וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז כינון היחסים: תיאטרון ישראלי יציג על אדמת מרוקו

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 10:26

כשנה וחצי לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו ופתיחת קו הטיסות בין המדינות, שיתוף הפעולה בין המדינות יתבטא לראשונה גם על הבמה. תיאטרון יפו הערבי-עברי יהיה התיאטרון הישראלי הראשון שיציג על הבמות במרוקו, עם שלוש הצגות בשלוש ערים

אום כולתום. רדי רובינשטיין,
ההצגה אום כולת'ום/רדי רובינשטיין

כשנה וחצי לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו ופתיחת קו הטיסות בין המדינות, שיתוף הפעולה בין המדינות יתבטא לראשונה גם על הבמה. תיאטרון יפו הערבי-עברי יהיה התיאטרון הישראלי הראשון שיציג על הבמות במרוקו, עם שלוש הצגות בשלוש ערים מרכזיות במהלך חודש ספטמבר 2022. הערים בהן התיאטרון יציג הן רבאט, מרקש וקזבלנקה. הפרויקט יוצא לדרך ביוזמת יאסין עות'מאן, איש עסקים מרוקאי המתגורר בז'נבה, מייסד חברה העוסקת בשיווק בינלאומי וסולידריות חברתית. הפרויקט גם זוכה לתמיכת משרד החוץ, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומשרד התרבות במרוקו.

מסע התיאטרון הנוכחי, הכולל משלחת של 25 שחקנים, מוזיקאים ואנשי צוות, הינו תחילתו של שיתוף פעולה עתידי, בהמשכו יתקיים שיתוף פעולה עם התיאטרון הלאומי בכרונינגן, תיאטרון מוחמד החמישי ברבאט ותיאטרון יפו. כמה שחקנים ואנשי צוות, ביניהם גלית גיאת וזיו יחזקאל, יגיעו למרוקו כבר בסוף יולי כדי להתראיין בתקשורת המרוקאית לקראת הגעת התיאטרון בספטמבר למרוקו.

ההצגות אותן יעלה תיאטרון יפו במרוקו: אום כולת'ום מאת עדן אוליאל ויגאל עזרתי ובבימויו של יגאל עזרתי; ופריד אל אטרש מאת יגאל עזרתי; "פאפעג'ינה" מאת, חנה ואזנה-גרינוולד ובבימויה.

יגאל עזרתי, מנכ"ל תיאטרון יפו: "כל אנשי התיאטרון נרגשים לקראת המסע למרוקו. לנו, ערבים ויהודים, שעובדים יחד כל השנה בערבית ובעברית ההגעה למרוקו מרגישה המשך טבעי לפעילות שלנו שמפגישה בין תרבות ערבית לעברית. ומשבי ההתלהבות מהביקור שאנחנו מקבלים ממרוקו ומהארץ מחממים את הלב".

  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully