גראמי, הוציא 12 אלבומי אולפן ומכר מעל ל-75 מיליון עותקים, ועבד בין השאר עם וויטני יוסטון, בריטני ספירס ומייקל ג'קסון. הוא אחת הדמויות הבולטות ביותר שעמדו למשפט בגין עבירות מין בעידן #MeToo, שהעצים טענות שהוטחו במוזיקאי מאז תחילת שנות ה-2000. אחת מהטענות הללו גרסה כי בין הקורבנות לכאורה של הזמר נמצאת גם הזמרת אלייה, שמתה בהתרסקות מטוס בשנת 2001. כמה מן הטענות השונות נגדו תוארו בסדרה "לשרוד את אר קלי", ששודרה בשנת 2019.

המושבעים שמעו מהעדות במשפט כיצד הו נאלצו למלא אחר "חוקי רוב", כולל לקרוא לו "דדי" ולבקש אישור כדי לאכול או ללכת לשירותים. אחת העדות סיפרה כי קיוותה לראיין אותו לתחנת הרדיו שלה, ואמרה כי הוא נעל אותה למשך יומיים ללא מזון ומים לפני שתקף אותה. עדות אחרות סיפרו על "מכתבי התנצלות" שנדרשו לכתוב וכביכול פטרו את הזמר מכל אשמה, ומהם גם שטענו שהוא הסתיר לפני קיום יחסי מין את העובדה שנדבק בהרפס.

אר.קלי. GettyImages
אר קלי/GettyImages

כמה מהקורבנות סיפרו כי קיוו שקלי יוכל לעזור להם להזניק את הקריירות שלהם, רק בכדי לגלות שהוא דורש מהם צייתנות מחמירה ושיעניש אותם אם לא יעמדו בכך. חלק מהעדים סיפרו שהזמר הטיל מורא על קורבנותיו, שמא לא ימלאו אחר כל רצונותיו, מיניים ואחרים.

קלי לא עלה לדוכן העדים במהלך טיעוני ההגנה במשפט, שנמשכו כיומיים. עורכי דינו ניסו לטעון שיחסי המין של קלי עם המאשימות היו בהסכמה, ושמדובר במעריצות לשעבר שנעלבו כשסר חינם בעיניו. הם ניסו להראות כי חלקם נשאר בקשר עם קלי גם זמן רב אחרי שההתקפות החלו, ותהו מדוע העדות לא פנו למשטרה או חיכו שנים לפני שהעלו את הטענות נגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • אר קלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully