וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה: בוטלו ההופעות של עטר מיינר והמסך הלבן באינדינגב

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 19:26

פסטיבל אינדינגב ביטל את הופעות הזמר עטר מיינר ולהקת המסך הלבן, בעקבות מחאת רשת נגד השתתפותם לאחר טענות כי המוזיקאים הטרידו מינית. "אין לנו טיפה של סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא", הודיע הפסטיבל

עטר מיינר. מירב בן לולו,
עטר מיינר/מירב בן לולו

בעקבות מחאה שהתעוררה ברשת נגד ההופעות המתוכננות בפסטיבל אינדינגב של המוזיקאי עטר מיינר ושל להקת המסך הלבן - הודיע הפסטיבל היום (ראשון) כי הופעותיהם מבוטלות. המחאה נגד מיינר הופיעה לאחר טענות ברשת כי המוזיקאי לכאורה הטריד מינית והתעלל נפשית ופיזית במוזיקאית בשנת 2018. גם על חברי המסך הלבן פרסמה אישה ברשת טענות להטרדה מינית.

אנשי אינדינגב פרסו היום בעמוד הפייסבוק שלהם הודעה שבה נכתב: "לקחנו רגע לענות לבחון את העובדות ולהגיב לדברים בצורה שקולה. עלה פה דיון מאוד חשוב ואין לנו שום עניין להשתיק אותו, להפך. ראוי שהדיון יתנהל בצורה ברורה ופומבית, בלי לטאטא את הדברים מתחת לשולחן ולהתעלם מצד אחד אך גם תוך דיוק בפרטים והאמת כפי שהיא. עם זאת, חשוב גם לומר שהיו המון אי דיוקים בדרך בה הדברים מוצגים, השיח הזה מתדרדר מהר מדי לשיח נחרץ וצעקני, בו הדברים יוצאים במהירות מהקשרם ודברים שאינם אמת מוצגים לא אחת ככאלה וגם זאת לא הדרך לדעתנו.

"אנחנו מעדכנים כי בימים האחרונים ניהלנו שיחות עם האמנים והגענו להחלטה כי ההופעות המדוברות לא יתקיימו בפסטיבל השנה. לכל אורך הדרך חשבנו ואנחנו עדיין חושבים שהדבר הנכון הוא להתייחס לנושא בפומבי ולנהל שיח פתוח מתוך הבנה שהנושא מורכב. נאמר את המובן מאליו שוב - אין לנו, ולא היתה לנו מעולם טיפה של סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא, כפי שיעידו עשרות אלפי האנשים שבילו באינדינגב ב- 15 השנים האחרונות. אנחנו פועלים באופן אקטיבי לאפשר לקהל מרחב בטוח לצלול לתוך המוסיקה כל השנים וזה חלק מהותי מהזהות של הפסטיבל ובערכים שהוא מקדם".

תגובתו של עטר מיינר, שצוטטה בפוסט של אינדינגב: "אני מאמין באמת, באנו בשביל האומנות ולספוג אומנות".

המסך הלבן. Gaya’s Photos,
להקת המסך הלבן/Gaya’s Photos

בינואר שנה שעברה, מוזיקאית בשם נטלי מוזס טענה בסדרת סטוריז באינסטגרם כי ספגה מעטר מיינר "הטרדה פיזית ונפשית". היא כינתה אותו "מתעלל נרקיסיסט ואלים" ו"טורף מיני" ועוד טענה כי פגיעתו בה גרמה לה בין השאר קרע באוזנה. לטענתה, בשנת 2018 הוא גרם לה ל"סיוט נורא" שהכתים מאז את חייה. מוזס כתבה על הקשר שלה עם מיינר: "זו לא היתה מערכת יחסים ארוכה, אלא רומן קצר (תודה לאל). למרות זאת, זה היה מספיק כדי להוריד אותי על הברכיים, לקחת הכל ממני, ולהביא אותי למצב שבו הייתי צריכה לברוח מישראל כדי להציל את חיי (אחרי שלושה חודשים בלבד מאז שעברתי לשם). יצאתי עם קרע פיזי באוזן השמאלית, רוח שבורה, מחשבות התאבדותיות וניסיונות התאבדות, ותסמונת דחק פוסט-טראומטית שהשפיעה על החיים שלי במידה רבה".

באותה שנה ביימה וצילמה קליפ לשירו של מיינר, "אפעם לא הפסקתי", ולטענתה "זו חוויה סוריאליסטית להמשיך לעבור התעללות מידיו אפילו היום, שנתיים לאחר מכן, בזמן שאני בצד השני של העולם. אני לא יכולה יותר לשבת בשקט בזמן שהטורף המיני הזה ממשיך להתחמק מההתנהגות הזו, מבלי לשאת בהשלכות ומעבר לזה מקבל הרבה הכרה חיובית בישראל. הוא מעולם לא התנצל או לקח אחריות על הפעולות שלו, שעלו לי במחיר פיזי, נפשי וכלכלי. וזה גורם לי להרגיש שהוא עדיין מהווה סכנה לנשים אחרות".

בתגובה לדברים, מיינר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אתמול התפרסמו עלי כתבות בעקבות סטורי של בחורה שמתגוררת באמריקה שיצאתי איתה תקופה קצרה לפני יותר משנתיים כשהיא הייתה בארץ, בסדרה של סטוריז היא מאשימה אותי בהתעללות נפשית ופיזית. אני לוקח מאוד ברצינות את הנושא של מערכות יחסים פוגעניות, פגיעה בנשים והאשמת הקורבן, אני מנסה להיות הכי ער שאני רק יכול למצב וכואב ומתסכל אותי לשמוע על נשים שעברו פגיעה מכל סוג. כשהיא הייתה בארץ היינו במערכת יחסים קצרה שלא התפתחה, מעולם לא התעללתי בה נפשית או פיזית".

גם על חברי המסך הלבן פרסמה אישה טענות ברשת לפיהם הטרידו אותה מינית.

להקת המסך מסרה בתגובה: "אנו תקווה כי אלו שרואים עצמם כקהל נאור וליברלי לא ימהרו להסיק מסקנות ולהסתמך על מידע שמופץ ברשת. המסך הלבן הייתה ותמשיך להיות להקה המבקשת ליצור אמנות ללא פשרות ולהביא רק טוב לעולם".

טרם התקבלה תגובות עטר מיינר.

למרות הטענות להטרדה והתעללות ועל אף ביטול הופעתו באינדינגב, עטר מיינר יופיע כמתוכנן בפסטיבל SHUGA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully