וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הפסקתי לבכות": כשהחרם ממשיך גם בחופש הגדול

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 14:58

שירי קניגסברג־לוי, מייסדת קבוצת "ים של חברים" ופעילה בנושא הבריונות במערכת החינוך, סיפרה על חרם שממשיך גם בחופשה: "זה תלוי בנו ההורים". האזינו לקטע מתוך התוכנית החברתית

בשבוע שעבר יצאו תלמידי בית הספר לחופש הגדול, למרות שבילו בביתם ימים רבים במהלך השנה האחרונה, שכללה שביתות ובידודי קורונה ללא הרף. למרות היציאה המשחררת לחופש, סובלים תלמידים רבים מבריונות ומחרמות, שבאופן מצער עומדים בעינם גם במהלך חודשי החופש. על למנת לחולל את השינוי עבור אפילו ילד אחד, שוחחה מעיין אדם ב־103fm עם שירי קניגסברג־לוי, מייסדת קבוצת 'ים של חברים', פעילה ברשתות החברתיות בנושא הבריונות במערכת החינוך וזוכת התואר 'המורה של המדינה', אשר סיפרה על פעילותה בנושא.

"החופש הגדול התחיל עם זה שאני יכולה להגיד לך שבשבוע האחרון הוצפתי בהודעות מסוג חדש", ציינה קניגסברג־לוי בפתח השיחה. "הבעיה הכי גדולה, אנחנו כל הזמן מתעסקים במחרים ובמוחרם, הבעיה היא הכי גדולה היא אלו שיושבים על הגדר. החופש הגדול נפתח בעצב רב עבור כל כך הרבה ילדים, זה משהו חדש שאני מתעסקת איתו כי לא דמיינתי שאני הולכת לקבל כאלו הודעות - הודעות על טיולים. קיבלתי אתמול תמונה של ילדה שיושבת באוטובוס, ששולחת לאמא שלה וכותבת לה 'אמרתי לך שאני לא צריכה לצאת? אני ככה שלושה ימים לבד', ואני קראתי את זה, ראיתי את התמונה ולא הפסקתי לבכות. זה היה חלק מרצף של הודעות".

עוד הסבירה כי "כשאת במסגרת בית ספר זה לא פחות קשה, אבל יש אנשים מבוגרים, וכשאת יוצאת לטיול קיץ מי המדריכים? אף אחד לא הדריך אותם להתנהל בסיטואציות כאלו, נערים בעצמם שמה הם יודעים".

תופעת הבדידות במחנות הקיץ הינה רק חלק קטן מתופעה גדולה ועצובה אפילו יותר. "העניין האחר שהוא לא חדש שהיה גם בחופש הקודם, זה הילדים שהם 24/7 לבד, שאין להם חבר אחד אפילו. זה משהו שהוא נמשך מאמצע השנה, זה לא משהו שהתחיל עכשיו. אני אומרת כל הזמן - זה תלוי בנו ההורים. אם עכשיו הילדים חוזרים מטיול ואנחנו שואלים אותם איך היה ופה זה נגמר, אז שום דבר לא משתנה אבל אם אנחנו קצת נכנסים פנימה, אני לא אומרת שזה הולך לעשות מהלך - אבל זה מתחיל ככה", סיפרה מורת המדינה.

"משתדלים שהפעילויות יהיו בתדירות יותר גבוהה - זו הצלת חיים"
בהמשך, תיארה כיצד היא וקבוצת 'ים של חברים', אותה ייסדה לצורך מטרה חשובה זו, פועלת במהלך הקיץ הנוכחי: "אנחנו מכתיבים שכל הפעילויות יהיו בתדירות יותר גבוהה, אם זה במהלך השנה פעם בשבוע אז מאוד משתדלים שזה יהיה בתדירות יותר גבוהה כי אנחנו מבינות שמדובר בהצלת נפשות פה. זו הצלת חיים כי הילדים האלו אומללים".

"להורים קשה קצת להצטרף לדבר הזה כי יש משהו מאוד קשה לבוא ולהגיד 'לילד שלי אין חברים', זה מביך, להורה זה מאוד קשה, זה סוג של יציאה מהארון ואני מאוד מעריכה כל הורה שכותב פוסט בעילום שם, לא שאני מזלזלת בכאלו שבוחרים בעילום שם, לפחות הם מודעים ומנסים", הדגישה, והוסיפה: "אתמול אמא כתבה שלי, שהילד שלה הצטרף לפעילות ביבנה, 'מה שלומך? אני כותבת לך רועדת מהתרגשות, היום היה ערב פיצה, עכשיו הם נפגשו אצלנו בפארק ליד הבית. תודה שהחופש הגדול של הבן שלי הולך להיראות אחרת', וזה בדיוק זה".

לסיום, איחלה קניגסברג־לוי: "הלוואי שיחוקק חוק שבאמת ייתן הרתעה לילדים הבריונים והמחרימים, כי כשזה יגיע לכיס של ההורים יהיה שינוי. אם לא מהלב, אם ניסינו את זה וזה לא עובד? אין מה לעשות".

  • עוד באותו נושא:
  • 103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully